Hvad kan en ven tillade sig?
Fra : Niels Brøgger

Dato : 07-11-04 19:08

Hej i gruppen.
Jeg har læst med i noget tid, og det lader til at man her kan få nogle gode
bud på alt fra sexlegetøj til problemer i sengen til parforholdet. Mine
spørgsmål ligger måske lidt i kanten af topic, men jeg håber I bærer over
med mig.

Jeg har fået et problem med en af mine venner, og som I måske allerede har
gættet, drejer det sig om en pige. Pigen er nogle år ældre end os (vi er
sidst i 20'erne, hun er midt i 30'erne). Vi er alle 3 singler. Jeg er ikke
interesseret i et fast forhold for tiden, min ven derimod har været single i
mange år, og er fyr og flamme.

Pigen mødte jeg gennem en af mine kolleger for et års tid siden. Vi
småflirter hver gang vi ses, og jeg har da også sovet (ikke sex, men den var
tæt på) hjemme hos hende en enkelt gang. Jeg har omtalt hende for min ven,
som har gjort grin med, at jeg var interesseret i en kvinde, som var 8 år
ældre end mig. Jeg har været sammen med et par piger siden jeg blev single
for 1½ år siden, men det er hende her, som jeg er blevet lidt varm på. Ikke
forelsket, men varm på. Og det har jeg fortalt min ven.

Mine venner og jeg var så i byen i weekenden, hvor vi løb på pigen og nogle
af hendes veninder. Vi gik vores vej, de gik deres, men jeg gav tydeligt
udtryk for, at jeg syntes vi skulle være gået med dem, for jeg ville gerne
ind på livet af hende her. Vi kom da også ind til vores stamsted, hvor hun
var, og forinden bad jeg om, at de andre ikke kastede sig over hende. Jeg
regnede egenlig ikke med, at det var nødvendigt, men der tog jeg fejl.
Jeg satte mig til at snakke med hende, men holdt mig fra at være for
anmasende, da jeg tidligere har prøvet den fremgangsmåde uden held. Vores
fælles veninde (min kollega) er der også, og hende snakker jeg naturligvis
også med.
Pludselig ser jeg, at min såkaldte ven sidder på den anden side af bordet og
kysser pigen. Jeg lader som ingenting, for det kan jo være en lille
for-sjov-ting. Men det går op for mig at det er alvor da de bliver ved.
Nu har jeg jo på ingen måde krav på pigen. Og jeg sad ganske vist også og
snakkede med veninden. Og jeg får sex oftere end min ven.
Men jeg havde bedt ham lade være. Han vidste, at det var hende her jeg ofte
havde snakket om. Og der var masser af andre piger i byen; piger, som ikke
var i en aldersklasse, som han en uge forinden havde nedgjort mig for at
beundre. Piger, som jeg kun ville nikke anerkendende af hvis han sad og
kyssede med.

Jeg prøvede at sende ham et par giftige blikke, men følte ikke, at jeg havde
"billet" nok på pigen til at jeg kunne kræve at han lod være. Inden de gik
hjem sammen kom min "ven" forbi og spurgte om det var iorden med mig. Der
var det i grunden for sent at spørge, og mit svar havde nok ikke haft nogen
betydning. Jeg sagde, at de da bare kunne smutte.

At de gik hjem sammen er en naturlig følge af deres flirten og kyssen, og
det er ikke så meget det, som gør mig vred. Det er nærmere fordi, at han
overhovedet satte sig til at kysse med netop hende her.

Jeg føler mig røvrendt. Jeg føler, at han pisser på mig. Alle mulige andre
ting ved ham begynder at se mere alvorlige ud, såsom at han låner penge uden
at betale tilbage, han forsøger at være alfa-han ved at pisse på os andre.
Ting som jeg normalt kan tilgive klaphatten. Men det her rammer mine
følelser, og det sker ellers ikke så tit. Og så synes jeg pludselig ikke, at
han ligner en ven overhovedet.

Men er det mig som overreagerer? Er det fair nok det han har gjort? Jeg tror
aldrig jeg ville få ham til at undskylde, men det skylder han mig måske
heller ikke?
Jeg spørger jer fordi jeg gerne vil have et upartisk svar. Stort set hele
mit netværk af venner kender ham her, og ville aldrig kunne komme med en
objektiv bedømmelse. Hvad synes I?

Venlig hilsen Niels

Fra : Anita

Dato : 07-11-04 19:54

Niels Brøgger wrote:
> Hvad synes I?

Jeg synes han er en ufølsom skiderik. Med den slags venner behøver du vist
ingen fjender. Og var det min ven der gjorde sådan, havde vedkommende hermed
indskrevet sig som "ex-ven".

Det skal du simpelthen ikke finde dig i. Du havde på forhånd fortalt ham om
dine følelser og alligevel skider han højt og flot på det. Hvis du
accepterer det denne gang er sansynligheden at han gør noget tilsvarende en
anden gang - for du er jo sådan én man bare kan træde på uden konsekvens.

Hvis du har mod på det kan du prøve at spørge ham hvorfor han valgte at gå
imod dit ønske - og om det er hvad han mener en ven bør gøre.

Mht. kvinden må du nok bare se tiden lidt an, og ellers lade hende vide at
du begynder at få varme følelser for hende.

Venligst Anita

Fra : Niels Brøgger

Dato : 08-11-04 18:40

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> wrote in message

> Jeg synes han er en ufølsom skiderik. Med den slags venner behøver du vist
> ingen fjender. Og var det min ven der gjorde sådan, havde vedkommende
> hermed
> indskrevet sig som "ex-ven".

Ja, det var også hvad jeg et eller andet sted har lyst til.

> [...]
> en
> anden gang - for du er jo sådan én man bare kan træde på uden konsekvens.

Ja. Jeg har fundet mig i en del fra ham førhen, men han har virkelig
optrappet det, synes jeg. Jeg får nok intet godt ud af at lade ham lire en
billig undskyldning af.

> [...]
>
> Mht. kvinden må du nok bare se tiden lidt an, og ellers lade hende vide at
> du begynder at få varme følelser for hende.

Ja. Jeg holder ikke noget imod hende, eftersom hun ikke rigtig har vidst
hvordan jeg havde det. Omvendt tror jeg det vil føles forkert, hvis jeg er
ekstra opsøgende nu, hvor hun netop har afvist mig til fordel for min
såkaldte ven. Måske jeg burde sætte mig ned og få styr på hvor seriøs jeg
har lyst til at være.
Men tak for svaret.

Hilsen Niels

Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-11-04 21:01

Niels Brøgger wrote:

> [...]
> mit netværk af venner kender ham her, og ville aldrig kunne komme med en

Nu kan ingen af os her jo svare helt upartisk, da vi kun kender historien
som du har fortalt den. Men hvis han ikke er mand nok til at give en
ordentlig undskyldning og en kvajebajer for det, så find en anden at tage
med på bytur, for så er han en klaphat, men husk på den anden side at det
sidste man bør lade ødelægge et venskab er piger... det vil i begge med
garanti fortryde på et tidspunkt.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Niels Brøgger

Dato : 08-11-04 18:51

"Lasse Jensen" <fafler@linuxmail.org> wrote in message
> [...]
> med på bytur, for så er han en klaphat, men husk på den anden side at det
> sidste man bør lade ødelægge et venskab er piger... det vil i begge med

Tjah. Pigen var egenlig ikke særlig aktiv i at ødelægge det, men jeg kan
godt se hvad du mener ellers. Men med de andre svar i ryggen føler jeg, at
jeg ikke behøver nøjes med en undskyldning og en kvajebajer. Følte jeg, at
han ellers normalt respekterede mig, så kunne det gå.
Men tak for svaret.

Hilsen Niels

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 07-11-04 21:37

Niels Brøgger wrote:

> Hvad synes I?

Jeg har læst de to første svar, og har lyst til at være lidt uenig.

Din ven kunne vel kun flirte med og kysse pigen, fordi hun tillod det.
Måske er du en type, hun kan se som en ven men aldrig som en kæreste.
Det er et emne, der har været diskuteret flere gange i dette forum.

Dernæst fik jeg den tanke, at for dig er det værste ved din ven nok, at
han indirekte udstiller dine begræsninger ved at gøre noget, som du har
lyst til, men enten ikke fik lov til eller ikke havde mod til.

Det ligner lidt mit velkendte problem med piger, som jeg egentlig ikke
ved, hvad jeg skal stille op med. Sålænge pigen, jeg er interesseret i,
er enlig og tilgængelig, kan jeg forestille mig, at jeg kan få hende.
Det er hårdt, når den illusion brister ved, at man finder ud af, at hun
har fundet en anden kæreste.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Niels Brøgger

Dato : 08-11-04 18:57

"Boerge Rahbech Jensen" <asdfasf@asdf.sd> wrote in message

> [...]
> han indirekte udstiller dine begræsninger ved at gøre noget, som du har
> lyst til, men enten ikke fik lov til eller ikke havde mod til.

Jeg kan godt se hvad du mener. Men jeg synes ikke du tager højde for
hvorvidt han så kan tillade sig at gøre som han gør. Men ellers giver det
god mening.

> [...]
> enlig og tilgængelig, kan jeg forestille mig, at jeg kan få hende. Det er
> hårdt, når den illusion brister ved, at man finder ud af, at hun har

Ja, det er ikke rart at møde nederlag, og da slet ikke, hvis man bagefter
føler, at man selv var ude om det. Men jeg håber du finder kærligheden. Hos
hende eller hos en anden.

Hilsen Niels.

Fra : Ulvir

Dato : 07-11-04 21:55

Niels Brøgger wrote:

Hvad synes I?

Pigen viste interesse for din kammerat, og ikke dig.
To af mange muligheder: Slug det.
Eller bank kammeraten og stikke af med prinsessen..

Mvh- Ulvir

Fra : Martin Christensen

Dato : 07-11-04 22:14

"Niels Brøgger" <dsl130FJERN739@vip.cybBORTercity.SLETTESdk> wrote in
message news:cmlo9t$7eb$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> mit netværk af venner kender ham her, og ville aldrig kunne komme med en

Tag en alvorlig snak med pigen, hvor du fortæller om dine følelser for
hende, og hvordan episoden har såret dig.
Uanset hvordan det går, så tager du lige og giver din "ven" et par
cowboy-lussinger, for at skide så åbenlyst på en kammerat. Det kan virke
brutalt men han fatter jo åbenbart ikke noget af hvad der bliver sagt til
ham?!?
Du har det helt sikkert bedre efter sådan en omgang!

Mvh.
Martin

Fra : Niels Brøgger

Dato : 08-11-04 19:05

"Martin Christensen" <dumdidumSLETDETTE@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> ham?!?
> Du har det helt sikkert bedre efter sådan en omgang!

Hmm, ja, normalt er jeg ikke så action-agtig, men tanken om hævn har da
strejfet mig. Han ville helt sikket forstå hvordan jeg havde det, hvis jeg
begyndte at rode med en af de piger han har gået og været skudt i. Desværre
har jeg ikke helt hvad der skal til for bare sådan lige at feje benene væk
under den første og bedste pige, så den plan kommer jeg nok ikke så langt
med. Men ja, jeg ville have det bedre, og han ville enten hade mig for
evigt, eller respektere mig noget mere - begge løsninger er ok.

Hilsen Niels

Fra : nusle nuslesen

Dato : 07-11-04 22:26

"Niels Brøgger" <dsl130FJERN739@vip.cybBORTercity.SLETTESdk> skrev i en
meddelelse news:cmlo9t$7eb$1@news.cybercity.dk...

Hej,

> [...]

> hjem sammen kom min "ven" forbi og spurgte om det var iorden med mig.

> Jeg føler mig røvrendt. Jeg føler, at han pisser på mig.

Tja, det gør han vel egentlig også - altså pisser på dig.

Hvis man ser bort fra det, står der stadig tilbage, at han nedgør "dit valg"
af kvinde - for efterfølgende selv at "gå efter hende". Hvad siger det om
ham som menneske? At han ikke respekterer dig og dine valg? At han vil gå i
seng med én du har følelser for - selvom han synes hun er "gammel" og derfor
"forkert"? At han er ligeglad med sin vens følelser og med hendes (hvis hun
skulle forelske sig i ham)?

Er et sådant menneske overhovedet én du har lyst til at beskæftige dig med,
endsige kalde ven?

Ens venner "smitter af" på en selv, det er værd at tænke over.

> [...]
> Ting som jeg normalt kan tilgive klaphatten. Men det her rammer mine
> følelser, og det sker ellers ikke så tit. Og så synes jeg pludselig ikke,

Det synes jeg heller ikke.

> Men er det mig som overreagerer? Er det fair nok det han har gjort?

Gu' er det da ej fair - han har været en røv af værste skuffe.

> Jeg tror
> aldrig jeg ville få ham til at undskylde, men det skylder han mig måske
> heller ikke?

Pyt med hvad han skylder dig - du kan ikke bruge en undskyldning til noget.
Du kan ikke forandre ham alligevel, heller ikke med en undskyldning.

> Jeg spørger jer fordi jeg gerne vil have et upartisk svar. Stort set hele
> mit netværk af venner kender ham her, og ville aldrig kunne komme med en
> objektiv bedømmelse. Hvad synes I?

Ham kan du ikke bruge til noget, ud til højre.

Forestil dig at have ham overnattende, når du engang er gift og har børn og
selv er på forretningsrejse - og du gerne vil være en ven og tilbyde ham
husly fordi han lige er i byen. Kunne du gøre det med ro i sjælen? Nope,
vel!

Sådan kan man ikke være venner - venskaber kræver tillid (præcis som
parforhold).

Men behold ham da bare som en bekendt, så har du fastsat "reglerne" for dig
selv. Det er meget simpelt, og det giver sikkert sig selv at med tiden vil
han også glide ud af din bekendtskabskreds.

mange hilsner

Fra : Niels Brøgger

Dato : 08-11-04 19:18

"nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> hun
> skulle forelske sig i ham)?
>
> Er et sådant menneske overhovedet én du har lyst til at beskæftige dig

Jeg har gået og tænkt rigtig meget på det de sidste par dage, og jeg er også
kommet frem til, at han når alt kommer til alt nok ikke er værd at samle på.

> Ens venner "smitter af" på en selv, det er værd at tænke over.

Det vidste jeg egenlig godt, jeg har bare ikke tænkt over det i mange år. Og
han har helt sikkert ikke været en god indflydelse de sidste par år.

> Pyt med hvad han skylder dig - du kan ikke bruge en undskyldning til
> noget.
> Du kan ikke forandre ham alligevel, heller ikke med en undskyldning.

Jeg ville gerne tro, at folk kan ændre sig. Men hvis ikke de har nogen
motivation, så gider de ikke. Hvis jeg bare surmuler lidt nu, og lader det
gå i glemmebogen, så sker der nok ikke noget på den front. Men hvis jeg
konfronterer ham med at han er et røvhul, og dropper ham et års tid eller
mere, så kan det da være, at han har haft tid og mulighed for at granske sig
selv lidt, og måske udvikle sig.

> [...]
> vel!
>
> Sådan kan man ikke være venner - venskaber kræver tillid (præcis som

Det må jeg give dig ret i. Tak for dit svar.

Hilsen Niels

Fra : Mette

Dato : 07-11-04 22:31

> [...]

> mit netværk af venner kender ham her, og ville aldrig kunne komme med en

Hos veninder er det ofte en uskreven regel, at hinandens "mænd" er totalt
off-limits. De kan ikke røres. Og med "hinandens mænd" mener man både
kærester, flirts, en mand man er lidt varm på og oftest også eks-kærester.
Man rører dem ikke og især ikke, hvis veninden har udtrykt følelser for en
bestemt mand. Jeg synes din "ven" er en idiot, der er for umoden til at
fatte en skid.
Når det er sagt må jeg som Børge sige, at hun aldrig ville have kysset med
ham, hvis det var dig hun var interesseret i. Man kysser jo ikke bare den
første og den bedste, der byder sig til, men ham man føler sig tiltrukket
af. Så selvom du havde været hurtigere ude end din "ven", så er det ikke
sikkert, at du ville have fået gevinst.
Din kammerat spurgte dig så om det var i orden (senere hen) og så gav du ham
faktisk grønt lys. Så han tror nok at alt er i den skønneste orden.

Jeg synes måske du er lidt for vattet. Hvis du er interesseret i en pige, så
åbn munden og fortæl det til hende, inden en anden gør det. Det kan være du
får afslag, men så vil du ikke sidde og stirre ondt, når hun kysser med en
anden. Og sig fra med det samme overfor en ven, der går over grænsen. Lad
være med at sende giftige blikke (for dem fatter en mand ikke midt i kampens
hede) og lad være med at sige "smut I bare", når du ikke mener det.
Din kammerat opførte sig åbenbart som en mand (handling!) og det blev hun så
tiltrukket af. Kvinder er jo ikke tankelæsere, og en kvinde midt i 30'erne
gider ikke vente i et halvt år på at en knøs får taget sig sammen til at
fremstamme "vil du med i biffen alene?"

Med andre ord: hvis du vil have en Kvinde, så vær en Mand

Fra : Ulvir

Dato : 07-11-04 23:13

Mette wrote:
> [...]
> sig sammen til at fremstamme "vil du med i biffen alene?"
>
> Med andre ord: hvis du vil have en Kvinde, så vær en Mand

Jamen hvad med pigen? Ved at snaske i kammersten- er hun total skyldfri?
Hvis hun ikke kendte en dysse til hans varme følelser, så må han gør som jeg
før har foreslået. Slug det.

Fra : Mette

Dato : 07-11-04 23:41

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jamen hvad med pigen? Ved at snaske i kammersten- er hun total skyldfri?

Ja da. Hun kendte jo ikke noget til hans følelser - for han ville jo ikke
være for påtrængende.

> Hvis hun ikke kendte en dysse til hans varme følelser, så må han gør som
jeg
> før har foreslået. Slug det.

Ja. Men ikke nødvendigvis hænge ud med vennen længere.

Fra : Ulvir

Dato : 08-11-04 00:02

Mette wrote:
> "Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja da. Hun kendte jo ikke noget til hans følelser - for han ville jo
> ikke være for påtrængende.

> Ja. Men ikke nødvendigvis hænge ud med vennen længere.

Enig!

Fra : John Sahl

Dato : 08-11-04 01:12

Mette wrote:
> [...]
> man både kærester, flirts, en mand man er lidt varm på og oftest også
> eks-kærester. Man rører dem ikke og især ikke, hvis veninden har

Det er så den offentlige version, det forholder sig sgu
helt anderledes i virkeligheden. Kvinder er ikke en skid
bedre end mænd på det punkt. Punktum!

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Gitte

Dato : 08-11-04 12:10

Hejsa

>Det er så den offentlige version, det forholder sig sgu
>helt anderledes i virkeligheden. Kvinder er ikke en skid
>bedre end mænd på det punkt. Punktum!

Jeg er ret tilbøjelig til at være enig med dig... Men der er dog trods
alt undtagelser.
Personligt har jeg det sådan, at jeg såmænd ikke har de store skrupler
ved at gå efter samme mand, som en veninde er varm på, eller en eks.
For hvis vi begge er interesserede i manden, ja så må vi jo hver især
forsøge os - der er jo ingen af os, der "har" ham i forvejen.
Men der er enkelte veninder, hvor jeg nok lige ville spørge, inden
jeg gik efter en eks. Ligesom der er veninder, hvor jeg aldrig ville
indlade mig med hendes kæreste.
Men generelt rager det mig langsomt, at manden jeg er ude efter, har
en kæreste i forvejen... Det må jo være op til hans samvittighed, hvad
han gør med andre. Og hvis jeg kan lokke med ham, så er det nok bare
et spørgsmål om tid, før en anden kvinde også kan...

MVH
Gitte

Fra : Niels Brøgger

Dato : 08-11-04 19:27

"Mette" <Mette@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> af. Så selvom du havde været hurtigere ude end din "ven", så er det ikke

Ja, den del har jeg det også ok med. Hvis jeg havde fortalt hende, at jeg
faktisk følte noget for hende, så ville hun vide at hun sårrede mig ved at
tage en af mine venner. Men det havde jeg, desværre, ikke fortalt hende.

> Din kammerat spurgte dig så om det var i orden (senere hen) og så gav du
> ham
> faktisk grønt lys. Så han tror nok at alt er i den skønneste orden.

Det gør han måske. Jeg har undgået ham indtil jeg er sikker på hvordan jeg
vil forholde mig til det her. Det vil være en stor beslutning at droppe ham,
så jeg vil være sikker på, at det er gennemtænkt. Hvis jeg snakkede med ham
for hurtigt ville jeg risikere enten at fare i flæsket på ham, eller bare at
bøje af og surmule lidt.

> [...]
> anden. Og sig fra med det samme overfor en ven, der går over grænsen. Lad
> være med at sende giftige blikke (for dem fatter en mand ikke midt i

Ja, set i bakspejlet kan jeg godt se, at jeg burde have grebet det
anderledes an. Det havde jeg også gjort havde jeg ikke været så dum at have
for meget tillid til fyren.

> [...]
> gider ikke vente i et halvt år på at en knøs får taget sig sammen til at

Det har du ret i. Jeg holder heller intet mod hende, det er kun ham, som jeg
har et problem med.

> Med andre ord: hvis du vil have en Kvinde, så vær en Mand

Kort og præcist, og nok også meget rigtigt. Tak.

Hilsen Niels

Fra : John Sahl

Dato : 08-11-04 01:17

Niels Brøgger wrote:
> Men er det mig som overreagerer? Er det fair nok det han har gjort?

Ikke en skid fair, når han kendte dine følelser og tanker om
det burde han i det mindte have ladetdig få "første tur". Og
havde det så ikke virket for dig kunne han jo så have forsøgt
sig.

> Jeg tror aldrig jeg ville få ham til at undskylde, men det skylder
> han mig måske heller ikke?

Jo han gør da, men det kræver altså også at du er 100%
ærlig om det og ikke bare ruller rundt og spiller død.
As in "Jeg sagde, at de da bare kunne smutte."

> Jeg spørger jer fordi jeg gerne vil have et upartisk svar. Stort set
> hele mit netværk af venner kender ham her, og ville aldrig kunne
> komme med en objektiv bedømmelse. Hvad synes I?

At du må lære at sige din mening overfor tøserne så de
ikke er i tvivl om hvad du har af intentioner.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 08-11-04 10:42

> Hvad synes I?

Jeg synes han har været en røv². Som du skriver: Han vidste hvordan du havde
det, han havde selv "nedgjort" forhold til ældre kvinder. Alligevel ryger
han på hende.

Han er INTET værd som hverken bekendt eller ven, ud med ham, der er masser
af andre spændende mennesker derude som kan erstatte den mongol.

Derudover bør du nok huske dine fejl i sagen, for den kunne du godt have
håndteret anderledes, og i det mindste have fundet ud af OM hun havde
interesse i dig som mere end bare en ven (Ikke at man kan bruge kvindelige
venner til noget, men det er en anden debat).

Dem som skriver at det du gjorde var svagt osv. har lidt ret, men omvent,
det er svært at gøre andet i den situation. Du kan jo heller ikke forbyde
dem at gå sammen, efter de har siddet og snavet hele aftenen.

Men altså, ud men din "ven" og kom ovenpå igen, evt med en hurtig
"rebound-girl", hvis det hjælper dig.

Jonny.

Fra : Niels Brøgger

Dato : 08-11-04 19:35

"Jonny Jensen" <jonny_jensenNO_SP@Mmail.dk> wrote in message
> Derudover bør du nok huske dine fejl i sagen, for den kunne du godt have
> håndteret anderledes, og i det mindste have fundet ud af OM hun havde
> interesse i dig som mere end bare en ven

Hun har nu ved mange andre lejligheder vist en vis interesse for mig, ud
over det venskabelige, men det er rigtigt. Hvis hun havde fortalt mig, at
hun ikke så andet i mig end en ven, så ville jeg gerne gå med til at min ven
prøvede hans held.

Men tak til alle for jeres gode svar. De hjælper mig til at beslutte mig for
hvordan jeg skal gribe en træls situation an.

Hilsen Niels.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 08-11-04 20:30

"Jonny Jensen" <jonny_jensenNO_SP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> interesse i dig som mere end bare en ven (Ikke at man kan bruge kvindelige
> venner til noget, men det er en anden debat).

Sikke noget fordomsfuldt bavl!

Jeg har de bedste venskaber med mænd. Skal jeg være helt ærlig, kan kvinder
godt kede mig (i længden). Derfor har jeg ikke ret mange nære, kvindelige
venner. Ikke at jeg ikke kender mange, men af de "rigtige" venner jeg som
voksen har valgt til - ja, der har 3 ud af 4 været mænd (hmm.. et af disse
venskaber opstod nu i skoletiden).

Man kan skam godt bruge en kvindelig ven, f.eks. snakkede jeg engang med min
vens kvinde, fordi hun var vildt bange for at blive kvalt i spermen ved et
blow-job. Efter en saglig og erfaren udredning var hun ovre den værste angst
og turde godt prøve

Groft forenklet:
Mænd ponker én, hvis man lidt for længe har tilladt sig selv at hænge med
skuffen og være passiv overfor livets knubs. Dog uden at blive personligt
oprørte af den grund - det er mere; "Så tag dig dog sammen!" Og så er man
lige gode venner af den grund.
Kvinder har tilbøjelighed til at være rygklappere (flinkeskolen) og det
trives jeg ikke med i for store doser for længe ad gangen. Og når de så
endelig skal ud med det der alligevel trykker, så ender det ofte i en
overreaktion, fordi de skal overvinde sig selv for overhovedet at få det
sagt - og så bliver det alligevel "personligt" og dermed fnidret.

Ikke sådan at forstå, at man ikke skal være hensynsfulde overfor hinanden i
venskaber - for det skal man da. Men nogle gange er det nu bare fedt med et
spark i røven, fremfor et "nåårrrhhh - det er også uretfærdigt, hvor er det
synd for dig".

Jeg mener det ikke så slemt

mange hilsner

Fra : Jonny Jensen

Dato : 09-11-04 00:42

> Sikke noget fordomsfuldt bavl!

Hvilken del af "det er en anden debat" forstod du ikke? :p

Anyways, det er hos mig, bestemt ikke nogen fordom, men derimod en blanding
af betragtninger, samt erfaringer, både egne og bekendtes, og uanset din
enighed eller ej, ser jeg intet i dit indlæg som overbeviser mig om andet,
tvært i mod.

Kvinder vil gerne have mænd som venner, enig, men ikke omvendt. Mænd har
altid en bagtanke med den slags, uanset om du kan lide det eller ej. Om det
er noget beregnene dybere eller simpelthen blot et seksuelt motiv (hvadenten
det omhandler dig, eller et forsøg på at skabe sig et image som "dameven",
som så senere kan udnyttes), så er det for manden YDERST sjældent at der er
tale om et egentligt brugbart venskab.

Hvorvidt enkelte homoseksuelle mænd rent faktisk har ægte venskaber med
kvinder, skal jeg ikke kunne svare på, men det kunne man da forestille sig,
ligesom jeg godt kan lide at debattere andre kvinder sammen med en kollega
jeg har, som er lesbisk ;)

Jonny.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 09-11-04 16:20

"Jonny Jensen" <jonny_jensenNO_SP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Hvilken del af "det er en anden debat" forstod du ikke? :p

At ville debattere det, selvom du mener det er en anden debat - er ikke
ensbetydende med manglende forståelse :p

> Kvinder vil gerne have mænd som venner, enig, men ikke omvendt.

Hvad får dig til at tro, at din mening gælder alle mænd?

> [...]
> som så senere kan udnyttes), så er det for manden YDERST sjældent at der

Et venskab der har varet i 28 år, må siges at være et venskab.

> [...]
sig,
> ligesom jeg godt kan lide at debattere andre kvinder sammen med en kollega

En af mine venner er homoseksuel - hvorfor han vil være min ven, aner jeg
ikke og for mig er det også ligegyldigt. Han er en god ven, og det er det
der tæller.

Du skal nok ikke regne med, at alle mænd har samme holdning til dette som
du - jeg kender jo i hvert fald tre, som ikke deler din holdning.

Måske er du sådan en ung én, som endnu ikke har lært værdien af venskaber,
også på tværs af køn - kvinder er jo også en slags mennesker

mange hilsner

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-11-04 19:20

> Måske er du sådan en ung én, som endnu ikke har lært værdien af
> venskaber, også på tværs af køn - kvinder er jo også en slags
> mennesker

Right, og månen er lavet af grøn ost. Hvis man tror på platonisk venskab
mellem to heteroseksuelle af forskelligt køn, så er man enten meget ung og
umoden, eller taler mod bedre vidende.

--
-Jens B.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 09-11-04 20:29

Hej,

> Right, og månen er lavet af grøn ost. Hvis man tror på platonisk venskab
> mellem to heteroseksuelle af forskelligt køn, så er man enten meget ung og
> umoden, eller taler mod bedre vidende.

Hmm...

Der er som bekendt trosfrihed, så tro hvad du vil.

mange hilsner

Fra : Martin Christensen

Dato : 09-11-04 23:06

"nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> wrote in message

> Hej,

> Hmm...
>
> Der er som bekendt trosfrihed, så tro hvad du vil.
>
> mange hilsner

Ja jeg kan nu også kun tilslutte mig hvad der er blevet sagt, for jeg har
oplevet det massevis af gange, ren venskab uden nogen form for bagtanker
eksisterer ikke imellem mænd og kvinder!
Det bliver godt nok påstået, oftest af kvinder( ved ikke om de helst vil
leve i den illusion), eller af mænd der vil gøre et godt indtryk på
kvinder( det var den med bagtanken!).
Bare en tanke, så er det vel i bund og grund også imod naturens orden at en
han viser omsorg og interesse for en hun, hvis det ikke er for at få hende
dusket!

Martin

Fra : nusle nuslesen

Dato : 11-11-04 08:19

"Martin Christensen" <dumdidumSLETDETTE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Ja jeg kan nu også kun tilslutte mig hvad der er blevet sagt, for jeg har
> oplevet det massevis af gange, ren venskab uden nogen form for bagtanker
> eksisterer ikke imellem mænd og kvinder!

Jeg behøver ikke teoretisere.

> [...]
en
> han viser omsorg og interesse for en hun, hvis det ikke er for at få hende

Så hvis en han viser omsorg og interesse for en anden han, må denne han
nødvendigvis enten være homoseksuel eller biseksuel?

Er det ikke også eksplicit det du påstår?

Du sætter nemlig omsorg og interesse i direkte sammenhæng med sex i
ovenstående.

Sikke noget vrøvl - mange mænd/kvinder har nære venskaber, nogle af disse
venskaber kan tilfældigvis være med en af det andet køn.

Måske er venskaber mellem en mand og en kvinde noget der oftest forekommer,
hvis man allerede som barn har haft sådanne venskaber, og derfor har lært at
knytte bånd til _et menneske_.

Måske er venskaber mellem en mand og en kvinde udtryk for at
interessefællesskaber eksisterer på tværs af køn.

Måske er venskaber mellem en mand og en kvinde udtryk for at nogle mennesker
ikke har underlagt sig tidens gældende normer for kønsbestemte forskelle, og
derfor finder at de genkender karakteregenskaber eller andet hos hinanden,
som et venskab også kan bygge på.

Måske er de som ikke formår at have et venskab på tværs af kønnene,
mennesker som har fastlåst sig selv i kønsopfattelser der også i andre
henseender lægger begrænsninger ind i deres liv.

Måske handler den manglende forståelse af venskaber mellem mænd og kvinder
om usikkerhed - a la "hvordan forholder man sig til kvinder/mænd, hvis man
ikke skal forholde sig til dem som seksuelle væsner og dermed som
potentielle seksualpartnere".

Eller det kunne handle om usikkerhed, der udtrykker sig som jalousi -
hvordan kan partneren finde glæde i en relation med en anden, når denne
anden ikke er af samme køn som partneren selv. Hvad betyder det for
forholdet?

Omsorg og interesse er ikke begrænset til at være en slags forspil, det er
følelser der også ligger i relationen til en bedsteforælder, en forælder, en
søster/bror, en ven/veninde osv. Det er følelser der indgår i nære
relationer helt generelt.

Måske er mennesker der har behov for at fornægte at andre kan have venskaber
på tværs af køn, mennesker som har det svært med relationer generelt.

Som du kan se, er der et væld af hypoteser man med lethed kan stille op, og
der vil altid være nogle der kan nikke genkendende til nogle af dem - derfor
giver det ikke mening at sige: "mænd og kvinder kan ikke være venner med
hinanden".

Nogle mænd og nogle kvinder kan ikke have venskaber på tværs af kønnene.
Nogle mænd og nogle kvinder kan godt have venskaber på tværs af kønnene.

Begge udsagn er rationelle.

Det er irrationelt at påstå, at ingen mænd og ingen kvinder kan have
venskaber på tværs af kønnene.

Nu hvor vi har fastslået, at nogle mænd er irrationelle - skal vi så gå
videre til at fastslå, at nogle mænd er hysteriske

Når det så er klaret, kan vi måske gå endnu videre og fastslå, at
kønsforskelle ikke er faste størrelser, og hos nogle mænd og nogle kvinder
opleves kønsforskelle som ligegyldige, og så er det jo nemt at være venner
uden at skele til kønnet.

mange hilsner

Fra : Henning

Dato : 16-11-04 16:14

"nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> derfor finder at de genkender karakteregenskaber eller andet hos hinanden,

Snip.

Der er noget rigtigt i udsagnet at kvinder og mænd har seksualiteten
mellem sig og når det er sagt, så er de mænd du finder som venner,
ikke interesseret i dig som kvinde og du tænder dem ikke seksuelt på
nogen måde, mænd "sætter sig ikke udover" du eksistere ikke for dem
som kønvæsen, du er for dem seksuelt ligegyldig.
Skulle du få lyst til sex med een af disse mænd, kan du sagtens få dem
med på det, de fantaserer bare om deres drømmekvinde medens de
gør det nødvendige. De fleste mænd med seksuelle erfaringer kan
på rygmarven tolke og reagere på kvindens signaler, uden at være
psykisk tilstede hos den aktuelle partner.

Af nogle af dine indlæg synes jeg at kunne læse, du på en måde fornægter
mænds seksualitet og er lidt idyliserende ?
MVH
Henning

Fra : Henning

Dato : 16-11-04 16:00

> [...]

en
> han viser omsorg og interesse for en hun, hvis det ikke er for at få hende

Jeg har i over 30 år arbejdet sammen med kvinder i alle aldre og
fasonger, tro mig! Ikke alle sagde mig noget seksuelt, heller ikke i
en ½ brandet ved Julefrokosterne, ud af de ca 1000 forskellige
kvinder jeg har arbejdet sammen med, er der mindre end 20 stks.
jeg har tænkt på som partnere i en eller anden form
( Selv om jeg havde fælles omklædningsrum med dem og så dem
i små trusser og bare babser dagligt)
Selv de jeg har snakket seksualitet med, har der kun været enkelte
af dem, der kunne tænde mig seksuelt, selv om det var spændende
at spørge til hvor gamle de var første gang, hvor de gjore det, hvad
deres yndlings stillinger var etc.

MVH
Henning

Fra : Henning

Dato : 16-11-04 15:48

"nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej,

> Hmm...
>
> Der er som bekendt trosfrihed, så tro hvad du vil.

Tjah! Det hænder jo at en af det modsatte køn ikke
tænder een seksuelt, så er der da ikke noget til hindre
for dybfølt venskab

MVH
Henning

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-11-04 16:03

> Der er som bekendt trosfrihed, så tro hvad du vil.

Jeg er ikke-troende.

--
-Jens B.

Fra : Jan Hansen

Dato : 10-11-04 00:21

> Right, og månen er lavet af grøn ost. Hvis man tror på platonisk venskab
> mellem to heteroseksuelle af forskelligt køn, så er man enten meget ung og
> umoden, eller taler mod bedre vidende.

Ja korrekt og jeg kan slet ikke se hvorfor en mand skulle være venner med en
kvinde, hvis det ikke var for at få pudset ettallet en gang i mellem.
(Bøsser undtaget men de har jo osse samme sekuelle interesser som pigerne)

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-11-04 00:37

> Right, og månen er lavet af grøn ost. Hvis man tror på platonisk venskab
> mellem to heteroseksuelle af forskelligt køn, så er man enten meget ung og
> umoden, eller taler mod bedre vidende.

Eller også er man blevet helt voksen og tør bag ørerne.

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-11-04 10:05

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Eller også er man blevet helt voksen og tør bag ørerne.

Du har helt ret. Når selvbedraget er en livsstil, bliver man bedre til det
med årene.

--
-Jens B.

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-11-04 10:18

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Du har helt ret. Når selvbedraget er en livsstil, bliver man bedre til det
> med årene.

Ikke at kunne være ven med en af det modsatte køn, men kun opfatte
vedkommende som potentiel sexpartner viser en høj grad af selvbedrag
og/eller umodenhed.

Per V.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 30-12-04 17:54

> [...]
> mellem to heteroseksuelle af forskelligt køn, så er man enten meget ung og

Øh... Jeg har masser af platoniske venskaber med personer af andet køn, som
jeg sgu aldrig ville have noget sexuelt med. Hvorfor skulle det være en
umulighed? Hvis man ikke kan have en person som ven, uden at ville bolle med
personen, er man så ikke umoden?

Fra : Anita

Dato : 30-12-04 18:05

Nana Sørensen wrote:
> Hvis man ikke kan have en person som ven, uden
> at ville bolle med personen, er man så ikke umoden?

Nej, så er man bare en mand

Venligst Anita

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-12-04 20:14

> Nej, så er man bare en mand

Der var den sgu igen. Kan du forestille dig en lang, rasende tråd, der ville
komme, hvis vi mænd her i gruppen begyndte at fyre den slags
kønschauvinistiske pis af?

Per V.

Fra : Andropov

Dato : 30-12-04 20:25

On Thu, 30 Dec 2004 20:13:40 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>>
>Der var den sgu igen. Kan du forestille dig en lang, rasende tråd, der ville
>komme, hvis vi mænd her i gruppen begyndte at fyre den slags

Ja, sådan noget fyrer vi vidst normalt ikke af :)

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-12-04 23:26

"Andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message

> Ja, sådan noget fyrer vi vidst normalt ikke af :)

Gu gør du så - men du får også på puklen for det, hvorimod det - selv i
såkaldt "frisindede og progressive" kredse - anses for helt o.k. at fyre den
slags generaliserende halvhjernevitser af om mænd.

Per V.

Fra : Andropov

Dato : 30-12-04 23:56

On Thu, 30 Dec 2004 23:26:25 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Gu gør du så - men du får også på puklen for det, hvorimod det - selv i
>såkaldt "frisindede og progressive" kredse - anses for helt o.k. at fyre den
>slags generaliserende halvhjernevitser af om mænd.

Jeg tror Bo Warming ville forklare det med at det er fordi det er
matriarkatet der styrer. Men det er nok fordi så er vi mænd ligesom
til grin hvis vi brokker os over det. Det er der ikke noget heman
over.

Fra : Per Vadmand

Dato : 31-12-04 01:01

Men det er nok fordi så er vi mænd ligesom
> til grin hvis vi brokker os over det. Det er der ikke noget heman
> over.

Det er jeg heldigvis bedøvende ligeglad med. Jeg har ikke noget særligt
behov for at bevise min mandighed - måske fordi der ikke er nogen, der
kender mig, der drager den i tvivl?

(Kom så, Jens B - den ligger lige til højrebenet

Per V.

Fra : Andropov

Dato : 31-12-04 01:19

On Fri, 31 Dec 2004 01:00:48 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det er jeg heldigvis bedøvende ligeglad med. Jeg har ikke noget særligt
>behov for at bevise min mandighed - måske fordi der ikke er nogen, der

Det var også mere det med at kvinder har det med at ynkeliggøre mænd.
But who cares of the men.

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-12-04 09:13

> [...]
> nogen, der kender mig, der drager den i tvivl?
>
> (Kom så, Jens B - den ligger lige til højrebenet

Noget med skægvækst?

--
-Jens B.

Fra : Anita

Dato : 30-12-04 23:06

Per Vadmand wrote:

> Der var den sgu igen. Kan du forestille dig en lang, rasende tråd,
> der ville komme, hvis vi mænd her i gruppen begyndte at fyre den slags
> kønschauvinistiske pis af?

Beklager, men den var lidt for oplagt til at lade være.
Jeg håber ikke du overså smileyen.

Det er vel endnu ikke blevet forbudt at lave sjov?

Venligst Anita

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-12-04 23:27

> Beklager, men den var lidt for oplagt til at lade være.
> Jeg håber ikke du overså smileyen.
>
> Det er vel endnu ikke blevet forbudt at lave sjov?

Som mændene altid har sagt, nåpr de sagde platte vittigheder om kvindelige
bilister.

Kan du virkelig ikke se det?

Per V.

Fra : Anita

Dato : 30-12-04 23:43

Per Vadmand wrote:
> Som mændene altid har sagt, nåpr de sagde platte vittigheder om
> kvindelige bilister.

Hvortil jeg (desværre) ofte må give mændene ret i disse generaliseringer.
Det er som regel en kvinde, der sidder bag rettet i de biler, som kører
særlig slemt.

> Kan du virkelig ikke se det?

Jo, jeg kan godt se det. Kvinder er da ikke en pind bedre end mænd. Vi har
bare andre svagheder end jer.

Venligst Anita

Fra : Per Vadmand

Dato : 31-12-04 00:59

> Hvortil jeg (desværre) ofte må give mændene ret i disse generaliseringer.
> Det er som regel en kvinde, der sidder bag rettet i de biler, som kører
> særlig slemt.

Alle forsikringsstatistikker viser, at langt de fleste ulykker skyldes
mandlge bilister under 25 - så hvis din oplevelse er anderledes, må det
skyldes, at du har ladet dig indoktrinere af mændene til at lægge særligt
mærke til kvinderne.

Eller kunne det skyldes, at du (med rette) undrer dig mere, når en kvinde
kører råddent og derfor lægger særligt mærke til det?

Per V.

Fra : Anita

Dato : 31-12-04 11:37

Per Vadmand wrote:

> [...]
>
> Eller kunne det skyldes, at du (med rette) undrer dig mere, når en
> kvinde kører råddent og derfor lægger særligt mærke til det?

Du misforstår. Jeg taler ikke om at køre råddent - for der er klart en
overvægt af unge mænd der gør det. Men det er typisk en kvinde, der ligger
midt mellem 2 vejbaner, lister sig afsted, glemmer at give tegn ved
svingning, blinker IND på motorvejen osv. osv.

Venligst Anita

Fra : Peter Knutsen

Dato : 31-12-04 20:30

Per Vadmand wrote:

> Alle forsikringsstatistikker viser, at langt de fleste ulykker skyldes
> mandlge bilister under 25 - så hvis din oplevelse er anderledes, må det

Og vi kan sikkert godt komme længere ned end 25. Unge mænd
der kører bil er farlige!

> skyldes, at du har ladet dig indoktrinere af mændene til at lægge særligt
> mærke til kvinderne.

Jeg undrede mig også over Anitas indlæg, men så tænkte jeg
at det måske primært er i små-ulykker at Anita oplever en
(reel eller ej) overrepræsentation af kvinder, mens yngre
mænd primært bliver involveret i store ulykker ved høj fart.

> Eller kunne det skyldes, at du (med rette) undrer dig mere, når en kvinde
> kører råddent og derfor lægger særligt mærke til det?

Selektiv perception og selektiv hukommelse kan meget vel
spille en rolle (ligesom det gør når en lyshåret kvinder
siger noget uintelligent).

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Anita

Dato : 01-01-05 18:56

Peter Knutsen wrote:
> Og vi kan sikkert godt komme længere ned end 25. Unge mænd
> der kører bil er farlige!

Klart.

> [...]
> (reel eller ej) overrepræsentation af kvinder, mens yngre
> mænd primært bliver involveret i store ulykker ved høj fart.

Som nævnt, tænkte jeg ikke på farlig kørsel, men decideret dårlig kørsel
eller mangel på kendskab til færdselsreglerne.

Venligst Anita

Fra : PerX ...

Dato : 03-01-05 09:31

In article <41d49652$0$236$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
perve@post.tele.dk says...

> "Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> wrote in message

> Alle forsikringsstatistikker viser, at langt de fleste ulykker skyldes
> mandlge bilister under 25 -

Men har de undersøgt hvor mange af de ulykker skyldes en kvinde ligger
og kører lamt så de føler sig tvugnet til at overhale fx? Statestik kan
ikke bruges til så meget.

Fra : Andropov

Dato : 03-01-05 09:45

On Mon, 3 Jan 2005 09:30:35 +0100, PerX ...
<hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote:

>Men har de undersøgt hvor mange af de ulykker skyldes en kvinde ligger
>og kører lamt så de føler sig tvugnet til at overhale fx? Statestik kan
>ikke bruges til så meget.

Men om det er sandt kan du ikke bruge det til så meget når du står og
har fået et fysisk handicap fordi du kørte for stærkt...
Så hjælper det ikke så meget at du siger det er de andres skyld.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 30-12-04 23:12

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, så er man bare en mand
>
> Venligst Anita

Ja, i hvertfald en mand der ikke kan sætte sig ud over simple fysiske behov.
Bild mig ikke ind at alle mænd kun har kvindelige venner, KUN for at score
dem, eller nogen i relation til dem.

Fra : Anita

Dato : 31-12-04 00:11

Nana Sørensen wrote:

> Ja, i hvertfald en mand der ikke kan sætte sig ud over simple fysiske
> behov. Bild mig ikke ind at alle mænd kun har kvindelige venner, KUN
> for at score dem, eller nogen i relation til dem.

Det tror jeg heller ikke på. Jeg har flere mandlige venner, som jeg har haft
gavn af i årevis. Dette selvom de har fået faste kærester, er blevet
forlovet eller har købt hus. Jeg er overbevist om, at de aldrig har set mig
som andet end en god ven.

De fyre som bare var interesseret i at score, faldt relativt hurtigt fra i
vennekredsen, når det gik op for dem, at det ikke var så let endda ;)

Venligst Anita

Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 31-12-04 15:13

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message
> Ja, i hvertfald en mand der ikke kan sætte sig ud over simple fysiske
> behov. Bild mig ikke ind at alle mænd kun har kvindelige venner, KUN for
> at score dem, eller nogen i relation til dem.

Jeg er ret overbevist om, at NOGLE mænd har kvindelige venner med det for
øje. Men ikke alle. Med få undtagelser er alle mine venner kvinder. Og der
er absolut intet seksuelt i hverken venskabet eller mine tanker. Jeg kan
sagtens finde en veninde sexet, da jeg er heteroseksuel, men som "normal"
mand kan man godt skelne mellem forhold (hvordan det end defineres) og
venskab.

Mange hilsener og godt nytår til alle!

Allan

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-12-04 20:13

> [...]
> en umulighed? Hvis man ikke kan have en person som ven, uden at ville
> bolle med personen, er man så ikke umoden?
Jens tror bare, at når det åbenbart er en umulighed for ham, så¨er det det
også for alle andre. Sådan lidt ligesom små børn, der tror, det bliver
mørkt, når de lukker øjnene.

Per V.

Fra : Morten

Dato : 02-01-05 16:23

Det er da fedt som nogle er nærtagene (mon der er noget om det at vi mænd
gerne vil bolle alle kvinder der er vores venner)?

For midt ved kommende er det sådan at jeg er singel og har stor sexullyst og
gerne tog et par af de damer jeg omgås. Men det er jo bare ikke holdbart at
tænke med den stive...... LOL

men der er nu undtagelser for hvem man vil bolle med......!!

MVH
Morten

Fra : nusle nuslesen

Dato : 02-01-05 20:55

"Morten" <morten.mobil@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> (mon der er noget om det at vi mænd
> gerne vil bolle alle kvinder der er vores venner)?

I så fald er det da lident flatterende, det som det fortæller om jeres evne
til at indgå i ikke-seksuelle, men alligevel nære, relationer.

mange hilsner

Fra : Hobert Idiart

Dato : 02-01-05 21:33

nusle nuslesen wrote:
> [...]
>

> I så fald er det da lident flatterende, det som det fortæller om jeres evne
> til at indgå i ikke-seksuelle, men alligevel nære, relationer.

Mænd er ikke ens!

Fra : nusle nuslesen

Dato : 02-01-05 22:49

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

Hej,

> Mænd er ikke ens!

Det kunne jeg heller ikke finde på at påstå - dertil har jeg mødt for mange
dejlige mænd.

mange hilsner

Fra : Hobert Idiart

Dato : 02-01-05 23:31

nusle nuslesen wrote:
> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse
>
> Hej,

> Det kunne jeg heller ikke finde på at påstå - dertil har jeg mødt for mange
> dejlige mænd.

Godt så.

Fra : John Sahl

Dato : 02-01-05 21:56

nusle nuslesen wrote:

Hey du

> I så fald er det da lident flatterende, det som det fortæller om
> jeres evne til at indgå i ikke-seksuelle, men alligevel nære,
> relationer.

Eller også har vi mænd bare et naturligt forhold til sex,
i stedet for som kvinder at sætte alle mulige forhindringer
op som skal opfyldes for at man kan dyrke det. Man skal
skabe tryghed, men man skal også være lidt farlig, man
skal tømme skraldespanden når det bliver sagt, men
samtidigt skal man sørge for et passende modspil, og i
mange tilfælde skal man lade kvinden tro hun skal redde
en fra en selv, puha, jeg bliver helt forpustet..

Godt nytår, haber du og din familie kom godt ind i 2005
Skal også hilse fra Sabina *S*

Fra : nusle nuslesen

Dato : 02-01-05 22:48

Hey you too..

> Eller også har vi mænd bare et naturligt forhold til sex,

Hvem siger vi kvinder ikke har det?

At man ikke har lyst til sex med _alle_ mænd, betyder skam ikke, at man ikke
har et naturligt forhold til sex.

Og det er ikke alle kvinder, der mener at alt partout skal gå op i en højere
enhed i kosmisk forstand før sex er interessant

> Godt nytår, haber du og din familie kom godt ind i 2005
> Skal også hilse fra Sabina *S*

Alle er i et stykke, og med to teenagere - ja, så er det alfa og omega

Min ældste så desværre én dø og blive genoplivet igen, men kunne så berette
efterfølgende at politiet havde rost hans indsats. Alt i alt kom vi godt ind
i det nye år, nogle af os mindre dramatisk end andre *S*.

Håber også at I kom godt ind i 2005, hils Sabina mange gange.

mange hilsner

Fra : Andropov

Dato : 03-01-05 00:14

On Sun, 2 Jan 2005 22:48:15 +0100, "nusle nuslesen"
<nuslepige@hotmail.com> wrote:

>"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
>
>Hey you too..

>Hvem siger vi kvinder ikke har det?

Mange kvinder er nok ikke helt så hidsige efter at skulle ud og have
sex som mænd er, og det er nok grunden til alle de forhindringer som
kvinder sætter op som skal opfyldes før sex kan dyrkes.

>Og det er ikke alle kvinder, der mener at alt partout skal gå op i en højere
>enhed i kosmisk forstand før sex er interessant

Ikke alle. Men mange kvinder gør.

>Min ældste så desværre én dø og blive genoplivet igen, men kunne så berette
>efterfølgende at politiet havde rost hans indsats.

Bare man ikke bliver dræbt at vandret susende raketter som teenagere
sender afsted.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-01-05 05:07

nusle nuslesen wrote:

> Hvem siger vi kvinder ikke har det?
>
> At man ikke har lyst til sex med _alle_ mænd, betyder skam ikke, at man ikke

Det er ikke det John taler om.

> har et naturligt forhold til sex.

Det John taler om er at kvinder sætter mentale barrierer op,
for hvem de kan dyrke sex med. Inde i kvindens hovede opstår
den ide (tavst, oftest) at nu er hun jo blevet ven med John,
og derfor er sex nu ikke længere en mulighed.

Og det er sgu da snothamrende unaturligt.

> Og det er ikke alle kvinder, der mener at alt partout skal gå op i en højere
> enhed i kosmisk forstand før sex er interessant

Jeg har ikke noget imod kvinder der mener at alt partout
skal gå op i en højere enhed i kosmisk forstand. Jeg har
noget imod kvinder der opstiller ulogiske og/eller naturlige
regler for hvad for nogle forholdstyper/kontekster som
udelykker sex og/eller romantik.

Der er nogle forholdstyper og kontekster som rent logisk bør
udelukke sex (meget ofte har det noget med autoritet at
gøre, eksempelvis forælder/barn, chef/underordnet), men det
er meget færre end hvad de fleste kvinder agerer efter.

Det værste er jo så, at kvinder flest (det inkluderer også
dig) ikke er klar over at de tænker sådan. De handler per
instinkt, og har derfor ingen mulighed for at forholde sig
kritisk til disse normer.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : nusle nuslesen

Dato : 03-01-05 07:08

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

Hej,

> Det er ikke det John taler om.

Det var udgangspunktet for denne del af debatten jeg deltog i.

> [...]
> og derfor er sex nu ikke længere en mulighed.
>
> Og det er sgu da snothamrende unaturligt.

Hvem siger kvinder gør det - selvfølgelig kan man dyrke sex med en ven, hvis
man vil - men det er altså muligt at have venner, med hvem man ikke ønsker
at dyrke sex. Og det er selvfølgelig også muligt, at man efter lang tids
venskab alligevel ender i et forhold, eller bare med at dyrke sex - men det
behøver ikke ende sådan.

> [...]
> gøre, eksempelvis forælder/barn, chef/underordnet), men det
> er meget færre end hvad de fleste kvinder agerer efter.

Måske handler dette mere om hvad du _tror_ kvinder agerer efter, end hvad de
rent faktisk agerer efter.

> Det værste er jo så, at kvinder flest (det inkluderer også
> dig) ikke er klar over at de tænker sådan. De handler per
> instinkt, og har derfor ingen mulighed for at forholde sig
> kritisk til disse normer.

Instinkterne er underlagt vores intellekt (efter min opfattelse), så det er
hverken en forklaring eller en undskyldning at kvinder skulle handle pr.
instinkt - og jeg kan slet ikke se, hvordan det skulle fratage kvinder
muligheden for at forholde sig kritisk. Det er lige så tåbeligt som hvis man
påstod, at alle mænd vil dyrke sex med hvem-som-helst, da de handler pr.
instinkt og ikke kan forholde sig kritisk til deres sexlyst.

Faktisk er det et temmelig grovt postulat, du der får slynget ud - Per V.
hvad siger du til det?

mange hilsner

Fra : John Sahl

Dato : 03-01-05 07:52

nusle nuslesen wrote:
> Det var udgangspunktet for denne del af debatten jeg deltog i.

Faktisk rammer Peter ufattelig godt hvad jeg mener.

> Måske handler dette mere om hvad du _tror_ kvinder agerer efter, end
> hvad de rent faktisk agerer efter.

Eller hvad man ser kvinder agerer efter, og overraskes over det.

> [...]
> så tåbeligt som hvis man påstod, at alle mænd vil dyrke sex med
> hvem-som-helst, da de handler pr. instinkt og ikke kan forholde sig

Nu mener jeg nok, at du er klar over, at jeg ved hvor unik en
kvinde du er, så pas lige på med at smide dig ind i rækkerne
med "almindelige kvinder" Dog har du faktisk reaktionsmønstre
som ligger så dybt i dig at de altid vil boble til overfladen, uanset
hvad dit intellekt siger.

> Faktisk er det et temmelig grovt postulat, du der får slynget ud -

Meget rammende postulat dog

Fra : nusle nuslesen

Dato : 03-01-05 21:52

Hej,

> Meget rammende postulat dog

Det er jeg ikke enig i

mange hilsner

Fra : John Sahl

Dato : 04-01-05 08:23

nusle nuslesen wrote:

> Det er jeg ikke enig i

Det regnede hverken Peter eller jeg med at du var.
Og få så den tunge ind på plads!

Fra : nusle nuslesen

Dato : 04-01-05 17:02

Hej,

> Det regnede hverken Peter eller jeg med at du var.
> Og få så den tunge ind på plads!

Yes, Master!!!

mange hilsner

Fra : Andropov

Dato : 03-01-05 09:11

On Mon, 3 Jan 2005 07:08:00 +0100, "nusle nuslesen"

>Hvem siger kvinder gør det - selvfølgelig kan man dyrke sex med en ven, hvis
>man vil

Men det gør kvinder sjældent.

> [...]
>venskab alligevel ender i et forhold, eller bare med at dyrke sex - men det

Stadig kun teorisnak. I praksis har kvinder normalt ikke sex med en
ven.

>Måske handler dette mere om hvad du _tror_ kvinder agerer efter, end hvad de
>rent faktisk agerer efter.

Mænd lever også på jorden og ved hvordan kvinder reagerer.

>Instinkterne er underlagt vores intellekt (efter min opfattelse), så det er
>hverken en forklaring eller en undskyldning at kvinder skulle handle pr.
>instinkt

Seksuallivet hører til krybdyrhjernen som hjerneforskere siger, så det
er ikke det samme som at skulle finde ud af at betjene en video for at
nævne et teknisk eksempel.
Hjerne-Madsen fortalte at når man har drukket rigtig meget er det kun
krybdyrhjernedelen som fungerer og så bliver der tænkt på sex. Måske
godt for kvinder at mange mænd så ikke er i stand til det fordi ellers
kunne der måske blive endnu flere voldtægter end der er i forvejen som
hjerne-Madsen (Anders Lund Madsens bror) var inde på.

> - og jeg kan slet ikke se, hvordan det skulle fratage kvinder
>muligheden for at forholde sig kritisk.

Debatten har ikke noget med kvinders kritiske sans at gøre. Det er dig
selv som begynder at skrive irrelevant om det.

>Det er lige så tåbeligt som hvis man
>påstod, at alle mænd vil dyrke sex med hvem-som-helst, da de handler pr.
>instinkt og ikke kan forholde sig kritisk til deres sexlyst.

Flere mænd ville nok dyrke sex med hvem som helst hvis ikke
matriarkatet styrede. Men selvfølgelig langt fra alle mænd.

Fra : John Sahl

Dato : 03-01-05 07:52

Peter Knutsen wrote:
> Det er ikke det John taler om.

Tak for bistanden Peter, du rammer mine tanker 100% i dit indlæg!

Fra : John Sahl

Dato : 03-01-05 08:23

nusle nuslesen wrote:
> [...]
> berette efterfølgende at politiet havde rost hans indsats. Alt i alt
> kom vi godt ind i det nye år, nogle af os mindre dramatisk end andre

Lyder som om alt er normalt omkring dig, jeg håber på
mindre begivenhedsrige år fremover i al fald begivenheder
i den kategori

> Håber også at I kom godt ind i 2005, hils Sabina mange gange.

Hun læser med

Fra : Jonny Jensen

Dato : 09-11-04 21:03

> Hvad får dig til at tro, at din mening gælder alle mænd?

Siger jo så også alle i underforståelsen af så godt som alle, det var også
derfor jeg skrev "yderst sjældent" i mit 2. indlæg ;) Men det skyldes som
sagt livserfaring, samt viden og input fra adskillige bekendtskaber.

> Et venskab der har varet i 28 år, må siges at være et venskab.

Igen, YDERST sjældent. Du er enten meget heldig (eller uheldig, hvis man
vælger at se sådan på det...)

> Du skal nok ikke regne med, at alle mænd har samme holdning til dette som
> du - jeg kender jo i hvert fald tre, som ikke deler din holdning.

Nej, ikke alle, men langt de fleste. Dette er et faktum, som man ikke kan
pille ved. Indse det (også selvom du ikke får nogle mandlige venner til at
indrømme det over for dig). Vand er vådt, himlen er blå, yadda yadda
yadda.....

> Måske er du sådan en ung én, som endnu ikke har lært værdien af venskaber,
> også på tværs af køn - kvinder er jo også en slags mennesker

Måske jeg bare har levet længe nok til at indse sandheden, at vendskaber på
tværs af kønnene ikke holder i det lange løb.

Men som du selv skriver, i svaret til Jens Bruun:

"Der er som bekendt trosfrihed, så tro hvad du vil."

Så, tro du blot på mandlige venner, det har du frihed til ;)

Jonny.

Fra : Johan

Dato : 09-11-04 23:40

"Jonny Jensen" <jonny_jensenNO_SP@Mmail.dk> wrote in message

> Måske jeg bare har levet længe nok til at indse sandheden, at vendskaber
> på tværs af kønnene ikke holder i det lange løb.

Jeg kan kun byde ind med, at jeg har et over 12 år gammelt venskab med en
pige, som ikke på noget tidspunkt har skullet udvikle sig til andet end et
venskab. Og hun er blandt mine 3 næreste venner, så ikke alene er hun en ven
af det andet køn: Hun er en _god_ ven.

Fra : John Sahl

Dato : 09-11-04 23:52

Johan wrote:
> [...]
> andet end et venskab. Og hun er blandt mine 3 næreste venner, så ikke
> alene er hun en ven af det andet køn: Hun er en _god_ ven.

Jeg kan byde ind med et andet bud.. Hun er butt ugly?

Fra : Johan

Dato : 10-11-04 11:30

"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> wrote in message

> Jeg kan byde ind med et andet bud.. Hun er butt ugly?

Nope. Køn, intelligent og humoristisk. Hun og jeg ville ikke passe sammen i
et forhold, men hun er alligevel et dejligt menneske.

Fra : Christina

Dato : 10-11-04 12:10

Johan wrote:
> "John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> wrote in message

> Nope. Køn, intelligent og humoristisk. Hun og jeg ville ikke passe
> sammen i et forhold, men hun er alligevel et dejligt menneske.

Selvfølgelig kan mænd og kvinder have venskaber uden seksuelle undertoner
eller bagtanker....det er ikke så vanskelligt, og at mange mænd benægter at
det kan eksistere, siger i bund og grund mere om dem selv, end om dem de
prøver at overbevise med deres egne dårlige undskyldninger og påduttede
"livserfaringer" - at de ikke selv er i stand til det, er ikke ensbetydende
med at alle andre heller ikke kan finde ud af det....den største fejl man
begår i sin iver efter at overbevise sig selv er at generalisere med at
"alle mænd tænker sådan" "alle mænd dit og dat"....Der findes ikke den slags
generaliseringer, kun mennesker der indædt søger at overbevise sig selv og
andre om deres eget "vrangbillede" af virkeligheden....hvorfor? Tja, ellers
er de jo ikke "normale", vel?

Fra : jesper

Dato : 12-11-04 15:47

"Christina" <Christin(remove)@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> generaliseringer, kun mennesker der indædt søger at overbevise sig selv og
> andre om deres eget "vrangbillede" af virkeligheden....hvorfor? Tja,

Nej jeg fattter heller ikke helt disse generaliseringer.
Der er kvinder jeg tænder på og der findes kvinder jeg ikke tænder på!
Jeg kan sagtens finde en kvinde interessant uden at jeg tænder på hende.
Dette har jeg en fornemmelse af ret hurtigt.
hun kan være sjov, intelligent eller andet (og køn for den skyld) MEN jeg
tænder ikke.
Selvfølgelig kan vi være "kun" venner på tværs af kønnene.
Det er selvfølgelig ærgerligt når to køn mødes med hver deres intentioner.
Jeg kan i mine venskaber bruge kvinder på en anden måde end en mand
og mener at hun kan det samme. Det er da kun en styrke.
En kvinde kommer måske ikke altid så hurtigt til sagen, men er heller ikke
så firkantet
som en mand. Mange kvinder er dejlige, også selv om man ikke skal bolle med
dem..

Jesper

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-11-04 16:25

"jesper" <jesperpedersen12@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> hende. Dette har jeg en fornemmelse af ret hurtigt.
> hun kan være sjov, intelligent eller andet (og køn for den skyld) MEN

Nå. Hvorfor blander du det at tænde på hinanden ind i debatten, hvis det
ikke har noget med sagen at gøre? Kan du være ven med en kvinde, du tænder
på?

> Det er selvfølgelig ærgerligt når to køn mødes med hver deres
> intentioner.

Hvorfor er det dog det? Alle relationer mellem mennesker er præget af, af
man _altid_ har forskellige intentioner. Hvorfor skulle det være så
forfærdeligt?

> Jeg kan i mine venskaber bruge kvinder på en anden måde
> end en mand
> og mener at hun kan det samme. Det er da kun en styrke.

Lyder som om, dine "venskaber" med kvinder bygger på, at I er af forskelligt
køn.

> En kvinde kommer måske ikke altid så hurtigt til sagen, men er heller
> ikke så firkantet
> som en mand. Mange kvinder er dejlige, også selv om man ikke skal
> bolle med dem..

Du understøtter såmænd blot min påstand med ovenstående, men det kan du
måske ikke se?

--
-Jens B.

Fra : Christina

Dato : 15-11-04 11:53

jesper wrote:

> [...]
> ikke så firkantet
> som en mand. Mange kvinder er dejlige, også selv om man ikke skal

Præcis - det ville nu også mindske min respekt betragteligt for mænd, hvis
de vitterligt var så dumme som mange mænd ofte får dem til at lyde som...jeg
kender endog mænd som er ret irriterede over disse "latterlige" udsagn som
sætter alle mænd i disse lidet flatterende båse....selv mænd mister
respekten for disse mænd og skammer sig på deres køns vegne....

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-11-04 13:11

"Christina" <Christin(remove)@os.dk> wrote in message

> [...]
> "latterlige" udsagn som sætter alle mænd i disse lidet flatterende
> båse....selv mænd mister respekten for disse mænd og skammer sig på

Ja, selvbedraget eksisterer sør'me også i bedste velgående hos mænd. Til
forskel for hos kvinderne dækker mændenes hykleri typisk over, at de
forsøger at gøre et bestemt indtryk på det modsatte køn, så det bunder ikke
så dybt (normalt kan man skrælle fernissen af en mand efter et par bajere
eller tre); kvinderne, derimod, foretrækker typisk at hykle for deres egen
sjælefreds skyld.

Der findes ganske mange eksempler på mænd i nærværende gruppe, der holder af
at hælde vand ud af ørene. Til deres undskyldning kan siges, at de er ganske
gode til at slippe afsted med det, og så er det jo svært andet end at have
fuld forståelse for, at de gør det. Det er nok verdens ældste scoretrick,
men lad det nu ligge.

--
-Jens B.

Fra : Christina

Dato : 15-11-04 13:25

Jens Bruun wrote:
> "Christina" <Christin(remove)@os.dk> wrote in message

> Ja, selvbedraget eksisterer sør'me også i bedste velgående hos mænd.

Det morsomme er at du slet ikke ser at selvbedraget kan ligge hos dig....det
er selvbedragets natur, det ved jeg, men morsomt alligevel

> [...]
> det jo svært andet end at have fuld forståelse for, at de gør det.
> Det er nok verdens ældste scoretrick, men lad det nu ligge.

Som altid findes der 2 sider af samme sag, og selvfølgelig eksisterer begge
dele, men fejlen lægger som altid i at søge at overbevise sig selv og andre
om, at "alle andre er som en selv" - og hvis de ikke er, er det fordi de
hykler eller bedrager....det er det der er problemet, ikke at den slags mænd
findes - for selvfølgelig gør de det.....

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-11-04 16:08

> Det morsomme er at du slet ikke ser at selvbedraget kan ligge hos
> dig....det er selvbedragets natur, det ved jeg, men morsomt alligevel

Læste du overhovedet, hvad jeg skrev? Ellers gentager jeg det da gerne én
gang til:

"Ja, selvbedraget eksisterer sør'me også i bedste velgående hos mænd."

Jeg er mand. Kan du lægge to og to sammen?

> [...]
> er, er det fordi de hykler eller bedrager....det er det der er
> problemet, ikke at den slags mænd findes - for selvfølgelig gør de

Jeg har forstået, at du tror på, at vi mennesker kan have forskellig adfærd.
Det er - med nusle nuslesens ord - din ret at tro, hvad du vil. Jeg tror
f.eks. på, at månen er lavet af grøn ost.

--
-Jens B.

Fra : Christina

Dato : 16-11-04 18:38

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> "Ja, selvbedraget eksisterer sør'me også i bedste velgående hos mænd."
>
> Jeg er mand. Kan du lægge to og to sammen?

Nå for søren, jeg læste det bestemt ikke som at du mente dig selv *g*

> Jeg har forstået, at du tror på, at vi mennesker kan have forskellig
> adfærd. Det er - med nusle nuslesens ord - din ret at tro, hvad du
> vil. Jeg tror f.eks. på, at månen er lavet af grøn ost.

Jamen det er så i orden med mig ;)

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-11-04 20:00

> Nå for søren, jeg læste det bestemt ikke som at du mente dig selv *g*

Nå for søren, der kan man bare se. Ja, så er du dén erfaring rigere: Der
findes altså mennesker derude, der faktisk mener det, de skriver...

--
-Jens B.

Fra : Christina

Dato : 17-11-04 12:41

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Nå for søren, der kan man bare se. Ja, så er du dén erfaring rigere:
> Der findes altså mennesker derude, der faktisk mener det, de

Ja, men det er jo en hel anden snak.....kommunikation og især på skrift kan
godt give nogle misforståelser uden at der lægger mere i det end, at man
blot har misforstået det skrevne....nog big deal ;)

Fra : Lindy Madsen

Dato : 10-11-04 22:48

Det er ikke en rigtig ven, så enkelt er det. Han respektere dig jo ikke.
Slet ikke...

Fra : Zeki

Dato : 13-11-04 11:42

Hej

Du giver selv svaret:

>(...) Jeg er ikke
> interesseret i et fast forhold for tiden

>men det er hende her, som jeg er blevet lidt varm på. Ikke
> forelsket, men varm på. Og det har jeg fortalt min ven.

"Varm", dvs du tænder på hende fysisk, men hun er ikke kærestepotientale for
dig...sådan læser jeg det.

> Men det her rammer mine
> følelser, og det sker ellers ikke så tit.

Er du sikker på at du ikke forveksler følelser med stolthed?

> Men er det mig som overreagerer?

I krig og kærlighed gælder alle kneb. Men da der i dit tilfælde ikke engang
er tale om kærlighed, er det klart dig dig overreagerer.

Hvis du havde fortalt din ven at du var blevet forelsket i hende og gerne
ville score hende (længerevarigt) og han SÅ havde snuppet hende foran dig,
havde det været noget helt andet. Men det eneste din ven har at forholde sig
til er at du ingen følelser har over for hende (sådan som du udtrykker det).
Derfor vil han med al rimelighed også forvente at du ikke bliver såret. Han
er endda hensynsfuld og spørger dig endda direkte om du er "okay" med det
efterfølgende.

Get over it og begrav din stolthed.

Mvh Zeki