dodes-ka-den
Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 05-11-04 23:30

Jeg ved godt at dette er er gammel film. men alligevel; jeg mener den er
frenragende, laaaaang tid siden jeg er blebet så berørt af en film.
andre der har set den og har kommentarer til den?
--
Venlig Hilsen
Kevin

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-11-04 23:49

Kevin Vilhelmsen wrote:

> Jeg ved godt at dette er er gammel film. men alligevel; jeg mener den er
> frenragende, laaaaang tid siden jeg er blebet så berørt af en film.
> andre der har set den og har kommentarer til den?

Hvilken film?

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-11-04 23:57

http://www.imdb.com/title/tt0065649/

Den burde du da kende.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 06-11-04 00:02

On 05/11/04 23:57, in article l91oo0p95km4ca1ike4vmktd4p1otk1e8h@4ax.com,
"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> http://www.imdb.com/title/tt0065649/
>
> Den burde du da kende.
>

> Mvh
> Niels Søndergaard

Men hva synes du?
Det seer for mig ud som om at Trier , som du ved jeg er begejstret for ikke
ville være komet lnangt uden Kurusawa?

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-11-04 00:19

On Sat, 06 Nov 2004 00:02:17 +0100, Kevin Vilhelmsen
<skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> wrote:

>Men hva synes du?
>Det seer for mig ud som om at Trier , som du ved jeg er begejstret for ikke
>ville være komet lnangt uden Kurusawa?

Jeg er ret vild med Kurosawas samuraifilm, men har aldrig set
ovenstående. Når jeg skriver, at David burde kende den, mener jeg mest
titlen/dens eksistens.

Jeg ville helt sikkert tage hatten af for Trier, hvis han begyndte at
lave samuraifilm. Eller vikingefilm! Der er et gigantisk potentiale
dér, som han bør udnytte, inden Lasse Spang-Olsen løber med ideen.

Ja, det var en opfordring til vort store nationale håb om at bruge sit
talent til noget mere ekspressivt og konstruktivt end kedsommeligt
navlepilleri.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 06-11-04 00:31

On 06/11/04 0:19, in article n42oo095nnkc4v07hpiebr3dc1r965tvtu@4ax.com,
> [...]

> Jeg er ret vild med Kurosawas samuraifilm, men har aldrig set
> ovenstående. Når jeg skriver, at David burde kende den, mener jeg mest

SE den en dag du får tid, jeg merer det er jo bare film ik?+?

Fra : ML-78

Dato : 06-11-04 12:03

Niels Søndergaard skrev:

> Jeg ville helt sikkert tage hatten af for Trier, hvis han begyndte at
> lave samuraifilm. Eller vikingefilm! Der er et gigantisk potentiale
> dér, som han bør udnytte, inden Lasse Spang-Olsen løber med ideen.

Det er faktisk overraskende så få vikingefilm der eksisterer. Og ingen
af dem er særligt gode. Det er ærgerligt man ikke havde lidt mere fokus
på denne genre i 50'erne og 60'erne da man virkeligt kunne lave
storfilm.

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-11-04 19:06

On Sat, 6 Nov 2004 12:02:31 +0100, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>af dem er særligt gode. Det er ærgerligt man ikke havde lidt mere fokus
>på denne genre i 50'erne og 60'erne da man virkeligt kunne lave

Det kan man da vel stadig. Faktisk burde det være meget nemmere i dag,
hvor man kan erstatte statister med cgi-effekter. Gladiator er godt et
eksempel, skulle jeg mene.

Lad os lobbye lidt for den ultimative vikingefilm. Hvis Trier ikke vil
lave den, kan det jo være, at Regner Grasten vil. Måske kan vi få de
andre nordiske lande med, hvis Renny harlin instruerer.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-11-04 22:05

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Jeg ville helt sikkert tage hatten af for Trier, hvis han begyndte at
> lave samuraifilm. Eller vikingefilm!

Du minder mig efterhånden om gamle fanbreve til det hedengangne
SerieMagasinet á la: "Kære SM, kan vi ikke få nogle Mike Nomad-historier
tegnet af Carl Barks?"

Per V.

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 06-11-04 23:57

On 06/11/04 22:04, in article
418d3c65$0$87018$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, "Per Vadmand"
<perve@post.tele.dk> wrote:

> Du minder mig efterhånden om gamle fanbreve til det hedengangne
> SerieMagasinet á la: "Kære SM, kan vi ikke få nogle Mike Nomad-historier
> tegnet af Carl Barks?"
>
> Per V.

LOL

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-11-04 00:33

On Sat, 6 Nov 2004 22:04:36 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Du minder mig efterhånden om gamle fanbreve til det hedengangne
>SerieMagasinet á la: "Kære SM, kan vi ikke få nogle Mike Nomad-historier
>tegnet af Carl Barks?"

Barks var et beskedent menneske, der hvilede i sig selv. Trier er en
neurotisk rasmus modsat. Hvis tilstrækkelig mange mennesker udtrykker
ønske om, at han ikke laver en vikingefilm, gør han det.

Lars, du må for GUDS skyld ikke lave en vikingefilm! Det GØR du bare
ikke!

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 07-11-04 00:35

On 07/11/04 0:32, in article rinqo0188iov0eo7blmbs9iamp2ebhbtkc@4ax.com,
"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> Trier er en
> neurotisk rasmus modsat.

Og hvilken instruktør med suces er ikke det?

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-11-04 01:53

On Sun, 07 Nov 2004 00:34:39 +0100, Kevin Vilhelmsen

Steven Spielberg
Ridley Scott
Bryan Singer

For blot at nævne et par stykker

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 07-11-04 10:54

On 07/11/04 1:52, in article bbsqo0tals7njm3j1pioo8mom8v2cdt7ln@4ax.com,
"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> Steven Spielberg
> Ridley Scott
> Bryan Singer
>
> For blot at nævne et par stykker

Totalt uenig!

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-11-04 12:31

On Sun, 07 Nov 2004 10:53:37 +0100, Kevin Vilhelmsen
<skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> wrote:

>Totalt uenig!

Du mener altså, at Spielberg, som vel må kaldes en succesrig
instruktør, er en neurotisk rasmus modsat?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 07-11-04 18:08

On 07/11/04 12:31, in article 1q1so0lpfo160oli0f49ggfbvd7f2p2clg@4ax.com,
> [...]

> Du mener altså, at Spielberg, som vel må kaldes en succesrig
> instruktør, er en neurotisk rasmus modsat?

Definitionspørgsmål, alle er neurotsike i en aller anden grad, Spielberg har
baer ikke gjort det til en dal af hans image, og så laver han jo ikke
specielt gode film.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-11-04 22:32

On Sun, 07 Nov 2004 18:07:48 +0100, Kevin Vilhelmsen
> [...]

>baer ikke gjort det til en dal af hans image, og så laver han jo ikke

Whaaaat? Lars Trier når sgu da ikke Spielberg til skosålerne!

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morbid Angel

Dato : 07-11-04 22:50

On Sun, 07 Nov 2004 22:32:25 +0100, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Whaaaat? Lars Trier når sgu da ikke Spielberg til skosålerne!
>

>Mvh
>Niels Søndergaard

Han har heller ikke de budgetter til rådighed når han skal lave film.
Husk at Speilberg har lavet film som Amistad, Catch Me If U Can,
A.I-artificial intelligence, Hook og 1941 og det har han ikke sluppet
særligt godt fra =)~

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-11-04 23:45

Morbid Angel <morbid_angel@hotmail.com> writes:

> [...]
> Husk at Speilberg har lavet film som Amistad, Catch Me If U Can,
> A.I-artificial intelligence, Hook og 1941 og det har han ikke sluppet

Sikke noget vås. A.I er noget af det bedste der er kommet fra
Hollywood i mange år. Men OK, Spielbergs kernepublikum blev forvirret.

catch me if you can var en festlig lille komedie.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Jacob Andersen

Dato : 08-11-04 14:39

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Sikke noget vås. A.I er noget af det bedste der er kommet fra
> Hollywood i mange år. Men OK, Spielbergs kernepublikum blev forvirret.

