Bankelyde
Fra : Kitt Søndergaard

Dato : 07-11-04 19:57

Ind imellem bankes der på - på min computer.

Hvad betyder det?

Der foresvæver mig noget om, at jeg engang har sat et eller andet til at
banke, hvis ...?

Jeg kan ikke huske det.

Forskrækket blev jeg i går, da bankelydene kom, da computeren var
slukket!!!!!

Jeg spørger her, da jeg ikke håber, at det har noget med hackere at gøre.

Jeg har Windows 2000 XP og ADSL-forbindelse.

Har nogen hjælpe med en god forklaring på det?

Med venlig hilsen

Kitt Søndergaard

Fra : Kasper Dupont

Dato : 07-11-04 20:34

"Kitt Søndergaard" wrote:

> Forskrækket blev jeg i går, da bankelydene kom, da computeren var
> slukket!!!!!

Er du sikker på at bankelydene kom fra computeren?
Er du sikker på at computeren var slukket?

--
Kasper Dupont

Fra : Peter Mogensen

Dato : 08-11-04 12:06

Kasper Dupont wrote:

> Er du sikker på at bankelydene kom fra computeren?
> Er du sikker på at computeren var slukket?

selvfølgelig banker en slukket computer ikke.
Jeg mener at have stødt på nogle flash-reklamer på nogle websites, der
laver banke-lyde. Hvis sådan et vindue ligger i baggrunden kan det
sikkert godt forskrække nogen.

Peter

Fra : A. Hagstrøm

Dato : 07-11-04 20:45

"Kitt Søndergaard" skrev i

> Hvad betyder det?

ICQ når en "contact" kommer online?

/Anders

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-11-04 00:17

Kitt Søndergaard skrev:

>Ind imellem bankes der på - på min computer.
>Hvad betyder det?

Måske at den giver sig i varmen ligesom en radiator?

>Forskrækket blev jeg i går, da bankelydene kom, da computeren var
>slukket!

Da var den nok ved at køle af.

--
Bertel

Fra : Morten Snedker

Dato : 08-11-04 09:16

On Sun, 7 Nov 2004 19:57:14 +0100, "Kitt Søndergaard"
<kitts@vip.cybercity.dk> wrote:

>Ind imellem bankes der på - på min computer.
>
>Hvad betyder det?

Norton Ghost?
Måske de ved det i dk.edb.haunted-pc? =B-)

/Snedker
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Fra : kk

Dato : 08-11-04 16:53

"Morten Snedker dbconsultdotdk>" <morten"udelad"@<udelad> wrote in
message news:snauo01642i89bf1g3ftis78i1m3ctkv5p@4ax.com...

Hej,
>Slukket computer??
En rigtig, levende mus??
mvh
kk

Fra : Spangkuk

Dato : 08-11-04 17:11

"Kitt Søndergaard" <kitts@vip.cybercity.dk> skrev

> Har nogen hjælpe med en god forklaring på det?

Næeehh....egentlig ikke....men ehhh, hvordan har du det ellers
for tiden Kitt ?

Spang

Fra : Niels Olsen

Dato : 08-11-04 17:31

> [...]

>Jeg har Windows 2000 XP og ADSL-forbindelse.
>
>Har nogen hjælpe med en god forklaring på det?

Det er en julenisse der har smækket sig inde, du åbner bare di cdrom
drev og går ud af stuen, så smutter han sin vej

Fra : kk

Dato : 08-11-04 19:03

"Niels Olsen" <FakeM@il.dd> wrote in message
> On Sun, 7 Nov 2004 19:57:14 +0100, "Kitt Søndergaard"
> <kitts@vip.cybercity.dk> wrote:
>

> Det er en julenisse der har smækket sig inde, du åbner bare di cdrom
> drev og går ud af stuen, så smutter han sin vej

Evt sæt en fælde op!
kk

Fra : Spangkuk

Dato : 08-11-04 19:34

"kk" <kru@mailnospam.dk> skrev

> Evt sæt en fælde op!

Ja, men det er jo ikke lige så nemt som det lyder.

Det første spørgsmål der melder sig, er, skal det være en
musefælde eller en rottefælde...eller måske noget større,
en bjørnefælde.

Hvor store er de nisser egentlig ?

Spang

Fra : kk

Dato : 08-11-04 21:58

"Spangkuk" <øæøåøæ@øææøå.æø> wrote in message

> [...]
>
> Det første spørgsmål der melder sig, er, skal det være en
> musefælde eller en rottefælde...eller måske noget større,

De er ca 1 nisse høj, derfor skal du bruge en nissefælde.

kk

Fra : Michael Knudsen

Dato : 08-11-04 23:33

Fra : Kitt Søndergaard

Dato : 09-11-04 00:44

Meget morsomt alt sammen.

Men bankelydene var der immervæk.

Computeren var slukket, men højttaleren var ikke, ej heller dsl-boxen.

Konstatere, at her findes mange finurlige svar.

Det er ok J

Jeg afventer et reelt svar.

Mvh.

Kitt Søndergaard

Fra : Niels Olsen

Dato : 09-11-04 00:56

On Tue, 9 Nov 2004 00:44:04 +0100, "Kitt Søndergaard"
> [...]

>Computeren var slukket, men højttaleren var ikke, ej heller dsl-boxen.
>
>Konstatere, at her findes mange finurlige svar.

Seriøst det er nok en remskive der er blevet skæv

Held og lykke med jagten

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 09-11-04 07:48

Kitt Søndergaard wrote:
> Men bankelydene var der immervæk.
> Computeren var slukket, men højttaleren var ikke, ej heller dsl-boxen.
> Konstatere, at her findes mange finurlige svar.

Hvis du har din mobiltelefon liggende i nærheden, kan det meget vel være
den, der forårsager det. Når den en gang i mellem "melder ind" til GSM
nettet hvor den er, kan det gå i højtaleren.

Prøv at placere mobiltelfonen et andet sted, hvis det er tilfældet.

(( Flemming ))

--
Flemming Mahler Larsen, TDC Online, Technology
http://netfactory.dk/ , +45 (339)94634

Fra : Kitt Søndergaard

Dato : 10-11-04 17:06

Jeg har netop fået samme svar fra en elektronik- og edb-kyndig på min
arbejdsplads: At en mobiltelefon lagt i nærheden af højttaleren kan få
højttaleren til at lave "bankelyde". De lyder lidt som regelmæssige
morsesignaler. Så fik jeg det på det rene.

Tak for de to opklarende svar her i konferencen - og såmænd også for de
finurlige

Med venlig hilsen

Kitt Søndergaard

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 09-11-04 18:58

> [...]
>
> Computeren var slukket, men højttaleren var ikke, ej heller dsl-boxen.
>
> Konstatere, at her findes mange finurlige svar.

Har du for vane at lægge en mobil telefon i nærheden af computeren? Med
jævne mellemrum så forstyrrer min mobil telefon mine højtalere - specielt
når der kommer sms'er eller den ringer.

Dette giver sig udslag i at højtalerne larmer en del - hvilket måske godt
kan misforståes som banke lyde.

Fra : Niels Olsen

Dato : 09-11-04 00:54

On Mon, 8 Nov 2004 23:32:52 +0100, Michael Knudsen <ether@cs.auc.dk>
wrote:

>Helt sikkert ikke. Det er _ikke_ jul i hverken september, oktober eller
>november!

Kan nemt være en nisse, hvis du kigger i historiebøgerne vil du se at
nisser var meget almindelige, og det hele året især på landet, at man
så forkæler dem til jul er ene og alene for at undgå at de vil drille
resten af året.

Så jo det er en nisse, ingen tvivl

Nok jule snak, tror det er OT, så vi må hellere passe på at
politinissen ikke kommer og banker os i hovedet

Glædelig jul og flot nyt hår.

Fra : Michael

Dato : 09-11-04 13:59

Niels Olsen wrote:

> Det er en julenisse der har smækket sig inde, du åbner bare di cdrom
> drev og går ud af stuen, så smutter han sin vej

Jeg tror det er en bankenisse!

Seriøst: Jeg tror det er en CPU blæser eller PSU blæseren som larmer,
prøv at fjerne 220 volt stikket fra computeren, larmer den stadig?

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 02:23

On Sun, 7 Nov 2004 19:57:14 +0100, "Kitt Søndergaard"
<kitts@vip.cybercity.dk> wrote:

>Ind imellem bankes der på - på min computer.
>
>Hvad betyder det?

Det kan være "forstyrrelser" på lysnettet, der får højtalerne til at
give en kortvarig lyd.

Disse fortyrelser kan opstå når en strømsluger (feks. køleskab)
tænder/slukker.

Ellers en morsom tråd du der fik startet

Med venlig hilsen
Jimmy Hansen

Fra : Spangkuk

Dato : 10-11-04 07:45

"J Hansen" <jimmy Hansen> skrev

> Ellers en morsom tråd du der fik startet

Mjaeeh...hehe...

Men det kan nu også bare være kabinettet der giver sig
efter brug (varmepåvirkning).

Prøv at løsne og spænde de 4-8 skruer der sidder bagpå,
og se om det ikke hjælper.

Det eneste jeg kan garantere dig, er, at der IKKE sidder
en nisse derinde, eller nogen anden der vil i kontakt med
dig.

Hvis du alligevel søger en overjordisk forklaring, er min
veninde netop blevet eksamineret og godkendt som den
bedste på holdet som clairvoyant.

Spang

Fra : Niels Olsen

Dato : 10-11-04 14:27

On Wed, 10 Nov 2004 07:45:02 +0100, "Spangkuk" <øæøåøæ@øææøå.æø>
wrote:

>Det eneste jeg kan garantere dig, er, at der IKKE sidder
>en nisse derinde, eller nogen anden der vil i kontakt med
>dig.

Ånder er også en mulighed ;)

>Hvis du alligevel søger en overjordisk forklaring, er min
>veninde netop blevet eksamineret og godkendt som den
>bedste på holdet som clairvoyant.

Hehe 8P

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-11-04 00:25

Spangkuk wrote:

> Det eneste jeg kan garantere dig, er, at der IKKE sidder
> en nisse derinde, eller nogen anden der vil i kontakt med
> dig.

Jeg er ellers overbevist om, at i et hvert edbsystem sidder der
en nisse som man skal holde sig gode venner med. Især
nissen i CNCstyreinger kan være ualmindelig drilagtig og
ondskabsfuld.

mvh
Henning