Grund til at skifte?
Fra : Nielsen

Dato : 06-11-04 12:19

Et lille TV-out spørgsmål:

Jeg har et ATI 9200 SE med composite TV-out.

Ville jeg opnå en markant bedre billedkvalitet på et TV (via scart), hvis
jeg købte et tilsvarende grafikkort der havde s-video out ?

Fra : Jakob M

Dato : 06-11-04 12:56

> Ville jeg opnå en markant bedre billedkvalitet på et TV (via scart), hvis
> jeg købte et tilsvarende grafikkort der havde s-video out ?

Det kommer meget an på hvad du lægger i ordet markant, men det bliver bedre.
Det bliver aldrig lige så godt som selv den billigste Kina DVD afspiller. Så
i virkeligheden var det måske det pengene skulle bruges på ?.

Mvh
Jakob

Fra : Nielsen

Dato : 06-11-04 13:21

> Det bliver aldrig lige så godt som selv den billigste Kina DVD afspiller.
> Så i virkeligheden var det måske det pengene skulle bruges på ?.

Dvs. at selv de bedste kabler og det bedst mulige TV-out ikke kan hamle op
med en separat DVD-afspiller? Det overrasker mig

Fra : Nielsen

Dato : 06-11-04 13:24

> [...]
> Så i virkeligheden var det måske det pengene skulle bruges på ?.

Dvs. at selv de bedste kabler og det bedst mulige TV-out ikke kan hamle op
Hvordan kan det egentlig være?

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 06-11-04 15:38

> Dvs. at selv de bedste kabler og det bedst mulige TV-out ikke kan hamle op
> med en separat DVD-afspiller?
> Hvordan kan det egentlig være?

Du læser det for bogstaveligt. Det er underforstået at det er tv-out på et
grafikkort.
Det er en feature som folk ikke vil betale ekstra for, men bare gerne vil
have.
Derfor at der på langt de fleste grafikkort valgt ultra billige komponenter.
Lidt ligesom 100hz på et Prosonic fjernsyn i bilka til 4.000 kr.

mvh
TK

Fra : Nielsen

Dato : 06-11-04 15:57

> Du læser det for bogstaveligt. Det er underforstået at det er tv-out på et
> grafikkort.

Hvad er underforstået ?

> Det er en feature som folk ikke vil betale ekstra for, men bare gerne vil
> have.

OK, så det vil sige at man kan købe grafikkort med TV-out, der sagtens kan
matche en separat DVD-afspillers kvalitet ?

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 06-11-04 16:37

> OK, så det vil sige at man kan købe grafikkort med TV-out, der sagtens kan
> matche en separat DVD-afspillers kvalitet ?

Det afhænger selvfølgelig af både dvd-afspillerens kvalitet såvel som
grafikkortet.
De "gamle" matrox kort har ry for at have gode tv-out komponenter.

Men du skal nok lede rigtig længe for at finde et grafikkort der gør det
lige så godt som bare en almindelig dvd-afspiller til et par tusinde.

mvh
TK

Fra : Nielsen

Dato : 06-11-04 16:56

Tak for kommentarerne - står, som antydet, over for at skulle indkøbe nyt
hardware, og så er det jo om at bruge skillingerne der hvor de gør mest gavn
!

Fra : Nielsen

Dato : 06-11-04 16:57

Fra : Nielsen

Dato : 06-11-04 20:20

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-11-04 14:45

Nielsen wrote:

> Jeg har et ATI 9200 SE med composite TV-out.
> Ville jeg opnå en markant bedre billedkvalitet på et TV (via scart),
> hvis jeg købte et tilsvarende grafikkort der havde s-video out ?

Ja, hvis dit TV understøtter S-video.

Jesper G. Poulsen

Fra : Nielsen

Dato : 06-11-04 16:57

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-11-04 17:12

Nielsen wrote:

> Tak for kommentarerne - står, som antydet, over for at skulle indkøbe

??

Jesper G. Poulsen

Fra : Nielsen

Dato : 06-11-04 20:19

> ??

ops, min meddelelse skulle have været under Thomas' meddelelse ...

Fra : Nielsen

Dato : 06-11-04 20:24

Fra : Nielsen

Dato : 06-11-04 20:25

Fra : Nielsen

Dato : 06-11-04 20:31

> ??

Ups, min meddelelse skulle have været under Thomas' meddelelse.

Fra : Nielsen

Dato : 06-11-04 20:32

> ??

Ups, min meddelelse skulle have været under Thomas' meddelelse - beklager.

Fra : Nielsen

Dato : 06-11-04 20:33

Fra : Nielsen

Dato : 06-11-04 20:34

Fra : Nielsen

Dato : 06-11-04 20:38

Fra : Nielsen

Dato : 06-11-04 20:40

Fra : Rune \(7800\)

Dato : 06-11-04 21:42

"Nielsen" <jakob@putandtake.dk> skrev i en meddelelse

> Ups, min meddelelse skulle have været under Thomas' meddelelse.

Jeg tror jeg har forstået det nu....
Du ville gerne have svaret Thomas, i stedet for Jesper G. Poulsen,
eller.....??

Rune

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-11-04 14:39

Rune (7800) wrote:

> Du ville gerne have svaret Thomas, i stedet for Jesper G. Poulsen,
> eller.....??

Jeg tror der er gået selvsving i Nielsen

Jesper G. Poulsen

Fra : Nielsen

Dato : 08-11-04 19:59

> Jeg tror jeg har forstået det nu....
> Du ville gerne have svaret Thomas, i stedet for Jesper G. Poulsen,
> eller.....??

Yes, det var det jeg ville

Beklager fejlplaceringen.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 08-11-04 20:27

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev:

>Jeg tror der er gået selvsving i Nielsen

Pas nu på ikke at skrive mere til Nielsen. Det kan få uforudsigelige
følger. : - ))
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-11-04 18:32

Michael Pilgaard wrote:

> Pas nu på ikke at skrive mere til Nielsen. Det kan få uforudsigelige
> følger. : - ))

Ja, det kan jeg se. Måske vi skulle anbefale Nielsen at skifte
news-klient?

Jesper G. Poulsen

Fra : Nielsen

Dato : 09-11-04 20:10

Jeg fik styr på meddelelsens placering (min meddelelse til Thomas), så den
skulle være der nu

- beklager fejlplaceringen af min meddelelse (min meddelelse til Jesper),
som jo skulle have været rettet til Thomas i stedet.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-11-04 07:41

Nielsen wrote:

> - beklager fejlplaceringen af min meddelelse (min meddelelse til

Det er iorden...

Jesper G. Poulsen

Fra : Nielsen

Dato : 08-11-04 19:57

> Jeg tror jeg har forstået det nu....
> Du ville gerne have svaret Thomas, i stedet for Jesper G. Poulsen,
> eller.....??

Yes, det var det jeg ville

Beklager fejlplaceringen.

Fra : Nielsen

Dato : 08-11-04 20:02

"Rune (7800)" <gustne_rune*SLET*@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror jeg har forstået det nu....
> Du ville gerne have svaret Thomas, i stedet for Jesper G. Poulsen,
> eller.....??

Yes, det var det jeg ville

Beklager fejlplaceringen.

Fra : Nielsen

Dato : 08-11-04 20:03

"Rune (7800)" <gustne_rune*SLET*@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror jeg har forstået det nu....
> Du ville gerne have svaret Thomas, i stedet for Jesper G. Poulsen,
> eller.....??

Yes, det var det jeg ville

Beklager fejlplaceringen.