Hvordan laver man de fine bogstaver på nav~
Fra : Henning Lund

Dato : 07-11-04 12:42

Jeg har fundet et stykke flot træ hvorpå jeg så gerne vil have brændt
vore navne på, så skiltet kan komme på huset og sidde.
Jeg kan overhovedet ikke selv lave de bogstaver som der normalt er på
sådanne skilte, og min printer nægter pure at tage skiltet, så derfor
spørger jeg om nogle kender et sted på nettet hvor man kan dovnloade
sådanne bogstaver og evt tegne dem på skiltet inden man brænder dem,
eller hvordan bærer jeg mig ad med at få det flotteste resultat?
Bogstaverne skal være ca 5-6 cm høje.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Byte Me

Dato : 07-11-04 13:01

On Sun, 7 Nov 2004 12:41:45 +0100, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

> [...]
>sådanne bogstaver og evt tegne dem på skiltet inden man brænder dem,
>eller hvordan bærer jeg mig ad med at få det flotteste resultat?

Hvad med at printe bogstaverne ud på et stykke papir.
Du har sikkert en hel del fonte at vælge imellem, så det
burde ikke være noget problem at finde en pæn en.
Print så teksten ud i den størrelse den skal have og skær
bogstaverne ud med en skalpel eller en hobbykniv.
Den er forøvrigt en god ide at bruge ekstra kraftigt papir.
Læg så papiret med de udskårne bogstaver på brædtet
og tegn rundt langs kanten i hvert bogstav.
Så skulle det være muligt at brænde en flot tekst.
Jeg har selv lavet flere skilte på den måde, både brændte
og udskårne.

mvh Mads

Fra : Henning Lund

Dato : 07-11-04 13:50

Byte Me skrev:

> [...]
> Så skulle det være muligt at brænde en flot tekst.
> Jeg har selv lavet flere skilte på den måde, både brændte

Jeg må prøve at se hvad jeg kan finde ud af, jeg har nemlig ingen
skriveprogram på maskinen, men må så se efter om der er en der kan klare
det for mig.

Fra : Byte Me

Dato : 07-11-04 14:08

On Sun, 7 Nov 2004 13:49:59 +0100, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>Jeg må prøve at se hvad jeg kan finde ud af, jeg har nemlig ingen
>skriveprogram på maskinen, men må så se efter om der er en der kan klare
>det for mig.

Hvis du kører Windows, så har du da Wordpad. Det er da nok.
Der kan du både vælge font og skriftstørrelse.

mvh Mads

Fra : Henning Lund

Dato : 07-11-04 14:01

Byte Me skrev:

> Hvad med at printe bogstaverne ud på et stykke papir.

Hmmmm det kan vi ikke lige få til at virke, bogstaverne kan ikke blive
over ca 2 cm høje i div. skriveprogrammer vi har i huset

Fra : Byte Me

Dato : 07-11-04 14:10

On Sun, 7 Nov 2004 14:00:58 +0100, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>Hmmmm det kan vi ikke lige få til at virke, bogstaverne kan ikke blive
>over ca 2 cm høje i div. skriveprogrammer vi har i huset

Hvad bruger du ?

Jeg kan da gøre det i Wordpad.
Menuen går ganske vist kun til 72 pkt,
men man kan skrive fontstørrelsen lige så
stor det skal være. Jeg kan f.eks. få et
2 cifret husnummer til at fylde et helt A4 ark
med skriftstørrelse 800

mvh Mads

Fra : Henning Lund

Dato : 07-11-04 14:32

Byte Me skrev:

> [...]
> men man kan skrive fontstørrelsen lige så
> stor det skal være. Jeg kan f.eks. få et
> 2 cifret husnummer til at fylde et helt A4 ark

Wordpad og udskriften bliver kun ca 2 cm høje ved 72 pkt

Fra : Byte Me

Dato : 07-11-04 15:38

On Sun, 7 Nov 2004 14:32:24 +0100, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>Wordpad og udskriften bliver kun ca 2 cm høje ved 72 pkt

Læser du kun halvdelen af svaret ?

Jeg skrev jo netop :
> [...]

mvh Mads

Fra : Henning Lund

Dato : 07-11-04 18:35

Byte Me skrev:

Nu var det jo sådan at jeg ikke lige forstod dit ordvalg i svaret, så
derfor mit svar.

Fra : Calle.

Dato : 08-11-04 17:31

Henning Lund wrote:

> Wordpad og udskriften bliver kun ca 2 cm høje ved 72 pkt

du kan selv skrive et højere tal manuelt i dropdown listen
--
Calle.

Fra : Hauge

Dato : 07-11-04 14:15

Hejsa

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message
> Hmmmm det kan vi ikke lige få til at virke, bogstaverne kan ikke blive
> over ca 2 cm høje i div. skriveprogrammer vi har i huset

Wordpad der er med Windows kan sagtens skrive store bogstaver. Bare skriv
størrelsen på bogstaverne, der hvor der er nogle standard-værdier, for de er
nemlig ikke faste, men kun for at der er noget at vælge.

Mvh Hauge

Fra : Henning Lund

Dato : 07-11-04 14:35

Hauge skrev:

> [...]
> skriv størrelsen på bogstaverne, der hvor der er nogle
> standard-værdier, for de er nemlig ikke faste, men kun for at der er

Nå for pokker, sådan skal man gøre det. Du får tak for hjælpen, nu kan
jeg vist finde ud af det.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-11-04 21:17

Jeg ville købe nogle udstemplede, klæbende bogstaver, og så lakere det hele
bagefter.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen