Andet multimedie
bentjuul 3670
Kritik af logo
Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-11-04 08:28

Er der nogen der gider at kaste et hurtigt blik på et skitse til et logo:
http://www.towle.dk/dolklogo.jpg

Symbolet i midten er der en ganske bestemt mening med *), så det er mere
teksten jeg gerne vil have forbedringsforslag til.

Der er en der har sagt, at det ligner noget der er lavet i Word. jeg ved
godt at Word-Art kan den slags, men udelukker det at effekten kan bruges
seriøst?

Skrifttype, placering, størrelse?

Skitsen af symbolet er kun en rå skitse, så udførelsen er ikke til kritik i
denne omgang.

*) Det er dekorationen på enden af skæftet på en bronzealderdolk der er
fundet under ud nogle få hundrede meter fra Kulturhuset. Jeg synes hele
logoet godt kan ligne grundplanen af et stort hus og de små cirkler er
mennesker der går rundt og kigger på en udstilling, eller det kan være de
små celler der arbejder med forskellige ting rundt om i huset. At teksten i
sin nuværende form så danne lissom en ydermur, kan jeg godt lide, men det
kan der jo være delte meninger om.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Sørensen

Dato : 07-11-04 11:58

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er en der har sagt, at det ligner noget der er lavet i Word. jeg ved
> godt at Word-Art kan den slags, men udelukker det at effekten kan bruges

Det er sku da flot, man kan jo altid ændre på farver f.eks. bronce på sort
baggrund eller lign, men som Du skriver det er jo kun en skitse.

vh.
Sørensen

Fra : Studio Smalbro

Dato : 07-11-04 19:46

> Der er en der har sagt, at det ligner noget der er lavet i Word. jeg ved
> godt at Word-Art kan den slags, men udelukker det at effekten kan bruges
> seriøst?

Ja, det udelukker at effekten kan bruges seriøst. Og det gør det fordi du
ikke viser respekt for skriften som grafisk formgivning ved at tilte og
forvrænge den. Du vil få et meget smukkere udtryk ved eksempelvis at sætte
skriften i en ring omkring mønsteret eller på et vandrette linjer over eller
under. Dermed får du også skriften sat "fri" i forhold til at kunne bruge
den på plakater, i brochurer eller lign.
Kh
Bjørn

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 09-11-04 21:45

"<klip>> Er der nogen der gider at kaste et hurtigt blik på et skitse til et
logo:
> http://www.towle.dk/dolklogo.jpg
</klip>

Joda :)

Men.... jeg bliver altså små-dårlig/svimmel af at se på det logo...beklager
dybt, måske er mine øjne bare ikke skabt til den form for logo :o
(måske har jeg bare spist for meget chokolade, hvem ved ...)

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk