Backup app proekt
Fra : Nederbasse

Dato : 07-11-04 12:26

Hej Gruppe

Jeg har brugt en batch fil til at lave backup af nogle mapper på c: drevet
til en anden disk, en simpel xcopy.
Nu kunne jeg godt tænke mig at lave et lille program i VB 6 der kan det
samme men hvor man kan vælge en anden distinations mappe ( gemme
indstillingerne i en ini fil ) og med et rigtigt interface.
Men hvordan, jeg har ikke lavet noget VB siden version 4 var den nyeste.

Jeg har checket rundt på nettet og fundet noget med en filecopy class som
jeg ikke har.

Er der nogen der kan give et skub i den rigtige retning. evt. links ?

Lars

Fra : Harald Staff

Dato : 07-11-04 21:36

Hei Lars

Prøv Randy Birch's
http://vbnet.mvps.org/index.html?code/fileapi/index.html

ellers er selve kopieringen av en enkel fil forøvrig enkel nok i VB:

Sub Kopier()
FileCopy "C:\mappe\fil.txt", "D:\Backup\fil.txt"
End Sub

HTH. Beste hils Harald