Konverterbar obligationsgæld
Fra : PH

Dato : 07-11-04 04:10

Mit spørgsmål går på, om "konverterbar obligationsgæld" skal vurderes til
dagsværdi eller til amortiseret kostpris? Dvs. om det betragtes som en del
af handelsbeholdningen eller som en forpligtelse der holdes til udløb.

Jeg har fundet en artikel vedr. emnet i R&R nr. 5, 2002, men her stilles kun
paradokset op, og der gives således ingen svar.

Nogen der ved om der er kommet en afklaring på området?

Hvori ligger i øvrigt de store forskelle i de 2 opgørelsesmetoder?

PH

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 08-11-04 14:56

PH wrote:

> [...]
> dagsværdi eller til amortiseret kostpris? Dvs. om det betragtes som en del
> af handelsbeholdningen eller som en forpligtelse der holdes til udløb.

Det vil normalt fremgå af den situation, gælden indgår i.

FX vil min bønder som hovedregel have det som dagsværdi, men de få spekulater, jeg
også har vil være det andet.
Og resten må du selv spankulere videre på

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.