disney-perler
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 06-11-04 10:44

Hej

Købte lige Disney's Silly Symphonies fra cdwow.

http://www7.cd-
wow.com/detail_results_2.php?product_code=10982&subcat=region2

Det er udgaven i tin-box og til 12,99 £. Ret fair.

Men for fanden hvor er de film sjove. Jeg havde lidt
troet vi bare skulle sidde og lege nostalgiske da vi
så dem, men flere af dem er bare skønne. Især den
helt gamle "ugly duckling" - ca. 1931 - her ligner
alle fugleungerne noget fra en Rune T. Kidde-
tegneserie. Alle render rundt og basker med enten
for store eller for små arme. På den tid var det
jo stor animation, men der er sq sket noget fra dem
og så til Finding Nemo :D Jeg er dog stadig vildt
imponeret over deres evne til at synkronisere musik
og billeder sammen.

- men altså - stor underholdning!

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | email: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : ML-78

Dato : 06-11-04 12:23

Lars Gjerløw Jørgensen skrev:

> Det er udgaven i tin-box og til 12,99 £. Ret fair.
>
> Men for fanden hvor er de film sjove. Jeg havde lidt
> troet vi bare skulle sidde og lege nostalgiske da vi
> så dem, men flere af dem er bare skønne.

"Silly Symphonies" er blandt de absolut bedste fra Disney
Treasures-serien. Man bør ikke afholde sig fra sættet bare fordi det
ikke handler om de mere navnkundige figurer som Mickey Mouse og Anders
And. Historierne og animationerne er i top-kvalitet.

ML-78

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 06-11-04 13:16

"Lars Gjerløw Jørgensen" <lars.g.j@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og så til Finding Nemo :D

> Jeg er dog stadig vildt
> imponeret over deres evne til at synkronisere musik

Så vidt jeg ved brugte man dengang netop synkronisering med musik som
hjælpeværktøj til at animere pænt og glidende med. Så måske er det nærmest
"den anden vej rundt" ...eller noget
Husker vist svagt noget om emnet fra en fremragende Tema Lørdag eller var
det Troldspejlet?.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)