anhængertræk - hvordan er det nu det er me~
Fra : onix

Dato : 06-11-04 13:22

Hej NG

Jeg skal ha' jydekrog monteret inden længe, nu kommer jeg i tvivl - skal man
gøre noget i forhold til sit forsikringsselskab - skal man meddele man har
fået et ? (nb. det skal ikke anvedes til trailer men til cykelstativ)

Mvh
Onix

Fra : G.B.

Dato : 06-11-04 14:22

"onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> skrev i meddelelsen

> [...]
> skal man gøre noget i forhold til sit forsikringsselskab - skal man
> meddele man har fået et ? (nb. det skal ikke anvedes til trailer men

Hvis du er medlem, er jydekrog/anhænger inkluderet i FDM's forsikring uden
merpris.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-04 15:25

"onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> wrote in message
> [...]
> gøre noget i forhold til sit forsikringsselskab - skal man meddele man har
> fået et ? (nb. det skal ikke anvedes til trailer men til cykelstativ)

Lidt forskelligt fra selskab til selskab.
men normalt, skal du meddele forsikringsselskabet, at du har krog monteret,
men kan slippe for at betale ekstra, ved at underskrive en erklæring om, at
du ikke bruger den
Om du kan få lov til at have et cykelstativ, er op til dit
forsikringsselskab, men det er dem du skal spørge
Du kan jo se lidt på ændring i forsikringspræmien +/- jydekrog på :
www.forsikringsluppen.dk
Typisk et par hundrede kroner.
--
Møller

Fra : TGD

Dato : 06-11-04 19:13

"onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> har fået et ? (nb. det skal ikke anvedes til trailer men til cykelstativ)

Du behøver ikke kontakte forsikringen hvis du ikke bruger den til trailer
men kun til cykel, men du dør ikke at kontakte dem det tager ikke lang tid,
før i tiden kostede det mere men det er ikke normalt længere, dog skal du
ikke betale ekstra hos dem der opkræver penge for krogen, hvis du kun bruger
den til cykelanhænger.

Men jeg tror ikke der er seskaber tilbage der vil have ekstra.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 06-11-04 19:35

On Sat, 06 Nov 2004 19:12:54 +0100, TGD wrote:

> [...]
> den til cykelanhænger.
>
> Men jeg tror ikke der er seskaber tilbage der vil have ekstra.

Tryg vil, hvis man ikke er i deres elite gruppe. Jeg tror faktisk der er
en del selskaber der vil have det hvis du er ny bilist. Jeg har selv krog
på bilen og spurgte Tryg om jeg måtte bruge den til cykelhænger (jeg
har valgt forsikringen på krogen fra det de vil have 700kr for det),
svaret var at det måtte jeg godt, hvilket jeg så gør

Til nytår regner jeg dog med at få det forsikret da jeg en gang imellem
godt lige kunne bruge det, og da jeg samtidig falder (eller stiger?) til
næste trin, så koster det kun 2-300kr om året.

/Thomas

Fra : TGD

Dato : 06-11-04 20:11

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
> har valgt forsikringen på krogen fra det de vil have 700kr for det),
> svaret var at det måtte jeg godt, hvilket jeg så gør

På forsikringsluppen står der vist at TRYG ikke skal have penge hvis det kun
er til cykel.

> Til nytår regner jeg dog med at få det forsikret da jeg en gang imellem
> godt lige kunne bruge det, og da jeg samtidig falder (eller stiger?) til
> næste trin, så koster det kun 2-300kr om året.

Tjek FDB forsikring de er meget billige hvis man er nybegynder, det er de
billigste jeg er stødt på og jeg har lige været møllen igennem med en
Transporter 2,5 TDi med krog, der var ingen der interesserede sig for
krogen.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 06-11-04 21:11

On Sat, 06 Nov 2004 20:11:13 +0100, TGD wrote:

> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse
>
> <KLIP>

> På forsikringsluppen står der vist at TRYG ikke skal have penge hvis det kun
> er til cykel.

Jeps, det var også det jeg (forsøgte) at skrive Jeg betaler pt. ikke
for krogen, da jeg kun bruger den til cykel.

> [...]
> billigste jeg er stødt på og jeg har lige været møllen igennem med en
> Transporter 2,5 TDi med krog, der var ingen der interesserede sig for

Well, eftersom deres skodhjemmeside ikke vil henvender sig til mig (jeg
kan simpelthen ikke bruge den, menuen er defekt) og at jeg heller ikke er
medlem af FDM (Jeg går ud fra at du mener FDM og ikke FDB) så er de ikke
interessante for mig. Jeg er pt. forsikring hos Tryg gennem IDA (som
vistnok er en af de mest fordelagtige forsikringer man kan få) og jeg
falder vistnok til omkring 3000 for ansvar til nytår. (26 årig mand der
har haft egen bil de sidste 3 år, og ingen erfaring før da)

/Thomas

Fra : TGD

Dato : 06-11-04 21:38

> On Sat, 06 Nov 2004 20:11:13 +0100, TGD wrote:

<KLIP>

> Jeps, det var også det jeg (forsøgte) at skrive Jeg betaler pt. ikke
> for krogen, da jeg kun bruger den til cykel.

Du skrev Elite og jeg er langt fra elite nok snarer 1 mdr. på egen
forsikring :)

<KLIP>

> [...]
> falder vistnok til omkring 3000 for ansvar til nytår. (26 årig mand der
> har haft egen bil de sidste 3 år, og ingen erfaring før da)

https://www.fdb-forsikring.dk/ har du COOP kort er der 5 % til kontoen
skulle af med 6000 i ansvar for en Polo som nybegynder, men nu har du jo 3
års så er du bedre stillet og de er til at forhandle med.

MEn efter jeg havde fået tilbud fra 5 forskellige selskaber (og tjekket pris
hos andre) kan jeg kun konkludere at FDB er billigst på hvidplade biler også
på de andre forsikringer og de har de bedste vilkår, FAIR er billigst på
gulplade (dog har de km restriktioner) og også billige med andre
forsikringer.

BOPERMO politiets de er røvforlæet svigerfamilien har en Xantia Stc. 1,6 (el
1,8) fra sidste år 1500~2000 kr med kasko.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 06-11-04 23:14

On Sat, 06 Nov 2004 21:38:26 +0100, TGD wrote:

> Du skrev Elite og jeg er langt fra elite nok snarer 1 mdr. på egen
> forsikring :)

Ja, men jeg mente at det var gratis som elite, jeg er langt fra selv elite
(selvom jeg har 3 års erfaring)

> https://www.fdb-forsikring.dk/ har du COOP kort er der 5 % til kontoen
> skulle af med 6000 i ansvar for en Polo som nybegynder, men nu har du jo 3
> års så er du bedre stillet og de er til at forhandle med.

Ohhh... OK, jeg vidste ikke at FDB har en forsikring også. Men jeg
prøvede lige at søge hos dem, og det ser ud til at de ikke forsikre
gul-plade biler (min er på gule plader), gad vide hvorfor?

Anyhow, så vil de have det samme som jeg giver hos Tryg/IDA (prøvede at
vælge hvide plader). Så det er ikke relevant for mit vedkommende.

> [...]
> på de andre forsikringer og de har de bedste vilkår, FAIR er billigst på
> gulplade (dog har de km restriktioner) og også billige med andre

Well, jeg har også haft forhørt FAIR (for noget tid siden) og de ville
have 7000+ for at forsikre bilen, og dengang gav jeg godt 4500 i ansvar
hos Tryg.

> BOPERMO politiets de er røvforlæet svigerfamilien har en Xantia Stc. 1,6 (el
> 1,8) fra sidste år 1500~2000 kr med kasko.

Jeps, der er mange fordele hvis man tilhører en bestemt faggruppe.
Derudover har det også noget at sige hvis du hurtigt optjener noget
erfaring.

