Tysklandstur + et par gættelege :)
Fra : Ukendt

Dato : 08-11-04 10:11

Hey ærede medskribenter,

Som nogle af Jer måske allerede ved, har jeg været en smut i Tyskland her i
weekenden....

Vectraen har trillet 2072,7km fra Aalborg ned på den anden side af Frankfurt
og hjem igen... Turen blev kørt med halvhøje cruisefart i de frie
hastighedszoner - det er vel ligesom det de er der for :) Når der blev lagt
op til leg blev Vectraen ikke skånet for en nedgearing eller 2 - Længste
dyst strak sig over ca. 80km mod en BMW Z4 - denne dyst var rimelig tæt,
BMW'en formåede ikke at slippe mig af syne til trods for at han prøvede -
hastighederne nåede godt op på den anden side af 220... Ellers blev der kørt
strækmarch fra grænsen og til Kassel, og i forhold til den øvrige del af
turen blev der kørt med moderate hastigheder her... Samme gælder for
hjemturen, indtil på den anden side af Kassel blev der kørt med moderate
hastigheder - og fra Kassel og til den danske grænse sad mig, min makker og
Vectraen med hjemve = høj marchfart. De km af turen der blev kørt på dansk
jord, blev kørt med hastigheder hvor jeg ikke havde mistet kørekortet, men
nok fået en rimelig stor bøde...

Vectraen passerede den grænsen hhv. kl. 0.00 og kl. 14.00. Effektiv køretid
syd for grænsen ligger nok på omkring 10 til 11 timer.

Nu tror i nok at gættelegen går ud på at gætte hvor lang Vectraen har gået
på literen - men det skal i slet ikke - I skal gætte på hvor mange liter
brændstof Vectraen har brugt på turen... Som sagt i alt 2072,7km :)

Anden gætteleg:

Topfarten blev selvfølgelig også testet ned over... Topfarten på min bil er
opgivet til 233 km/t; hvad tror i så at den render af _ægte_ km på toppen?

Dokumentation haves for både speedovisning og billeder af navigator... :)

For begge gættelege sætter jeg 1 pose skumbananer på højkant til dem der
kommer tættest på :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : John Sahl

Dato : 08-11-04 12:10

Bjørn wrote:
> [...]
> gået på literen - men det skal i slet ikke - I skal gætte på hvor
> mange liter brændstof Vectraen har brugt på turen... Som sagt i alt

209,5753 liter

> Topfarten blev selvfølgelig også testet ned over... Topfarten på min
> bil er opgivet til 233 km/t; hvad tror i så at den render af _ægte_
> km på toppen?

244,64 km/t

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-04 12:30

On Mon, 8 Nov 2004 10:11:06 +0100, "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk>
wrote:

>Nu tror i nok at gættelegen går ud på at gætte hvor lang Vectraen har gået
>på literen - men det skal i slet ikke - I skal gætte på hvor mange liter
>brændstof Vectraen har brugt på turen... Som sagt i alt 2072,7km :)

230 liter.

>Anden gætteleg:
>
>Topfarten blev selvfølgelig også testet ned over... Topfarten på min bil er
>opgivet til 233 km/t; hvad tror i så at den render af _ægte_ km på toppen?

Den er nok tæt på den så berømte Omega: 251 km/t
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : John Sahl

Dato : 08-11-04 13:04

Bjørn wrote:
> For begge gættelege sætter jeg 1 pose skumbananer på højkant til dem
> der kommer tættest på :)

Jeg synes det kunne være spændende, om du sendte kæresten
afsted på samme tur i bilen. Så skulle vi gætte hvor meget mindre
benzinforbrug, hvor meget extra tid og hvor mange extra buler
det ville resultere i

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-04 13:17

> [...]
> afsted på samme tur i bilen. Så skulle vi gætte hvor meget mindre
> benzinforbrug, hvor meget extra tid og hvor mange extra buler

Hehe...

Vi var som sagt nede for at hente en bil hjem med samme specifikationer som
min...

Vi tankede samtidigt inden afgang, den første time fulgtes vi nogenlunde
af... Der efter fik min Vectra hjemve... Første efter passage af den danske
grænse kom farten ned igen; vi ankom til destinationen i Danmark 1 time og
45 minutter tidligere en den anden V6'er... Fælles var at vi begge havde
tanket lige mange gange på vej hjem. Det sjove er at iflg. tankmålerne i de
2 biler, havde vi brugt lige meget krudt på at komme hjem :)

Fra : Basil

Dato : 08-11-04 19:01

Bjørn wrote:
> [...]
de
> 2 biler, havde vi brugt lige meget krudt på at komme hjem :)

Min Pug 106 Rally kørte længere på literen jo højere hastigheden var, det
har altid undret mig.
Kai

Fra : Peter

Dato : 08-11-04 13:03

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Nu tror i nok at gættelegen går ud på at gætte hvor lang Vectraen har gået
> på literen - men det skal i slet ikke - I skal gætte på hvor mange liter
> brændstof Vectraen har brugt på turen... Som sagt i alt 2072,7km :)

245 liter

> Anden gætteleg:
>
> Topfarten blev selvfølgelig også testet ned over... Topfarten på min bil
> er opgivet til 233 km/t; hvad tror i så at den render af _ægte_ km på
> toppen?

235 km/t

/Peter

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-04 13:25

> Nu tror i nok at gættelegen går ud på at gætte hvor lang Vectraen har gået
> på literen - men det skal i slet ikke - I skal gætte på hvor mange liter
> brændstof Vectraen har brugt på turen... Som sagt i alt 2072,7km :)

180 L

> [...]
er
> opgivet til 233 km/t; hvad tror i så at den render af _ægte_ km på toppen?

242

> Dokumentation haves for både speedovisning og billeder af navigator... :)

jojo, men den løber næppe det samme op ad bakke eller i modvind
Jeg sidder stadig med tankerne på mi 911'er med 275 Km/t

> For begge gættelege sætter jeg 1 pose skumbananer på højkant til dem der
> kommer tættest på :)

Du må gerne sende dem i dag til mig

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-04 13:35

> jojo, men den løber næppe det samme op ad bakke eller i modvind
> Jeg sidder stadig med tankerne på mi 911'er med 275 Km/t

Dem jordede jeg da 8 af på vej hjem

(de stod i 2 lag på en autotransporter)

> Du må gerne sende dem i dag til mig

Hehe

Må hellere lige sige at gættelegen slutter i morgen tidlig

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-04 13:37

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> wrote in message

> Dem jordede jeg da 8 af på vej hjem
>
> (de stod i 2 lag på en autotransporter)

Ja ellers kan de nok flytte sig som jeg husker det

> Hehe
>
> Må hellere lige sige at gættelegen slutter i morgen tidlig

Du kan vel lige så godt stoppe legen nu hvor jeg har postet facit )

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 08:55

> Du kan vel lige så godt stoppe legen nu hvor jeg har postet facit )

Du har ikke postet facit, men tæt på :)

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-04 17:02

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> Må hellere lige sige at gættelegen slutter i morgen tidlig

Kl. 8:00 :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-11-04 18:01

> er

> 242

241 km/t.. ))

*ROFL*

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 08:55

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> 241 km/t.. ))
>
> *ROFL*

Jan, du er desværre dømt ude - du kendte svaret på forhånd ;)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94 - nu med chip :)

Fra : Karsten Andersen

Dato : 08-11-04 14:27

Mon, 8 Nov 2004 10:11:06 +0100, skrev "Bjørn"
<bjorn[at]norgaardsweb.dk>, på 43 linier, i
<418f3744$0$23174$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, :

>Nu tror i nok at gættelegen går ud på at gætte hvor lang Vectraen har gået
>på literen - men det skal i slet ikke - I skal gætte på hvor mange liter
>brændstof Vectraen har brugt på turen... Som sagt i alt 2072,7km :)

Den har sikkert ikke brugt så meget af ligevel.
199L

> [...]
>
>For begge gættelege sætter jeg 1 pose skumbananer på højkant til dem der

Hvis det skal passe med andre opel'er 246 km/t

Men dukumentation mangler sikkert på en vejen nu var 100% lige og der
ingen vind var

Min gamle Vectra kunne klare 208 før begrænseren slog til.
13 km mere end på papir.
205 på samme vej frem og tilbage.

Nuværende bil kan da også komme op på de 200 selv om papierne kun
siger de 180.
(215 efter speedometer)

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 08-11-04 17:03

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse news:418f3744$0$23174$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> For begge gættelege sætter jeg 1 pose skumbananer på højkant til dem der kommer tættest på :)

Mmmm - skumbananer

Gætter på 212 liter og 236 km/t (vil da gerne se et billede af gps'en)

/Jakob

Fra : p.jarnbak

Dato : 08-11-04 17:08

197 liter
242 km/t
Palle

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 08-11-04 18:40

> [...]

>på literen - men det skal i slet ikke - I skal gætte på hvor mange liter
>brændstof Vectraen har brugt på turen... Som sagt i alt 2072,7km :)

266 Liter

>Anden gætteleg:
>
>Topfarten blev selvfølgelig også testet ned over... Topfarten på min bil er
>opgivet til 233 km/t; hvad tror i så at den render af _ægte_ km på toppen?

243 km/t

--
Henrik

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 08-11-04 18:42

266 Liter

243 km/t

--
Henrik

Fra : Anders Sørensen

Dato : 08-11-04 22:31

Den Mon, 8 Nov 2004 10:11:06 +0100, skrev "Bjørn"
<bjorn[at]norgaardsweb.dk>:

>Nu tror i nok at gættelegen går ud på at gætte hvor lang Vectraen har gået
>på literen - men det skal i slet ikke - I skal gætte på hvor mange liter
>brændstof Vectraen har brugt på turen... Som sagt i alt 2072,7km :)

226,52 liter

>Topfarten blev selvfølgelig også testet ned over... Topfarten på min bil er
>opgivet til 233 km/t; hvad tror i så at den render af _ægte_ km på toppen?

234 km/t

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 08:52

Hej igen :)

Jeg er nok desværre nødt til at udråbe 3 vindere - den her uge har været
aaalt for dyr i skumbananer.

Svaret på brændstofforbruget er 211,1 liter - altså 9,82 km/l.

Vinderen er; Jakob Jeppesen med et gæt på 212 liter.
John Sahl har tæt på (men ikke tæt nok) med et gæt på 209,5753 liter ;)

Topfarten blev ikke gættet - men der var 2 der var lige tæt på:

Tom - 242 km/t
p.jarnbak - 242 km/t

Det rigtige svar 241 km/t jvf GPS.

Vil de heldige vindere maile mig deres adresse, så jeg kan få skippet
præmierne afsted?

(Der er naturligvis mulighed for at bytte skumbananerne væk for en fadøl på
den lokale bodega i Aalborg - for dem der lyster )

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 09:07

> Tom - 242 km/t
> p.jarnbak - 242 km/t

> Det rigtige svar 241 km/t jvf GPS.

Er man eksluderet blot fordi, man havde insider-viden..? )

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 09:14

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> Er man eksluderet blot fordi, man havde insider-viden..? )

Jep :)

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 09:19

> Jep :)

*LOL*

--
/ Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 09-11-04 10:47

Bjørn wrote:
> Vinderen er; Jakob Jeppesen med et gæt på 212 liter.

Tillykke til Jakob

> John Sahl har tæt på (men ikke tæt nok) med et gæt på 209,5753 liter
> ;)

Til gengæld var jeg så venlig at lede resten af flokken i den
rigtige retning hvilket afspejler sig i de efterfølgende bud

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 09-11-04 11:36

John Sahl wrote:

> Tillykke til Jakob

Mange tak

> Til gengæld var jeg så venlig at lede resten af flokken i den
> rigtige retning hvilket afspejler sig i de efterfølgende bud

Hold da op - du var jo ikke en gang tæt på når du mener det skal opgives
så præcist

/Jakob