Det er jeg meget uenig i. A.I. var en tåbelig film med en irriterende unge i
hovedrollen.

> catch me if you can var en festlig lille komedie.

Ja, den var udmærket.

/Jacob

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-11-04 14:46

"Jacob Andersen" <duk@glem.det> writes:

> Det er jeg meget uenig i. A.I. var en tåbelig film med en irriterende unge i
> hovedrollen.

Første gang jeg så den var jeg også sur. Anden gang fattede jeg meget,
som jeg overså første gang, og fordi jeg nu kendte slutningen, var det
ikke et problem for mig, at den ikke sluttede på det oplagte,
ondskabsfulde tidspunkt. Tredje gang jeg så filmen, klikkede alt på
plads og jeg kunne se, hvilket mesterværk det er.

Men det er en film, der kræver mere end Spielbergs film plejer, og man
lader sig let narre af de flotte effekter til at tro, at det bare er
et "ride" i en forlystelsespark, sådan som hans film for det meste er.

At kalde Osment for "en irriterende unge" tyder på alvorlig mangel på
dømmekraft. Den knægt kunne mange voksne skuespillere lære af.
--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 09-11-04 01:03

> [...]
> lader sig let narre af de flotte effekter til at tro, at det bare er
> et "ride" i en forlystelsespark, sådan som hans film for det meste er.

Jeg har set filmen et par gange, og synes ikke den var god nogle af gangene.

> At kalde Osment for "en irriterende unge" tyder på alvorlig mangel på
> dømmekraft. Den knægt kunne mange voksne skuespillere lære af.

Jeg har ikke sagt han ikke kunne spille skuespil, men han irriterer mig
ligeså meget som hvis de havde sat Bette Midler til at spille hans rolle.
Helt klart verdens mest frygteligt irriterende ansigt overhovedet.

Jeg skal ikke kunne garantere at min modvilje mod knægten kan farve min
oplevelse af filmen en smule.

/Jacob

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-11-04 12:16

Peter B. Juul wrote:
> [...]
> ondskabsfulde tidspunkt. Tredje gang jeg så filmen, klikkede alt på
> plads og jeg kunne se, hvilket mesterværk det er.

Det skal du ikke være ked af. Blot fordi vi andre kunne se det første gang

Jeg vidst godtnok heller ikke at det var spielberg der havde lavet den.
Måske har dén viden snydt dig.

/jim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-11-04 13:42

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> writes:

[A.I]
> Det skal du ikke være ked af. Blot fordi vi andre kunne se det første gang

Nå? Ja, det er da ikke det, "den offentlige mening" bedyrer...

> Jeg vidst godtnok heller ikke at det var spielberg der havde lavet den.

Snakker vi om den samme film? Hvordan kan man UNDGÅ at vide det?

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 09-11-04 14:30

Peter B. Juul wrote:
> "Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> writes:
>
> [A.I]
>
> Nå? Ja, det er da ikke det, "den offentlige mening" bedyrer...

> Snakker vi om den samme film? Hvordan kan man UNDGÅ at vide det?

Nu var de jo sådan set to om at lave A.I. Kubrick og Spielberg. Det ses
jo også tydeligt af den måde den er klistret sammen på. Der var i øvrigt
i sin tid en glimrende artikel i Weekendavisen om de to instruktører og
deres arbejde med filmens historie på baggrund af forskellige
fortolkninger af materialet i den novelle, der blev lagt til grund.

Jeg nød filmen rigtigt meget og synes stadig den er en fantastisk
fantasi, der belønner sin tilskuer og fylder én med beundring. Jeg havde
intet læst om filmen, da jeg så den første gang, men havde tilfældigvis
læst novellen mange år forinden. Jeg opdagede hurtigt at der var en
forbindelse tilbage til den, men det gjorde næsten kun, at jeg blev
endnu mere forbavset over filmens nyskabelser/nyfortolkninger.

Mikkel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-11-04 15:01

Mikkel Møldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> writes:

> Nu var de jo sådan set to om at lave A.I. Kubrick og Spielberg. Det
> ses jo også tydeligt af den måde den er klistret sammen på.