/Thomas

Fra : TGD

Dato : 07-11-04 00:02

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Ja, men jeg mente at det var gratis som elite, jeg er langt fra selv elite
> (selvom jeg har 3 års erfaring)

Det er uddebatteret :)

> Ohhh... OK, jeg vidste ikke at FDB har en forsikring også. Men jeg
> prøvede lige at søge hos dem, og det ser ud til at de ikke forsikre
> gul-plade biler (min er på gule plader), gad vide hvorfor?

Jo det gør de men de har en anden tarif for dem, de er ikke så konkurrence
dygtige på gulplade biler en Kadett for nybegynder under 25 koster lidtunder
8000 kr. En transporter 2,5 TDi nybegynder 13000 kr.
Men hvidplade biler er de billige.

> Well, jeg har også haft forhørt FAIR (for noget tid siden) og de ville
> have 7000+ for at forsikre bilen, og dengang gav jeg godt 4500 i ansvar
> hos Tryg.

Hvilken bil?

<KLIP>

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 07-11-04 00:06

On Sun, 07 Nov 2004 00:02:03 +0100, TGD wrote:

> [...]
> dygtige på gulplade biler en Kadett for nybegynder under 25 koster lidtunder
> 8000 kr. En transporter 2,5 TDi nybegynder 13000 kr.

Det kan man så undre sig over, for hvis bilen bliver brugt som privat
køretøj (det gør min) så er der da ingen forskel i om den er på gule
eller hvide plader... Men det kan være for at slippe for bøvlet med at
sige nej til firmabiler?

> Hvilken bil?

VW Golf 2 1.6 fra 1984 (endda med automatgear, så ingen 'Brian-bil'
overhovedet)

/Thomas

Fra : TGD

Dato : 07-11-04 00:18

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
> køretøj (det gør min) så er der da ingen forskel i om den er på gule
> eller hvide plader... Men det kan være for at slippe for bøvlet med at

Kunne ikke få en forklaring af damen, det er Købstædernes Forsikring man
bliver forsikret hos med FDB ved ikke hvorfor de ikke kan lide gulplade
vogne.

<KLIP>

> VW Golf 2 1.6 fra 1984 (endda med automatgear, så ingen 'Brian-bil'
> overhovedet)

Næh der ikke meget "brøll" i den, hvad gav du i forsikring første år?

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 07-11-04 00:27

On Sun, 07 Nov 2004 00:18:09 +0100, TGD wrote:

> Næh der ikke meget "brøll" i den, hvad gav du i forsikring første år?

Nope, den er temmelig bovlam

Jeg gav omkring 6000 det første år (det var inden den lovmæssige
hævning af præmien). Dengang ringede jeg rundt til andre selskaber, og
de var 2-5000kr dyrere end Tryg (Codan ville fx. have godt 12000 kr, jeg
gav 15.000 for bilen, så jeg sagde pænt nej tak )

/Thomas

Fra : TGD

Dato : 07-11-04 00:37

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
> de var 2-5000kr dyrere end Tryg (Codan ville fx. have godt 12000 kr, jeg
> gav 15.000 for bilen, så jeg sagde pænt nej tak )

Ja det er også billigt, det er utroligt så stor forskel der er huske ALKA de
ville have 23000 for kadetten, blev så fornærmet på dem at vi flyttede alle
forsikringerne.

IDA hvem skal man slikke mås på for at være i den?

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 07-11-04 13:57

On Sun, 07 Nov 2004 00:37:05 +0100, TGD wrote:

> Ja det er også billigt, det er utroligt så stor forskel der er huske ALKA de
> ville have 23000 for kadetten, blev så fornærmet på dem at vi flyttede alle
> forsikringerne.

Jeps, det virker fuldstændig ude af proportioner.

> IDA hvem skal man slikke mås på for at være i den?

Hehe... ikke nogen, men man skal være medlem af Ingeniørforbundet, så
hvis du er uddannet ingeniør eller under uddannelse til ingeniør kan du
få deres fordelagtige forsikringer. Efter at have sammenlignet med FDB
forsikringen, så kan jeg se at jeg sparer mindst 3000kr om året i
forsikring hos Tryg end hos FDB (Bil, ulykke, villa-forsikring)

/Thomas

Fra : TGD

Dato : 07-11-04 14:32

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
> forsikringen, så kan jeg se at jeg sparer mindst 3000kr om året i
> forsikring hos Tryg end hos FDB (Bil, ulykke, villa-forsikring)

Det er fordi ingeniøre generelt er kedelige og derfor ikke laver skader

Det er nu også normalt at forsikringerne bliver billigere når man laver små
klubber, så du finder det nok ikke billigere, men jeg er tilfreds nok med
8000 kr som nybegynder i en Transporter 2,5 TDi det går jo kun nedad fra nu
af .

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 07-11-04 14:37

On Sun, 07 Nov 2004 14:32:15 +0100, TGD wrote:

> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse
>
> <KLIP>

> Det er fordi ingeniøre generelt er kedelige og derfor ikke laver skader

Hehe... måske... faktisk tror jeg noget af den vilde kørsel gjort af
unge desværre er fag-afhængigt. Aalborg Universitet ligger ved siden af
en teknisk skole, og jeg må der blankt erkende at der er stor forskel på
måden de to typer studerende køre bil på, samt også hvilken type biler
det er de kører. Og de sidste mange år har Tryg/IDA betalt præmie
tilbage (mellem 8 og 15%) så en forskel må der være.

> [...]
> 8000 kr som nybegynder i en Transporter 2,5 TDi det går jo kun nedad fra nu

Well, jeg tror faktisk at den vil være i samme leje hvis man forsikrede
den hos Tryg/IDA (måske en smule lavere). Dengang jeg startede kom der jo
en ekstra-præmie pålagt af regeringen (jeg gav 800kr ekstra for et halvt
år) så sammen med de gængse prisændringer tror jeg ikke det kan gøres
meget billigere.

/Thomas

Fra : TGD

Dato : 07-11-04 22:38

> [...]

> det er de kører. Og de sidste mange år har Tryg/IDA betalt præmie
> tilbage (mellem 8 og 15%) så en forskel må der være.

De tjener sikkert penge på os alligevel, det er om du aldrig har kørt galt
eller ikke.
Min far har fået de tidligere SAABer (2 af dem) smadret den ene for 108.000
kr i værkstedsregning og det var i Spanien så der kom lånebil og hotel
regning oven i han steg ikke men forblev på 2. elitetrin da han havde 2
friskader det er i Lærestandens hvem mon betalte det gilde ? nå ja nu er
han faldet igen da de har lavet nyt system hvor det er bil mærket der
bestemmer og prikken over iet hvert år uden skade er der betalt et par
hundrede tilbage.

<KLIP>

> [...]
> en ekstra-præmie pålagt af regeringen (jeg gav 800kr ekstra for et halvt
> år) så sammen med de gængse prisændringer tror jeg ikke det kan gøres

Jeg er tilfreds nok efter sammenligning med andre selskaber men man siger
aldrig nej til et godt tilbud men de 4-5 år det tager at blive ingeniør er
ikke de basseøre værd

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-11-04 09:52

onix wrote:
> [...]
> skal man gøre noget i forhold til sit forsikringsselskab - skal man
> meddele man har fået et ? (nb. det skal ikke anvedes til trailer men

Lidt info om forsikring på Jydekrog/trailer.

Vær opmærksom på at du ikke automatisk har kasko på traileren. men kun
ansvar, sammen med bilens ansvar. (Min nabo fandt først ud af det da hans
nye trailer til 19k kr.) blev stjålet.

Nogle forsikringer vil ikke akseptere krogen medmindre den er gjort
uanvndelig til at trække en trialer/cv..

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg