Beskytte e-mail adresse på hjemmeside?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-11-04 10:44

Det siges at man ikke skal anbringe e-mail adresser på en hjemmeside, da man
så vil blive udsat for spam. Hvad gør man så?

Laver man en grafik med teksten og overlader det til folk selv at indtaste
adressen i deres mailprogram?

Jeg har tænkt mig et LIGHTsite hos NETsite og der rådes over SSI, CGI
(Perl5) og PhP4, hvis det er det der er løsningen.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Denn!s H

Dato : 06-11-04 10:55

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse
> Det siges at man ikke skal anbringe e-mail adresser på en hjemmeside, da
> man så vil blive udsat for spam. Hvad gør man så?

Hej Kurt

kig her der er nogle mulige tiltag for at formindske spam til e-mail
adresser på en hjemmeside

http://www.ecardiff.net/unescape.asp
http://www.wbwip.com/wbw/emailencoder.html
http://www.html.dk/artikler/00041/

--
vh
Denn!s

Fra : Per Rasmussen

Dato : 06-11-04 11:21

Denn!s H wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> kig her der er nogle mulige tiltag for at formindske spam til e-mail
> [...]

Jeg har brugt det værktøj der ligger på html.dk, (nederst på siden i
ovenstående link) det har jeg brugt til at generere mailadresser, og de der er
ikke kommet nogen spam-mail i det halve år den har været tilgængelig på en
website..

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 06-11-04 11:25

Per Rasmussen skrev i en meddelelse:
[...]
> [...]
der er
> ikke kommet nogen spam-mail i det halve år den har været tilgængelig på en

Eller det år den har været brugt på min hjemmeside..

Malthe Sunesen

Fra : Troels Jensen

Dato : 06-11-04 11:08

Kurt Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Det siges at man ikke skal anbringe e-mail adresser på en hjemmeside, da man
> så vil blive udsat for spam. Hvad gør man så?

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/links.asp#spam

Det er en skam, at dit webhotel ikke understøtter asp (inkl. Jmail). Så
kunne du lave en mailform, hvor din mail slet ikke bliver vist til
klienten, men som udelukkende bliver behandlet på serveren.

--
Mvh.

Troels Jensen
http://www.troelsweb.dk

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 06-11-04 11:33

On Sat, 6 Nov 2004 11:08:22 +0100, Troels Jensen
<tjREMOVE@THIStroelsweb.dk> wrote:

> Det er en skam, at dit webhotel ikke understøtter asp (inkl. Jmail). Så
> kunne du lave en mailform, hvor din mail slet ikke bliver vist til
> klienten, men som udelukkende bliver behandlet på serveren.

Man kan lave det samme med php, og der er man ikke afhængig af at serveren
har installeret JMail e.l.

--
Ryan Kristensen

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 06-11-04 13:06

Ryan Kristensen wrote:

> Man kan lave det samme med php, og der er man ikke afhængig af at
> serveren har installeret JMail e.l.

Får jeg lov å bidra med min "tutorial"?
http://home.no.net/ingernet/tutorial.php
Håper det kan være til nytte.

--
Inger Helene Falch-Jacobsen

Fra : Dennis Munding

Dato : 07-11-04 19:29

Hej Inger!

Men det kræver vel, at hele sidens indhold er slutter på .php??

> Får jeg lov å bidra med min "tutorial"?
> http://home.no.net/ingernet/tutorial.php
> Håper det kan være til nytte.

Meget fin side....
Forstår bare ikke ret meget af det - har ikke været i gang med *.php
endnu....

Dennis Munding
Webmaster
http://skovaa-munding.dk/ & http://mundings-memorial.dk/

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 07-11-04 20:26

Dennis Munding wrote:
> Hej Inger!

> Men det kræver vel, at hele sidens indhold er slutter på .php??

PHP er i prinsippet akkurat det samme som HTML,
bortsett fra at filen slutter på .php istedenfor
..htm eller .html, og du kan bruke en del finesser,
som å inkludere en fil (feks en meny) i en annen,
og altså kommandoer som å sende epost. Dine andre
sider kan fortsette å slutte på .html.

> Meget fin side....

Takk! Den er beregnet på alle som ønsker seg et
kontaktskjema, men ikke vil slite seg ihjel i
prosessen...

> Forstår bare ikke ret meget af det - har ikke været i gang med *.php
> endnu....

Se ovenfor, bare gi filene navnet *.php, forandre
til ditt navn og din epostadresse, last opp de
fire sidene og det skal virke! Du behøver bare
Notisblokk for å redigere filene.
Er det noe som ser særlig uforståelig ut i min
oppskrift? Jeg retter gjerne for å gjøre den bedre.

--
Inger Helene Falch-Jacobsen

Fra : inga schmidt

Dato : 06-11-04 14:26

Kurt Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Det siges at man ikke skal anbringe e-mail adresser på en hjemmeside, da man
> så vil blive udsat for spam. Hvad gør man så?

På denne adresse findes et genialt værktøj: Du indtaster e-mailadressen og ud
kommer en kodet version, lige til at sætte ind:
http://www.html.dk/artikler/00041/convert_email.asp

--
Mvh Inga
www.initiaweb.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-11-04 14:35

inga schmidt wrote:

> På denne adresse findes et genialt værktøj: Du indtaster
> e-mailadressen og ud kommer en kodet version, lige til at sætte ind:
> http://www.html.dk/artikler/00041/convert_email.asp

Fedt!! De unge mennesker der har lavet det i sin tid, må da mindst være
millionærer i dag?

Venlig hilsen og tak
Kurt

Fra : Per Rasmussen

Dato : 06-11-04 18:05

Kurt Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Fedt!! De unge mennesker der har lavet det i sin tid, må da mindst være
> millionærer i dag?

Ikke på det værktøj, for det stiller de gratis til rådighed.