Kan man save i marmor
Fra : Karl

Dato : 07-11-04 14:10

Jeg har en marmorplade på ca. 2 cm. i tykkelse, som jeg kunne
tænke mig at lave et par mindre plader af.
Er det rigtigt at man an save i en sådan plade med en sav?
og skal det så være en alm. sav eller nedstryger.
Eller er der andre måder at udskære nye plader?
--
Hilsen Karl

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-04 09:52

"Karl" <Karl@nospam.please> skrev i en meddelelse
> [...]
> og skal det så være en alm. sav eller nedstryger.
> Eller er der andre måder at udskære nye plader?

En vinkelsliber med stenklinge kan sikkert løse problemet, men det er svært
og du har en stor risiko for at den knækker. Et alternativt er at henvende
dig ved en stenhugger de har værktøjet til at skære den op og så dyrt er det
heller ikke.

Hilsen Lasse.