Moms-regnskab færdigt... 3. kv.
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-11-04 13:48

Hej NG.

Det er vel nok "dejligt" når man finder 2 fejl i regnskabet og bruger
timer på at hitte ud af hvad Summasummarum og én selv har gjort forkert
ifb. med momsregnskabet til d.10/11

Nu fik jeg da vistnok til sidst det hele til at passe, men hvad er det
Summasummarum helt præcist gør når man i kassekladen sætter U25 på det
man bogfører? Det er noget med U25 der gik galt for nemlig... Jeg kan
ikke uddybe - jeg er skrupforvirret lige nu

Jeg har nemligt købt noget software i udlandet (udenfor EU) og det var
noget frygteligt rod at hitte ud af at få momsen til at passe (det skal
siges at det kun er 3. gang jeg laver momsregnskab). Det, jeg tror gik
galt var at jeg også skulle regne købsmomsen med og det blev den så
gjort på en linje nedenunder i kassekladden... Og så har jeg vist
modposteret i bank-kontoen, så den blev for lav samtidigt med at
købsmoms-kontoen blev for stor (momsen blev indregnet 2 gange)...
Frygteligt rod...

Det vigtigste er selvfølgeligt, at jeg har rettet fejlene men jeg er
forvirret over det der U25-moms (udlandsmoms) når man samtidigt skal gå
ind skrive købsmoms på oveni hatten...

Hvad siger i? Kender i det?

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen