Tørring af frugter
Fra : Flemming Lindbaum

Dato : 07-11-04 17:12

Hej

Nu her til Jul vil jeg gerne selv tørre appelsiner og lign til når vi skal
lave Juledekorationer .... men hvordan gør man ??

Prøvede for nogle år siden at smide nogle skiver i ovnen, men det tog en
krig og resultatet var ikke for godt ...

Nogen som har opskriften ??

/FOFLOL

Fra : Nana Sørensen

Dato : 07-11-04 19:32

"Flemming Lindbaum" <flemmingFJERN@DETTElindbaum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Prøvede for nogle år siden at smide nogle skiver i ovnen, men det tog en
> krig og resultatet var ikke for godt ...

Min mor tørrede engang appelsinskriver i ovnen ved lav varme. De blev ret
flotte, men mistede selvfølgelig lidt af farven. De var mere sådan
brunorange bagefter, men som sagt rigtig flotte. Og så dufter de fantastisk.
Det er vist bedst med varmluft, men jeg kan lige prøve at høre hende, om
hvad det nøjagtigt var hun gjorde. For de blev ret gode.
Jeg har hørt noget om at man kan lakere dem efter tørring, men kender ikke
noget til det selv. Er der nogen der har prøvet det og hvordan blev det så?

Mvh. Nana

Fra : Nette

Dato : 07-11-04 19:54

"Flemming Lindbaum" skrev

> Nu her til Jul vil jeg gerne selv tørre appelsiner og lign til når vi skal
> lave Juledekorationer .... men hvordan gør man ??

Jeg har tørret appelsinskiver tidligere, men jeg husker ikke, hvor lang tid
jeg gav dem. Jeg husker det som 100 grader og så i en million timer.

Der imod har jeg tørret halve kvæder i år. Jeg gav dem 4 timer i ovnen ved
150 grader og lagde dem derefter på en avis på radiatoren. Der ligger de
endnu og bliver ved med det indtil de om en lille måneds tid skal bruges til
dekorationer.

Nette

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 08-11-04 18:33

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> 150 grader og lagde dem derefter på en avis på radiatoren. Der ligger de
> endnu og bliver ved med det indtil de om en lille måneds tid skal bruges

Jeg plejer at ligge dem på køkkenrulle på radiatoren og så lige vende dem en
gang i mellem. Det plejer at virke fint nok