IMDB søgning på to skuespillere i s
Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-11-04 20:51

Hvordan gør man det?

For en times tid siden faldt jeg over en halv film på TCM,
med Ed Harris og Max von Sydow. Så sad jeg og undrede mig
lidt over hvad for en film det mon kunne være (ja, jeg
kender godt www.tvguide.dk , og TCM har sikkert også et
website...), og om man kunne lave den slags dobbeltsøgninger
i IMDB.

Men det lader ikke til at virke. Da jeg søgte på "Ed Harris
Max von Sydow" blev jeg f.eks. ført direkte til Max von
Sydows side.

Ikke fordi jeg skal bruge titlen, jeg fik efterhånden en
mistanke om hvad for en film det var, og den viste sig at
være korrekt. Men det ville jo være rart at kunne gøre det
til en anden gang, eller hvis nu man gerne vil vide om to af
ens yndlingsskuespillere har optrådt i en film sammen.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-11-04 21:25

Peter Knutsen wrote:

> Hvordan gør man det?
>
> For en times tid siden faldt jeg over en halv film på TCM, med Ed Harris
> og Max von Sydow.

Du søger først på den ene og i bunden af den side der beskriver hver
skuespiller er der endnu en søgeboks.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : mig

Dato : 06-11-04 21:23

Men... Filmen er begærets butik.

Fra : Byte Me

Dato : 06-11-04 21:50

On Sat, 6 Nov 2004 21:23:21 +0100, "mig" <kluk@klik.dk> wrote:

>Men... Filmen er begærets butik.

Ja, "Needful things" er jo også lige blevet nævnt.

Rigtig god King gyser forøvrigt.

mvh BM

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-11-04 22:02

Byte Me wrote:

> Ja, "Needful things" er jo også lige blevet nævnt.

Ja, det må være en af de to

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 06-11-04 23:14

"Byte Me" <ByteMe@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Rigtig god King gyser forøvrigt.

-hvilket er lidt af et oxymoron - ikke i forhold til bøgerne, hvoraf der er
mange gode, men der er sgu' langt imellem de gode King-filmatiseringer.
Jeg kan kun lige komme på "Stand by me", "Shawshank Redemption" og "Misery".
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 06-11-04 23:24

> [...]
> mange gode, men der er sgu' langt imellem de gode King-filmatiseringer.
> Jeg kan kun lige komme på "Stand by me", "Shawshank Redemption" og

Og heraf udmærker de to første sig jo ved ikke at være gysere...
Det er lang tid siden, jeg så den, men jeg kunne nu også ret godt lide Apt
Pupil, der stammer fra samme novellesamling som SBM og SR. Ian McKellen var
i hvert fald imponerende (igen-igen). Er de sidste af de 4 'årstidsnoveller'
filmatiseret?

Mvh Mikkel

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 06-11-04 23:55

"Mikkel Knudsen" <mikkkel_knudsen@killamail (dot) com> skrev i en meddelelse

> [...]
> var
> i hvert fald imponerende (igen-igen). Er de sidste af de 4

Ooh... den havde jeg glemt! Du har ret. Filmen er god.

De tre historier i "Different Seasons" hedder "Apt Pupil" (filmatiseret),
"Rita Hayworth and Shawshank Redemption" (filmatiseret), "The Body"
(filmatiseret som "Stand By Me") og "The Breathing Method" (ikke
filmatiseret, men den er nu også den svageste af de fire).

Fra : Michael Hansen

Dato : 06-11-04 23:37

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Byte Me" <ByteMe@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
>
> Jeg kan kun lige komme på "Stand by me", "Shawshank Redemption" og
"Misery".

Ja, jeg synes nu også, at "The Shining" er rigtig god - ligesom dem, du
nævner

vh
Michael

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-11-04 00:36

On Sat, 6 Nov 2004 23:36:31 +0100, "Michael Hansen"
<nyhedsgruppeSLETDETTE@hejza.dk> wrote:

>"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>"Misery".
>

>Ja, jeg synes nu også, at "The Shining" er rigtig god - ligesom dem, du
>nævner

Ja, tv-miniserien. Ikke Kubricks lort. Men I glemmer jo helt
Cronenbergs Dead Zone. Den holder!

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Byte Me

Dato : 07-11-04 00:46

On Sun, 07 Nov 2004 00:36:12 +0100, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Ja, tv-miniserien. Ikke Kubricks lort. Men I glemmer jo helt
>Cronenbergs Dead Zone. Den holder!

"The Green Mile" var nu også en kanon King film med en
flok imponerende skuespillere.

Hmm, King er vel efterhånden en af de allermest filmatisere
forfattere selvom det selvfølgelig ikke er alle filmene der er
faldet heldigt ud. Somme tider så mishandler de sgu hans
bøger på det grusomste.

mvh Mads

Fra : Peter Knutsen

Dato : 07-11-04 01:13

Byte Me wrote:
> Hmm, King er vel efterhånden en af de allermest filmatisere
> forfattere selvom det selvfølgelig ikke er alle filmene der er
> faldet heldigt ud. Somme tider så mishandler de sgu hans
> bøger på det grusomste.

Hvis du måler forholdet mellem antal skrevne bøger og antal
filmatiseringer, så klarer Michael Crichton sig da rigtig
godt. Formodentlig bedre end King.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ronny Roy Nielsen

Dato : 08-11-04 03:37

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis du måler forholdet mellem antal skrevne bøger og antal
> filmatiseringer, så klarer Michael Crichton sig da rigtig godt.
> Formodentlig bedre end King.

Danielle Steel er vel også godt med?

Kvantitetsmæssigt altså....

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 07-11-04 01:09

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Ja, tv-miniserien. Ikke Kubricks lort. Men I glemmer jo helt
> Cronenbergs Dead Zone. Den holder!

Enig! Det eneste der taler for "The Shining" er et par scener der er visuelt
flotte, fordi det er Kubrick. Ellers: Nej.

Fra : Michael Hansen

Dato : 08-11-04 01:07

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

Dead Zone. Den holder!

Jeg mærker, jeg er i modvind men jeg nu rigtig godt li' Kubricks
filmatisering også - jeg synes faktisk det er en ret gedigen gyser

The Dead Zone så jeg med et halvt øje for en del år siden, vistnok i TV, den
skal da vist have et gensyn så.....

Fra : ML-78

Dato : 08-11-04 01:18

Michael Hansen skrev:

Cronenbergs
> Dead Zone. Den holder!
>
> Jeg mærker, jeg er i modvind men jeg nu rigtig godt li' Kubricks
> filmatisering også - jeg synes faktisk det er en ret gedigen gyser

Det er den også. Lad dig ikke gå på af, at nogle mener den ikke lægger
sig tæt nok op ad Kings forlæg. Det kan aldrig være et krav til en film.

ML-78

Fra : Morbid Angel

Dato : 07-11-04 01:27

Carrie er heller ikke så ringe

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : ML-78

Dato : 07-11-04 11:59

Jonas Gaarde skrev:

> [...]
King-filmatiseringer.
> Jeg kan kun lige komme på "Stand by me", "Shawshank Redemption" og

Der er også "The Body". Og hvorfor glemmer folk altid "Salem's Lot", der
blev filmatiseret som en virkeligt god miniserie?

ML-78

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 07-11-04 12:44

> "Misery".
>
> Der er også "The Body".

Det er vel den, der er blevet til Stand By Me?

Mvh Mikkel

Fra : ML-78

Dato : 07-11-04 12:50

Mikkel Knudsen skrev:

> Det er vel den, der er blevet til Stand By Me?

Ja. Det var en kortslutning.

ML-78

Fra : Peter Knutsen

Dato : 07-11-04 01:11

mig wrote:
> Men... Filmen er begærets butik.

Nej, det var faktisk ikke den film.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Knutsen

Dato : 07-11-04 01:12

Lars Hoffmann wrote:

> Du søger først på den ene og i bunden af den side der beskriver hver
> skuespiller er der endnu en søgeboks.

Tak!

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Tim Christensen

Dato : 10-11-04 13:39

Peter Knutsen wrote:

> Tak!

Du kan også bruge:

http://imdb.com/name-search

Her er du heller ikke begrænset til to personer.

Mvh

Tim

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 06-11-04 21:21

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> enriched usenet with:

> [...]
>
> Men det lader ikke til at virke. Da jeg søgte på "Ed Harris
> Max von Sydow" blev jeg f.eks. ført direkte til Max von

Under søgeboksen vælger du "More searches" og derefter "People working
together"

IMDb nævner to film:
Code Name: Emerald (1985) http://www.imdb.com/title/tt0088934/
Needful Things (1993) http://www.imdb.com/title/tt0107665/

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Pet Shop Boys - New York City Boy

Fra : Sune

Dato : 06-11-04 22:59

On Sat, 06 Nov 2004 20:50:52 +0100, Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

>Hvordan gør man det?

http://www.imdb.com/name-search

Mvh
Sune

Fra : Peter Knutsen

Dato : 07-11-04 01:16

Sune wrote:

> http://www.imdb.com/name-search

Tak, men den virker ikke helt godt, for der er flere Ed
Harrisser.

Det gør Lars' side i øvrigt heller ikke...

Får folk deres romertal i kronologisk rækkefølge, eller er
det sådan at ham med det laveste romertal er den mest kendte?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-11-04 10:01

Peter Knutsen wrote:

> Får folk deres romertal i kronologisk rækkefølge, eller er det sådan at
> ham med det laveste romertal er den mest kendte?

LAveste romertal er den mest kendte. Ellers kan du jo lige klikke på navnet
for at tjekke hvem det er og derefter gå tilbage og vælge den rigtige Ed Harris.

Fra : ML-78

Dato : 07-11-04 11:56

Sune skrev:

> http://www.imdb.com/name-search

Netop. Hvis man ikke vil huske adressen kan man komme derhen fra
hovedsiden ved at trykke 'More searches' (lige under den normale
søgefunktion) og derefter 'complex name search'.

ML-78

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-11-04 19:24

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> writes:

> Men det lader ikke til at virke. Da jeg søgte på "Ed Harris Max von
> Sydow" blev jeg f.eks. ført direkte til Max von Sydows side.

Du har vist fået et svar, men jeg vil da gerne lige henvise til
avancerede søgninger hos IMDB.

I søgeboksen trykker du "more searches" og kommer ind til en side,
hvor du bl.a. kan søge på "memorable quotes" "locations" og andet
godt. (Der er f.eks. 9 hits på Torrance High School, som derfor er et
skægt sted at besøge, hvis man er i Los Angeles alligevel. Jeg gjorde
det )

I venstre side er der en "advanced search", der giver mulighed for at
søge på, hvilke crew members, der var involveret i både Superman(1978)
og Batman(1989) eller hvilke film både Christopher Reeve, Margot
Kidder og Gene Hackman var med i.

Det er et godt og alsidigt værktøj.

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.