/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Vakuumslanger på Golf2 1984 AUT.
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 07-11-04 14:05

Hej derude

Jeg har lige været nede hos min mekaniker og få lavet de sidste småting
på min bil så den kan blive endelig synet.

Da bilen stadig har trælse problemer med at køre når den er kold,
fortalte han mig at vakuumslangerne sidder forkert, men at han ikke har en
oversigt over hvordan de skal sidde, så han vil ikke gå igang med at
rette det. Bla. er der problemer med at den slår automatchokeren fra (så
den drukner nærmest).

Så er der nogen derude der ligger inde med en skematisk oversigt over
hvordan vakuumslangerne skal trækkes? Bilen er en 1984 VW Golf2 1.6L
Benzin med automatgear (Pierburg 2E2 karburator).

Alternativet hvis han fik en anden bil magentil at kigge efter, så vil
han rimelig hurtig kunne "kopiere" opsætningen over på min.

Jeg selv og mekaniker bor i Trige (10km nord for Århus)

Mvh
Thomas

 
 
David Bjergsø (08-11-2004)
Kommentar
Fra : David Bjergsø


Dato : 08-11-04 13:33


"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> wrote in message
news:pan.2004.11.07.13.05.00.703513@p7.dk.invalid...
> Hej derude
>
> Jeg har lige været nede hos min mekaniker og få lavet de sidste småting
> på min bil så den kan blive endelig synet.
>
> Da bilen stadig har trælse problemer med at køre når den er kold,
> fortalte han mig at vakuumslangerne sidder forkert, men at han ikke har en
> oversigt over hvordan de skal sidde, så han vil ikke gå igang med at
> rette det. Bla. er der problemer med at den slår automatchokeren fra (så
> den drukner nærmest).
>
> Så er der nogen derude der ligger inde med en skematisk oversigt over
> hvordan vakuumslangerne skal trækkes? Bilen er en 1984 VW Golf2 1.6L
> Benzin med automatgear (Pierburg 2E2 karburator).
>
> Alternativet hvis han fik en anden bil magentil at kigge efter, så vil
> han rimelig hurtig kunne "kopiere" opsætningen over på min.
>
> Jeg selv og mekaniker bor i Trige (10km nord for Århus)
>
> Mvh
> Thomas

Hej Thomas,

Jeg har fundet følgende til dig :
http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E2spareslist.gif&imgrefurl=http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E2type.html&h=733&w=615&sz=53&tbnid=XUMkBFA4WIoJ:&tbnh=138&tbnw=116&start=5&prev=/images%3Fq%3DPierburg%2B2E2%26hl%3Dda%26lr%3D%26sa%3DN

Alternativt, har jeg en karburator liggende, som jeg kan tage nogle billeder
af hvis det er påkrævet - mail davidbFJERNES(a)indutek.com

mvh

David


Thomas Rasmussen (08-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 08-11-04 17:57

On Mon, 08 Nov 2004 13:33:16 +0100, David Bjergsø wrote:

> Hej Thomas,
>
> Jeg har fundet følgende til dig :
> http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E2spareslist.gif&imgrefurl=http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E2type.html&h=733&w=615&sz=53&tbnid=XUMkBFA4WIoJ:&tbnh=138&tbnw=116&start=5&prev=/images%3Fq%3DPierburg%2B2E2%26hl%3Dda%26lr%3D%26sa%3DN

Tak, det ser spændende ud, skal lige kigge nærmere på det, desværre
forvirre det jo en del at den er "skilt" ad, men et godt diagram hvis man
skulle splitte den ad for at renovere den

> Alternativt, har jeg en karburator liggende, som jeg kan tage nogle
> billeder af hvis det er påkrævet - mail davidbFJERNES(a)indutek.com

Tjoo... hvis du har den liggende komplet med påmonterede vacuumslanger,
det hjælper ikke så meget "bare" at have et billede af karb. da det jo
er selve slangeforbindelserne jeg er ude efter.

Jeg har også fået kontaktet en gut i England som ville sende noget til
mig, så jeg håber lidt at det går op i en højere enhed.

Hvis og såfremt osv. at det også viser sig at selve karb. er død,
hvilken stand er din så i? Og ville du være villig til at sælge den?
Til hvilken pris? Det skal siges at det skal være den til automatgear da
der er lidt forskel på måden vakuumslangerne er trukket på mellem
manuel og automatgear :-/

/Thomas

David Bjergsø (11-11-2004)
Kommentar
Fra : David Bjergsø


Dato : 11-11-04 13:02

>
> Hvis og såfremt osv. at det også viser sig at selve karb. er død,
> hvilken stand er din så i? Og ville du være villig til at sælge den?
> Til hvilken pris? Det skal siges at det skal være den til automatgear da
> der er lidt forskel på måden vakuumslangerne er trukket på mellem
> manuel og automatgear :-/
>

Den jeg har er fra en med manuel gear - en Pierburg 2E2 - , jeg har
afmonteret den hos en hugger, men jeg har aldrig testet den. jeg gav selv
400 kr. for den, så jeg foventer hverken mere eller mindre for den hvis det
skulle blive aktuelt. Min "nye" Audi 80 er også med automatgear, men det er
en helt anden karburator jeg har på, det hedder en "keihin" og se noget
anderledes ud end en pierburg. er du sikker på at det er en pierburg du har
på ?

/David


Thomas Rasmussen (11-11-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 11-11-04 16:43

On Thu, 11 Nov 2004 13:02:25 +0100, David Bjergsø wrote:

> Den jeg har er fra en med manuel gear - en Pierburg 2E2 - , jeg har
> afmonteret den hos en hugger, men jeg har aldrig testet den. jeg gav selv
> 400 kr. for den, så jeg foventer hverken mere eller mindre for den hvis det
> skulle blive aktuelt. Min "nye" Audi 80 er også med automatgear, men det er
> en helt anden karburator jeg har på, det hedder en "keihin" og se noget
> anderledes ud end en pierburg. er du sikker på at det er en pierburg du har
> på ?

OK, jeg har endnu ikke fået 100% bekræftning at der skulle være forskel
på de to typer (man. kontra aut. gear) det kan være at forskellen kun
ligger i hvordan vacuum'et er lavet.

Men pt. har jeg en aftale om lån af garageplads så jeg kan stå og ordne
det i weekenden, forhåbentlig er det kun vakuumslangerne der skal byttes
rundt på. Jeg har fra engelsk side modtaget både haynes karburatormanual
(udtræk) samt en VAG oversigt over hvordan slangerne skal sidde (fra en
gut med en G2 AUT 1.6'er) så det skulle kunne lade sig gøre nu.

Jeg er sikker på at det er en 2E2, da det står på den Jeg ved ikke
helt hvor ens Audi80 og Golf2 er rent motormæssigt, men det tyder på at
de ikke er helt ens


/Thomas



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste