TV i bilen
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-11-04 11:56

Hvordan ser det ud med antenne og TV i bilen?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : John Sahl

Dato : 07-11-04 12:24

Preben Riis Sørensen wrote:
> Hvordan ser det ud med antenne og TV i bilen?

Fint hvis det er installeret ordentligt.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Kim S

Dato : 07-11-04 18:39

> Fint hvis det er installeret ordentligt.
En udvendig parabol vil nok skabe en del vindmodstand
og -støj

Mvh, Kim

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-11-04 20:57

"Kim S" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> En udvendig parabol vil nok skabe en del vindmodstand
> og -støj

Det jeg havde i tankerne var et af de helt små billige, og da jeg selvf.
ikke skal se TV under kørsel, vil det være muligt at sætte en løs antenne op
hver gang. Jeg skulle blot høre om der var nogen der havde fundet en fiks
løsning? Er det iøvrigt strafbart, hvis flimmeren sidder sådan, at det i
teorien ville være muligt at se det under kørsel?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Esben Tærsker

Dato : 07-11-04 21:16

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
> løsning? Er det iøvrigt strafbart, hvis flimmeren sidder sådan, at det i
> teorien ville være muligt at se det under kørsel?

Det burde det i hvert fald være. Jeg havde engang en kammerat med i
bilen, som klappede en bærbar pc op mens han sad på passager-sædet og
jeg kørte. Han var ved at uddannes sig til brandmand/redder og ville
lige lave en eller anden prøve hvor han skulle svare på nogen spørgsmål
ud fra nogen billeder. Det endte da med at jeg måtte bede ham pakke den
sammen igen. Jeg kunne simpelthen ikke holde øjnene på vejen.

/Esben

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-11-04 22:48

Preben Riis Sørensen wrote:

> Er det iøvrigt strafbart, hvis
> flimmeren sidder sådan, at det i teorien ville være muligt at se det
> under kørsel?

Ja..

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Kim

Dato : 08-11-04 07:45

Hvad så hvis det er en skærm til navigationssystem?

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 08-11-04 09:25

Kim wrote:
> Hvad så hvis det er en skærm til navigationssystem?

Det er ikke skærmen som er afgørende, men derimod hvad der vises på den. Du
må ikke have et TV placeret således at der kan ses TV fra førerpladsen.

Derimod må du gerne f.eks. have monitorovervågning bagudrettet.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Rander

Dato : 08-11-04 19:59

Mon, 8 Nov 2004 09:24:34 +0100 brugte Hans L. Jørgensen 16 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>Det er ikke skærmen som er afgørende, men derimod hvad der vises på den. Du
>må ikke have et TV placeret således at der kan ses TV fra førerpladsen.

Jo, det må du godt - det skal dog være indrettet så det automatisk slukker
når bilen bevæger sig...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Troskab betyder, at man bliver truet af præsten til at
elske hinanden (Pernille, 8 år)

Fra : Lars

Dato : 08-11-04 10:48

Hejsa,

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
> Hvordan ser det ud med antenne og TV i bilen?

Det indbyggede i min bmw 530d fungerer faktisk ret imponerende i betragtning
af antenneforholdene. Det slukker dog når man sætter bilen i gear, så men
jeg får pænt billede, både DR og TV2.

** Lars

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-11-04 21:28

"Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
betragtning
> af antenneforholdene. Det slukker dog når man sætter bilen i gear, så men

Jeg køber 2 af de helt billige. Det ene maler jeg skærmen sort på og laver,
så det kan tændes under kørsel. Det andet skal blot være til at hive frem.
Eller jeg laver noget (ikke så let)aftageligt til at dække skærmen med. Jeg
vil nemlig gerne kunne 'høre en TV-avis' eller høre andre snakkeprogrammer,
hvor billedet er uden betydning for forståelsen. Det vil jo iøvrigt dække
det meste af hvad der bliver sendt..... Men mangler fortsat forslag til
antenne!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen