Frisk fyldt chokolade
Fra : Aksel Petersen

Dato : 07-11-04 22:38

Er der nogen, der ved, hvor man kan købe velsmagende, frisklavet fyldt
chokolade. Jeg husker stadig, hvor lækkert det var med chokoladen fra
Inger Elström på Frederiksberg Allé. Fin hjemmelavet chokolade kun et
døgn gammelt. Der var også et sted først på vandsiden af Bredgade - jeg
husker ikke navnet lige nu.
Senere kender jeg andre, der har forsøgt sig, men deres produkter kan
ikke hamle op med det, jeg har været vant til - men dog milevidt foran
de meget kommercielle produkter af sødt stads, der ofte lagres et par
måneder på kioskens hylde. Bavd!
Venlig hilsen
Aksel

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 07-11-04 23:08

[Aksel Petersen | Sun, 07 Nov 2004 22:37:51 +0100]

>Jeg husker stadig, hvor lækkert det var med chokoladen fra Inger Elström
>på Frederiksberg Allé. Fin hjemmelavet chokolade kun et døgn gammelt.

Ja, jeg nåede aldrig at smage det, men var så heldig forleden at have Inger
til bords, der bl.a. kunne fortælle at én hendes hemmeligheder var at bruge
Valrhona chokolade.

Der findes ikke mange af den slags butikker mere, lanbgt de fleste der
sælger "hjemmelavet" er i virkeligheden bare Frellesen e.l. - jeg har dog
opfattelsen af at Magasin's hjemmelavede er af rimelig kvallitet.

Jeg har også oplevet nogle andre steder med frisk ægte hjemmelavet fyldt
chokolade, men husker ikke navne eller adresser. UDOVER at "Chokoladeriet"
i Hillerød vist også er ret godt.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Aksel Petersen

Dato : 11-11-04 09:53

Rene' Hjorth wrote:
> [...]
> til bords, der bl.a. kunne fortælle at én hendes hemmeligheder var at bruge

Jeg kan næppe tro, at det er "den Inger Elström" , som jeg skrev om.
For hun måtte idag være ca 110 år eller mere!
Venlig hilsen
Aksel

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 22-11-04 13:17

[Aksel Petersen | Thu, 11 Nov 2004 09:53:18 +0100]

>Jeg kan næppe tro, at det er "den Inger Elström" , som jeg skrev om.
>For hun måtte idag være ca 110 år eller mere!

Ja, du har ret - en var en anden ældre dame der havde haft et lille lækkert
hjemmelavet chokoladefirma, på Frederikgsberg, også med et svenskklingende
navn :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 08-11-04 00:49

"Aksel Petersen" <aksel.pe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der ved, hvor man kan købe velsmagende, frisklavet fyldt
> chokolade.

Jeg kan anbefale www.chocolade.dk - det rene skære slurp

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Peter Westh

Dato : 08-11-04 07:52

"Aksel Petersen" <aksel.pe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der ved, hvor man kan købe velsmagende, frisklavet fyldt
> chokolade.

Hos Peter Beier:

PETER BEIER CHOKOLADE
Chocolatier Butik
Falkoner Allé 43
2000 Frederiksberg
Tlf: +45 38 33 18 01
Åbningstider
mandag - torsdag 10.00 - 18.00
fredag 10.00 - 19.00
lørdag 10.00 - 17.00
søndag lukket

PETER BEIER CHOKOLADE
Chocolatier Butik
Nordre Frihavnsgade 20
2100 Østerbro
Tlf: +45 35 38 01 10
Åbningstider
mandag - torsdag 10.00 - 18.00
fredag 10.00 - 19.00
lørdag 10.00 - 17.00
søndag lukket

PETER BEIER CHOKOLADE
Skoubogade 1-3
1158 København K
Tlf: +45 33 93 07 17
Åbningstider
mandag - torsdag 10.00 - 18.00
fredag 10.00 - 19.00
lørdag 10.00 - 16.00
søndag lukket

MVH

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-04 18:40

"Aksel Petersen" <aksel.pe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der ved, hvor man kan købe velsmagende, frisklavet fyldt
> chokolade.

Jægersborg Alle - mellem Prima og S-Stationen - kanon chokolade!

Mvh Tommy