Webasto fyr
Fra : Mike Nørskov

Dato : 06-11-04 22:43

Hej,

Jeg er ved at montere et nyt webasto fyr men har lige et problem med stikket
til brændstofpumpen? Hvordan skal de 2 ledninger placeres i stikket? Har
ikke kunnet finde noget info nogen stedder eller billeder. Der står ikke
noget på pumpen. Det er til diesel.

/Mike

Fra : Henrik B.

Dato : 06-11-04 23:05

"Mike Nørskov" <metz_andersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> stikket? Har ikke kunnet finde noget info nogen stedder eller billeder.
> Der står ikke noget på pumpen. Det er til diesel.

Det kan Ketner svare på - de forhandler Webasto.

--
M.v.h.
-----------------------------

Fra : Mike Nørskov

Dato : 06-11-04 23:18

> Det kan Ketner svare på - de forhandler Webasto.

Ja tak det er jeg godt klar over men skulle bruge et svar nu så jeg kunne
blive færdig i morgen.

Hvis der ikke er nogen som selv har monteret det eller kender svaret må jeg
jo vente til på mandag

/Mike

Fra : Flemming

Dato : 06-11-04 23:14

Mike Nørskov wrote:
> [...]
> stikket? Har ikke kunnet finde noget info nogen stedder eller
> billeder. Der står ikke noget på pumpen. Det er til diesel.

Hvad er det for en model du har ?

--
Mvh. Flemming

Fra : Flemming

Dato : 06-11-04 23:48

Flemming wrote:

> Hvad er det for en model du har ?

Jeg tænkte mig lige om, og jeg går du fra det er den pumpe under bilen ?
Hvis det er det er det ligegyldigt hvordan den forbindes.

--
Mvh. Flemming

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-11-04 07:56

Flemming telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg tænkte mig lige om, og jeg går du fra det er den pumpe under
> bilen ? Hvis det er det er det ligegyldigt hvordan den forbindes.

Er du sikker på, at det ikke har betydning for i hvilken retning dieselen
bliver pumpet?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mike Nørskov

Dato : 07-11-04 08:43

Ja det er den under bilen og det er et termotop e HTM 100

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-11-04 07:59

Mike Nørskov telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> stikket? Har ikke kunnet finde noget info nogen stedder eller
> billeder. Der står ikke noget på pumpen. Det er til diesel.

Hejsa... Og velkommen?

Er det bare mig, eller er det langtid siden du ar været her?

Kan du bruge noget herfra?
http://ww2.webasto.de/cgi-bin/webgla/tp_wahl1.pl?d,631WMPR]Webasto%20im%20Ford[/url

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mike Nørskov

Dato : 07-11-04 08:20

Hej,

Ja det er vist et par år siden sidst. Har haft travlt med at arbejde og
sætte gård i stand, så der har ikke været for meget tid til at komme på
nettet.

Der er styr på tingene her inde endnu? Kan se at mange af de gode gamle er
her endnu.

Kan ikke se på deres monterings vejledninger hvordan ledningerne skal
monteres. Hverken på hjemme siden eller på nogle af de papirer som følger
med. Det skal ikke undre mig om det er lige meget. Vil bare være sikker for
når stikket først er samlet så er det ikke til at lave om igen.

/Mike

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-11-04 08:24

> [...]
> følger med. Det skal ikke undre mig om det er lige meget. Vil bare
> være sikker for når stikket først er samlet så er det ikke til at

Kan du ikke prøve at sætte ledningerne til inden du sætter dem i stikket?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mike Nørskov

Dato : 07-11-04 08:47

Det prøvede jeg også i går men der skete ikke noget. Ventede ikke så længe
for jeg havde ikke fået vand på den endnu så ville ikke have den til at køre
så længe. Tænkte så på om der var nogen herinde som selv havde monteret et
fyr. Nu må jeg hellere komme ud under bilen igen og prøve igen. Tager lige
en batt. og prøver direkte så kan jeg da se om der kommer diesel gennem
slangen. så er fyret også fyldt med diesel og skal ikke prøve at starte
mange gange før den kan køre af sig selv.

Fra : ENN

Dato : 07-11-04 09:12

Fra : Mike Nørskov

Dato : 07-11-04 09:18

Det var da meget simpelt, men hvorfor skriver de det så ikke bare.
TYSKERE!!!

Tak for svarene, det er også lige vejr til at prøve fyret i idag -1c det er
ikke sjovt.

/Mike

Fra : ENN

Dato : 07-11-04 09:26

Fra : Mike Nørskov

Dato : 07-11-04 11:28

Ved du noget om hvor man skal trække kablerne ind i bilen? Det er en 306 HDI
01.

Skal der bores et nyt hul eller er det muligt at få mere ind sammen med det
originale ledningsnet.

Jeg mangler lidt info omkring hvordan man sætter strømmen til bilens blæser
på en 306 med acc. ikke klima. Den bil er dårlig beskrevet i deres egen
monterings vejledning og billederne er af amatør kvalitet.

/Mike

Fra : ENN

Dato : 07-11-04 12:36

> [...]
> blæser på en 306 med acc. ikke klima. Den bil er dårlig beskrevet i deres
> egen monterings vejledning og billederne er af amatør kvalitet.

Du skal trække ledningerne til ur/fj.betj og blæser ind i kabine resten
sidder i motorrum.
Du skal benytte de eksisterende gennemføringer ikke bore nye, der er plads i
de fleste biler (alle jeg har lavet det på har plads)

Blæseren skal have enten en - eller + mål på blæsermotoren om der brydes på
+ eller - siden når tænding slås fra - normalt er det - der brydes. Du skal
så give blæseren en "falst" stel over relæet der er med i webasto sættet.

Så frem med måleudstyret og mål på blæseren

Fra : ENN

Dato : 07-11-04 12:43

Det ser ud til at det er + der brydes på Pegøjsen - i hvert fald i følge
Webasto - så du kan give "falsk" + på sikringen således at du styrer
blæseren over sikringen - der står dog at man skal sikre sig at ikke andre
forbrugere trækkes over sikringen - med franske biler er det ofte således at
ledningsnettet kan være noget "tilfældigt" på nogle er forskelligt udstyr
sluttet over sikringer i sikringsboksen men det er ikke vist på
strømtegninger mv.

Du kan jo prøve at slutte over sikringen og se hvad der sker - går det ikke
så skal du ned og slutte direkte på blæseren (og måske have en diode ind for
at sikre strømmen ikke løber "baglæns" og forsyner andet end blæseren)

Fra : Mike Nørskov

Dato : 07-11-04 13:46

Nu er bilen med acc uden auto klima. Skal der ikke en modstand ind i mellem
når det nu er trinløs blæsehastighed? eller kan den aligevel styres via
bilen knap?

Det vil sige at blæseren skal have strøm lige efter sikringen ved
sikringsboksen? I stil med det som er vist på webastos hjemmeside over 306
hdi? De har sat en ekstra sikring ind?"??!?

Har du prøvet at montere det nye HTM 100?? Kan man godt montere et ur eller
skal man bruge fjernbetjeningen hver gang for at starte den?

Det er da godt med en webasto troldmand en søndag

/Mike

Fra : ENN

Dato : 07-11-04 14:00

> [...]
> sikringsboksen? I stil med det som er vist på webastos hjemmeside over 306
> hdi? De har sat en ekstra sikring ind?"??!?

Jeg har ikke monteret et fyr i 306èren - men du må måle dig frem så er det
ret enkelt, du må undersøge hvad (+ eller -) det er der afbrydes når
tændingen tages.

> Har du prøvet at montere det nye HTM 100?? Kan man godt montere et ur
> eller skal man bruge fjernbetjeningen hver gang for at starte den?

Ja det har jeg - der kan ikke monteres ur sammen med HTM 100 - og det er
helt unødvendigt da der er ur i HTM 100 - der hvor uret normalt monteres i
ledningsnettet monteres en indendørs temp føler.

HTM 100 er en genial fjernbetjening m. ur desværre kan den endnu ikke købes
løst - den sælges kun sammen med et komplet fyr. Webasto siger at
efterspørgslen er så stor at de ikke kan følge med derfor sælges den ikke
"til eftermontering endnu"

Fra : Mike Nørskov

Dato : 07-11-04 14:17

Så var jeg da heldig at jeg fik et komplet fyr. De sagde at jeg muligvis var
den 1. der fik det for de ville ikke sælge det på dk. markedet endnu, der
var for mange af de gamle på lager. Men ja det er total genial. Skulle bare
høre om det var muligt med et 7 døgns ur for bilen skal være varm på samme
tid hver eftermiddag, men det er jo bare at bruge fjernbetjeningen.

Vil i gang med at måle, tak for hjælpen indtil nu.

/Mike

Fra : Flemming

Dato : 07-11-04 20:48

ENN wrote:

> [...]

Uha, det der dianose sw har jeg hentet, men du skulle vil ikke vide hvordan
interfacet er lavet ?
(Jeg forsøgte mig med mit EOBD interface men det ville den ikke æde )

--
Mvh. Flemming

Fra : ENN

Dato : 08-11-04 14:36

Fra : Kim S

Dato : 07-11-04 09:20

Jeg vil da lige benytte denne tråd til et lille tillægsspørgsmål:
Skal snart installere en Thermotop i en Volvo 940.
Der var en mekaniker som prøvede at bilde mig ind, at det er "ulovligt" selv
at installere et Webastofyr i en benzinbil.
Jeg har lidt på fornemmelsen at det er brødnid, men vil da lige høre her, da
der åbenabart er et par stykker som ved hvad de snakker om ?

Mvh, Kim

Fra : ENN

Dato : 07-11-04 09:28

"Kim S" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er intet ulovligt i det - men det skal laves håndværksmæssigt
> forsvarligt dvs. at udstødning ikke må kunne antænde plastic el. og kabler

Har set mange pæne "privat" instalationer men også nogle rigtige skod
instalationer hvor udstødning lå op af plastic og kabler lå op af udstødning
mv.

Så lav det pænt så er der ingen probs.

Fra : Kim S

Dato : 07-11-04 09:41

"ENN" <AAb@nomail.com> skrev i en meddelelse
> så har du probs med opstart (og du orker at køre forbi Ballerup) så
> hjælper jeg gerne
Er der mulighed for, at det osse kan gælde mig, hvis det skulle blive
nødvendigt ?

Mvh, Kim

Fra : ENN

Dato : 07-11-04 11:19

JA

Fra : Kim S

Dato : 07-11-04 15:04

"ENN" <AAb@nomail.com> skrev i en meddelelse
> JA
Er der mulighed for at mail dig direkte ?
Hvis ja, så smid lige din mailadresse på
kimspur (hos) tdcspace.dk

Mvh, Kim