Skærme
Fijala 3554
to pc'er til en tft skærm...
Fra : Tazman

Dato : 07-11-04 20:29

hejsa

Jeg har en mag innovision 17" tft med både analog og dvi tilslutning.

Da jeg ofte hjælper familien med derers pc problemer har jeg bestilt
en switch så jeg kan koble 2 maskiner på den samme skærm for at slippe
for at gå i kælderen hver gang og hente en anden skærm at ha
stående...

Mit spørgsmål er så: Kan jeg ha min egen maskine koblet på skærmen via
dvi og så den anden pc igennem switchen via analog??

Eller er der en bedre måde at gøre det på?`Regner ikke med at switchen
har dvi :)

tazman

Fra : Anders Lund

Dato : 08-11-04 07:36

Tazman wrote:

> Mit spørgsmål er så: Kan jeg ha min egen maskine koblet på skærmen via
> dvi og så den anden pc igennem switchen via analog??

Det kan jeg ikke se noget problem i. Det kræver selvfølgelig at din
skærm understøtter 2 skærme på samme tid og kan skifte imellem disse 2.
Det gør så at når du skal skifte imellem de 2 computere, skal du både
skifte på switch-boxen OG skærmen.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 08-11-04 09:19

On Sun, 07 Nov 2004 20:28:40 +0100, Tazman
<Karlsen@fjerndette.adslhome.dk> wrote:

> [...]
>dvi og så den anden pc igennem switchen via analog??
>
>Eller er der en bedre måde at gøre det på?`Regner ikke med at switchen

Ja, sådan gør jeg med min eizo skærm.

Skærmen har en række knapper. Den højre er afbryder. Den venstre er
til at skifte imellem analog og dvi-indgang. Jeg kan derfor se een
skærm ad gangen, og skifte når jeg vil.

Det er meget billigere end en switch, og resultatet er det samme.

mvh

John

Fra : Palle

Dato : 08-11-04 09:40

"JK (at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> skærm ad gangen, og skifte når jeg vil.
>
> Det er meget billigere end en switch, og resultatet er det samme.

Man kan endda sige, at resultatet bliver bedre. Hvis opløsningen er rimelig
stor, kommer der ofte støj/skygger, når signalet føres gennem en swithboks.