Ny bil - måske...
Fra : Esben Tærsker

Dato : 07-11-04 20:47

Hej i gruppen...

Så er den gal igen. Drengen (undertegnede) er begyndt at drømme om ny
bil. Og denne gang ikke bare ny brugt bil, men enten helt ny eller max 2
år gammel. Jeg er ved at være træt af omkostningerne på den 14 år gamle
Escort.
Så er spørgsmålet bare hvad man skal vælge. Jeg har en halvstor lukket
traler, som må lastes til en totalvægt på 700 eller 750 kg. Kan ikke
lige huske det, og gider ikke gå ud og kigge..:) Escorten synes dog den
er hel-stor da den kun må slæbe 450 kg. Vi snakker selvfølgelig uden
bremser...
Jeg har pt. forelsket mig i en knap to år gammel Suzuki Grand Vitara på
gule plader til godt 150.000 kr. Det er en udstyrsmodel med bl.a. soltag
og har allerede fået monteret anhængertræk og solfilm i bagruderne.
Men er der andre alternativer - gule eller hvide plader. Kravet er at
den skal kunne trække traileren og må ikke være dyrere end Suzuki'en.
Den har jeg i forvejen dårligt råd til, og skal under alle
omstændigheder i banken.
Eksempelvis har jeg forgæves forsøgt at finde et link til Isuzu i
Danmark - uden held..:(

/Esben

Fra : Henrik B.

Dato : 07-11-04 21:17

"Esben Tærsker" <esben@[fjernes]essers.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> skal kunne trække traileren og må ikke være dyrere end Suzuki'en. Den har
> jeg i forvejen dårligt råd til, og skal under alle omstændigheder i

Hvad med sådan en svend her:
http://billisten.bilinfo.dk/toyota_djarlo/bil.asp?ID=240100925

Meget reel bil.

--
M.v.h.
-----------------------------

Fra : Esben Tærsker

Dato : 07-11-04 21:39

Henrik B. wrote:
> "Esben Tærsker" <esben@[fjernes]essers.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med sådan en svend her:
> http://billisten.bilinfo.dk/toyota_djarlo/bil.asp?ID=240100925
>
> Meget reel bil.

Ja, jeg har kigget lidt på forskellige Rav4'ere, men synes de er for
dyre. Den du har fundet der er jo uden moms, og hvis det ellers er 25%
som det plejer - hvad ved jeg?!? - så koster den jo også 150.000 og er
jo immervæk tre år ældre og har kørt over dobbelt så langt. Den Suzuki
jeg selv havde kig på havde kun gået 21.000 km.

Og nu har jeg været ude og kigge på traileren: 750 kg. totalvægt.

Håber lidt der er nogen der kender til _billige_ og _nye_ biler. Ved
godt det er to modsætninger i dette land, men alligevel... Leder stadig
efter en Isuzu-forhandler...:)

/Esben

Fra : Henrik B.

Dato : 07-11-04 22:35

> [...]
> immervæk tre år ældre og har kørt over dobbelt så langt. Den Suzuki jeg
> selv havde kig på havde kun gået 21.000 km.

Ja, men Suzuki'en er en traktor at køre i iforhold til Rav'en.

--
M.v.h.
-----------------------------

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 07-11-04 22:53

> Ja, men Suzuki'en er en traktor at køre i iforhold til Rav'en.
>
> --
> M.v.h.

Men den må trække 750 kg. mod Toyotaen's sølle 650 kg.
Uden påløbsbremse selvfølgelig.
Mvh
Henning der selv har en suki

Fra : Esben Tærsker

Dato : 07-11-04 23:02

Henning Mikkelsen wrote:
selv havde kig på havde kun gået 21.000 km.

> Men den må trække 750 kg. mod Toyotaen's sølle 650 kg.
> Uden påløbsbremse selvfølgelig.
> Mvh
> Henning der selv har en suki

Hehe. Lækkert...:) Jeg er jo også jyde, så jeg kan godt li' traktorer.
Har faktisk været inde på www.lada.dk og se lidt på en Niva, men den må
jo kun trække 400 kg. Så er Escorten jo ligefrem bedre med dens 450 kg.
Det kunne ellers være kult med en Niva...:)

/Esben

Fra : anders majland

Dato : 08-11-04 11:18

> [...]
> må jo kun trække 400 kg. Så er Escorten jo ligefrem bedre med dens
> 450 kg. Det kunne ellers være kult med en Niva...:)

Der er nok ikke sket det med den siden jeg havde "fornøjelsen" i moskva
i 1994 - Der skulle vist være en ny model på vej, men den gamle niva er
på ingen måder tidssvarende. Men en billig der ikke er rustet væk kunne
da være sjov alligevel - sådan malet mat sort og stylet i mad-max stil
med store gitre og masser af lygter

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid