CSS vs Frames - det evige problem
Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-11-04 10:16

Jeg vil gerne bruge Martin Hintzmann Andersens vertikale menusystem
(http://www.hintzmann.dk/demos/mhalist/example4.html), men hvordan
integrerer jeg den på en hjemmeside?

Når man klikker på et menupunkt, skulle der jo gerne komme noget indhold op
i det store arbejdsareal til højre for menuen, men jeg er fast besluttet på
at undgå frames. Midlet hedder vel så CSS, men kan CSS det samme som frames
ville kunne i dette tilfælde?

Det duer jo ikke at et menuvalg udløser loadning af en helt ny side, for så
forsvinder dynamikken i menusystemet jo.

Med andre ord: kan man med CSS smide noget nyt indhold op et andet sted på
skærmen?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 06-11-04 11:00

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> fast besluttet på at undgå frames. Midlet hedder vel så CSS, men kan
> CSS det samme som frames ville kunne i dette tilfælde?

Hej Kurt

Ja, prøv at kigge her: http://www.hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp

Med venlig hilsen
Lisbet

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-11-04 11:06

Kurt Hansen skrev i dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg vil gerne bruge Martin Hintzmann Andersens vertikale menusystem
> (http://www.hintzmann.dk/demos/mhalist/example4.html), men hvordan
> integrerer jeg den på en hjemmeside?

Øv, nu har jeg leget lidt med at tilpasse den til mit behov og hvad sker der
så, når jeg tester den i min browser? IE blokerer for visning af aktivt
indhold - altså JavaScript (den nyeste IE fra XP servicepack 2). Det vil jeg
ikke udsætte mine læsere for. Det vil altså sige at jeg overhovedet ikke kan
bruge JavaScript i det Herrens år 2004, eller hvad?

Hvor hulen finder jeg så en god og velfungerende menu, der ikke er baseret
på JS? Kan det virkelig være rimeligt, at man skal have den store
styrmestereksamen i ASP eller PhP for at lave en simpel hjemmeside i dag?

FUT: dk.edb.internet.webdesign
(Håber at min FUT er korrekt?)

Venlig hilsen
Kurt Hansen