Det er som man tager det. Så vidt jeg ved, har Spielberg lavet filmen
ud fra Kubricks noter. I øvrigt er den meget udskældte slutning næsten
100% Kubricks ide.

Men du må gerne gøre mig klogere, hvis du er mere inde i det

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-11-04 12:14

Peter B. Juul wrote:
> "Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> writes:
>
> [A.I]
>
> Nå? Ja, det er da ikke det, "den offentlige mening" bedyrer...

> Snakker vi om den samme film? Hvordan kan man UNDGÅ at vide det?

Tjae... nu læser jeg så at Kubrick også har været inde over. Det havde jeg
da heller ikke den fjerneste idé om. Og jeg har da set "alle" Kubricks
film... (ind på imdb)... i hvertfald 1-10 på hans directors-liste.

Så det er altså muligt

Generelt bryder jeg mig utroligt lidt om spoilere. Så jeg læser helst intet
om film/bøger. Hellere rende ind i et par vildskud end få ødelagt historien
på forhånd.

Jeg har ikke set M.N.S' The Village, og folk sabler den ned, men mon ikke de
ville have syntes at den var bedre, hvis de ikke vidste at det var en M.N.S
film og derfor hele tiden sidder og siger "lad mig nu se... hvad for en
overraskende plot-twist har han fundet på denne gang... mon ikke jeg kan
gætte det.."

/jim

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-11-04 23:58

On Sun, 07 Nov 2004 22:49:42 +0100, Morbid Angel
<morbid_angel@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Husk at Speilberg har lavet film som Amistad, Catch Me If U Can,
>A.I-artificial intelligence, Hook og 1941 og det har han ikke sluppet

Husk, at der også er en hel del menesker, som ikke mener, at Trier er
sluppet godt fra noget som helst. Selv Spielbergs "dårlige" film er ti
gange bedre end noget, Trier kan præstere. Og ja, naturligvis er
chancen for et vellykket resulat større med et stort
produktionsapparat end med et håndholdt kamera og en
kassettebåndoptager. Hvis Trier virkelig var så hammerdygtig, som I
påstår, skulle det vel ikke være noget problem for ham at få lov til
at lave film i Hollywood uden at miste sin personlige integritet.
Lasse Hallström kan.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : ML-78

Dato : 08-11-04 01:21

Niels Søndergaard skrev:

> Husk, at der også er en hel del menesker, som ikke mener, at Trier er
> sluppet godt fra noget som helst. Selv Spielbergs "dårlige" film er ti
> gange bedre end noget, Trier kan præstere.

Spielbergs dårligste film er bedre end "Riget"? Bedre end "Europa"?

> Hvis Trier virkelig var så hammerdygtig, som I
> påstår, skulle det vel ikke være noget problem for ham at få lov til
> at lave film i Hollywood uden at miste sin personlige integritet.

Hahahaha... Ja, den var god

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-11-04 10:06

On Mon, 8 Nov 2004 01:21:25 +0100, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Spielbergs dårligste film er bedre end "Riget"? Bedre end "Europa"?

Ja! "Riget 1" er okay, men jeg vil da til enhver tid hellere se
"1941". Er det så svært at forstå, at der findes mennesker med andre
præferencer og normer end dine? Det er ellers svært at undgå at få øje
på dem.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : ML-78

Dato : 10-11-04 16:28

Niels Søndergaard skrev:

> Er det så svært at forstå, at der findes mennesker med andre
> præferencer og normer end dine?

Det er altså ironisk at denne udtalelse kommer fra dig.

ML-78

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 09-11-04 13:14

On 07/11/04 23:58, in article hd9to0t1s5ol84ickd8ovsl5braqetljjv@4ax.com,
> [...]

> sluppet godt fra noget som helst. Selv Spielbergs "dårlige" film er ti
> gange bedre end noget, Trier kan præstere.

Selvfølgelig er der mange der er enige i at Trier er væsentlig bedre end
Spielberg.
Og selvfølgelig kommer Spielberg aldrig til at lave een eneste film der
kommer i nærheden af Europa eller Dogville.

Simpelt ik?

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 09-11-04 16:42

On Tue, 09 Nov 2004 13:14:00 +0100, Kevin Vilhelmsen
<skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> wrote:

>Og selvfølgelig kommer Spielberg aldrig til at lave een eneste film der
>kommer i nærheden af Europa eller Dogville.

For en gangs skyld er vi enige. Så dårlige film ville Spielberg aldrig
kunne lave.

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-11-04 17:17

Niels Søndergaard wrote:

> For en gangs skyld er vi enige. Så dårlige film ville Spielberg aldrig
> kunne lave.

Det er en sympatisk mission du er på, men jeg synes at Spielberg er et
dårligt eksempel for "den gode mainstream-instruktør"; du burde vælge en
anden. Spielberg har lavet virkeligt mange dårlige film, og ikke særligt
mange gode. Han er ikke nogen stor instruktør på nogen måde (jo, måske
økonomisk).

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 09-11-04 18:29

On Tue, 09 Nov 2004 17:16:52 +0100, David Rasmussen
> [...]

>anden. Spielberg har lavet virkeligt mange dårlige film, og ikke særligt
>mange gode. Han er ikke nogen stor instruktør på nogen måde (jo, måske

Han er okay. Og et megatalent i forhold til Trier. Jeg har allerede
nævnt Ridley Scott og Bryan Singer, men der er jo selvfølgelig mange,
mange flere ikke-neurotiske succes-instruktører. Robert Zemeckis,
David Fincher, Luc Besson (hvis vi skal uden for Hollywood). Fælles
for dem alle er, at de forsøger at lave film, folk gider se, i stedet
for at promovere deres nedgroede tånegle.

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-11-04 18:43

Niels Søndergaard wrote:

> Han er okay. Og et megatalent i forhold til Trier.

Det er jeg ikke overbevist om.

> [...]
> for dem alle er, at de forsøger at lave film, folk gider se, i stedet
> for at promovere deres nedgroede tånegle.

Ja ja, der er vi enige. Der er masser at tage af. Spielberg er bare en
instruktør der ikke har lavet en god film i 20 år eller noget i den
stil. Så vælg en anden.

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-11-04 19:22

David Rasmussen wrote:

> Ja ja, der er vi enige. Der er masser at tage af. Spielberg er bare en
> instruktør der ikke har lavet en god film i 20 år eller noget i den
> stil. Så vælg en anden.

Du kunne ikke lide hverken A.I., Saving Privat Ryan,shindlers list, jurassic
park, minority report, Indiana Jones and the last crusade eller Empire of the sun?

Han har da masser af gode film i sit portfolio.
Med Venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-11-04 19:28

Lars Hoffmann wrote:

> Du kunne ikke lide hverken A.I., Saving Privat Ryan,shindlers list,
> jurassic park, minority report, Indiana Jones and the last crusade eller
> Empire of the sun?

Om jeg kunne lide dem har intet med sagen at gøre. Alle de film du
nævner dér (måske med undtagelse af SL), rammer under deres mål. Det
skal en film bedømmes på. Han vil så meget, man formår det ikke.
Middelmådighed er resultatet. Men de film du nævner der er da stadig
bedre end SW1+2 fra Lucas' hånd f.eks.

> Han har da masser af gode film i sit portfolio.

Han er overvurderet, er min primære pointe. Hvis du siger filminstruktør
siger folk "Spielberg". Det er der efter min mening ikke nogen særligt
god grund til længere.

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-11-04 19:44

David Rasmussen wrote:

> [...]
> skal en film bedømmes på. Han vil så meget, man formår det ikke.
> Middelmådighed er resultatet. Men de film du nævner der er da stadig

Du lyder efterhånden lige så definitivt afvisende som Niels. Din påstand om at
han ikke har lavet en god film i 20 år er helt hen i vejret. Hvorfor du mener
han kommer til kort i de film jeg nævner fatter jeg ikke. Mange af dem var
banebrydende på flere områder. andre var god gardigen underholdning, men der
var da ingen af dem der var prætentiøse (granted måske AI var det).

> Han er overvurderet, er min primære pointe.

Han laver den ene kassesuccess efter den anden. Han har da lavet en kikser
engang imellem, men hvis han bedømmes ud fra hvad han har opnået istedet for
hvor han er fejlet, ser hans scoreboard ikke så ringe ud.

> Hvis du siger filminstruktør
> siger folk "Spielberg". Det er der efter min mening ikke nogen særligt
> god grund til længere.

Hos menigmand er han da swammen med Cameron den mest kendte - hvad er der så
underligt i det. Herinde kan vi så sige Katimura eller Miike og nikke
genkendende til det, men sådan skal det jo ikke være alle steder. Spielberg
laver god underholdning og har gjort det igennem mange år.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-11-04 19:46

Lars Hoffmann wrote:
> Herinde kan vi så sige Katimura eller Miike

ehem - "Kitamura"
*rødme*

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-11-04 10:59

Lars Hoffmann wrote:

> Du lyder efterhånden lige så definitivt afvisende som Niels. Din påstand
> om at han ikke har lavet en god film i 20 år er helt hen i vejret.

Nå. Din påstand om at han har, er helt hen i vejret.

> Hvorfor du mener han kommer til kort i de film jeg nævner fatter jeg
> ikke. Mange af dem var banebrydende på flere områder.

Nå?

> andre var god
> gardigen underholdning, men der var da ingen af dem der var prætentiøse
> (granted måske AI var det).

Alle de film forsøgte at være bedre end de var, og fejlede. Det klæder
ikke en film eller en instruktør. Stort set allesammen hører til under
7.0 på IMDB efter min mening. Det er middelmådigt. Det berømte
bundniveau hos ham er jeg enig i er ret højt. Men hans film er i den
grad middelmådige. Og slet ikke noget der berettiger ham til at være
instruktørernes instruktør. Det er der 10-20 andre nulevende
instruktører der er før ham, efter min mening. Hans største bedrifter
ligger 20+ år tilbage.

> Han laver den ene kassesuccess efter den anden. Han har da lavet en
> kikser engang imellem, men hvis han bedømmes ud fra hvad han har opnået
> istedet for hvor han er fejlet, ser hans scoreboard ikke så ringe ud.

Det er jeg jo så ikke enig i. Og jeg kan ikke se hvad kassesucccesser
har med sagen at gøre. Roland Emmerich og Wolfgang Peterson laver også
kassesuccesser.

> Hos menigmand er han da swammen med Cameron den mest kendte

Ja, netop.

> - hvad er
> der så underligt i det.

At de ikke er specielt dygtige instruktører. Cameron er noget dygtigere
end Spielberg efter min mening, fordi han som regel når sine mål. Hans
film føles ikke halvt færdige, men helt færdige. At det så er nogle ret
uinteressante og lettere tåbelige film er en anden sag. En film skal
vurderes på sin intention.

> Herinde kan vi så sige Katimura eller Miike og
> nikke genkendende til det, men sådan skal det jo ikke være alle steder.
> Spielberg laver god underholdning og har gjort det igennem mange år.

Hvis god underholdning bare betyder penge i kassen, så ja.

/David

Fra : Konrad

Dato : 10-11-04 10:28

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Ja ja, der er vi enige. Der er masser at tage af. Spielberg er bare en
> instruktør der ikke har lavet en god film i 20 år eller noget i den
> stil. Så vælg en anden.

AI er da en fed film.

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-11-04 10:46

Konrad wrote:

> AI er da en fed film.

Tja, men ikke så fed som den gerne vil være. Helhedsindtrykket er
temmeligt middelmådigt efter min mening.

/David

P.S. Du kan godt spare dig, Peter B. Juul :)

Fra : Konrad

Dato : 11-11-04 17:51

> Tja, men ikke så fed som den gerne vil være. Helhedsindtrykket er
> temmeligt middelmådigt efter min mening.

Jeg synes den er utrolig godt lavet, sådan rent teknisk/filmisk, og at den
er unik indenfor sin egen niche (kan ikke komme på en eneste film med
lignende plot) - men rigtig nok er det ikke en dyb film, og man sidder jo
til sidst med en mærkelig fornemmelse af, at der ikke rigtig er nogen pointe
eller regulær meningsfuld afslutning. Men som underholdning er den
fremragende, og imho overraskende - den er som bekendt delt op i forskellige
faser, og afslutningsfasen er den mest overraskende. Jeg er normalt meget
krtisk mht film (hvis jeg selv skal sige det) - nægtede kategorisk at se den
(havde hørt meget ringe om den) men for nogle måneder siden så jeg den på
vistnok TVDK5, og blev positivt overrasket - og enden på det hele blev, at
jeg købte den forleden i to disc-versionen (til en hamper pris). Den skal da
ses igen til jul, tror jeg

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-11-04 00:22

"Niels Søndergaard" <ns.fjerndette@post.cybercity.dk> wrote in message
Fælles
> for dem alle er, at de forsøger at lave film, folk gider se, i stedet
> for at promovere deres nedgroede tånegle.

Længe leve lefleri for laveste fællesnævner.

Det eneste kriterium for at lave noget godt er at lave noget, man selv gerne
ville se, ikke hvad man forventer, "folk" vil se.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 10-11-04 08:01

On Wed, 10 Nov 2004 00:22:10 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det eneste kriterium for at lave noget godt er at lave noget, man selv gerne
>ville se, ikke hvad man forventer, "folk" vil se.

Jeg er da overbevist om, at både Spielberg og Zemeckis og Cameron og
alle de andre laver de film, de har lyst til at lave. Det gør Trier
givetvis også. Forskellen er, at de førstnævnte er nogenlunde normale
mennesker, der rammer en bred smag, hvor Triers neurotiske fantasier
kun går rent ind hos folk med en aparte smag.

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-11-04 10:07

"Niels Søndergaard" <ns.fjerndette@post.cybercity.dk> wrote in message

Triers neurotiske fantasier
> kun går rent ind hos folk med en aparte smag.

Når du kalder min smag aparte, må jeg så også godt kalde din populistisk?

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 10-11-04 12:45

On Wed, 10 Nov 2004 10:07:13 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>"Niels Søndergaard" <ns.fjerndette@post.cybercity.dk> wrote in message
>
> Triers neurotiske fantasier
>
>Når du kalder min smag aparte, må jeg så også godt kalde din populistisk?
>
>Per V.

Nej, for det er den bestemt ikke. Min smag er personlig og svær at
forudsige, hvilket naturligvis generer dig og andre, der gerne vil
sætte mig i bås. Jeg ville ikke hæfte betegnelsen populistisk på en
person, der tæller "Les enfants du paradis" og "Magnolia" blandt sine
absolutte yndlingsfilm.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : ML-78

Dato : 10-11-04 13:03

Niels Søndergaard skrev:

> Nej, for det er den bestemt ikke. Min smag er personlig og svær at
> forudsige,

Nej, det er den nu ikke. Der kan naturligvis altid findes undtagelser
hvor man gætter forkert, men din smag er ikke svær at forudsige.

ML-78

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-11-04 13:05

Niels Søndergaard wrote:

> [...]
> sætte mig i bås. Jeg ville ikke hæfte betegnelsen populistisk på en
> person, der tæller "Les enfants du paradis" og "Magnolia" blandt sine

Lad nu være med at forvirre Per. Han har det bedst med simple
modsætninger som "intelligent, sofistikeret, god smag" og "populistisk,
laveste-fællesnævner, dårlig smag".

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 10-11-04 13:20

On Wed, 10 Nov 2004 13:04:35 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Lad nu være med at forvirre Per. Han har det bedst med simple
>modsætninger som "intelligent, sofistikeret, god smag" og "populistisk,
>laveste-fællesnævner, dårlig smag".

Jeg vil endda sige, at Pers egen smag er yderst populistisk, hvis den
population, der hentydes til, er dem, der læser Information.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-11-04 14:48

> Jeg vil endda sige, at Pers egen smag er yderst populistisk, hvis den
> population, der hentydes til, er dem, der læser Information.

Nu gjorde du det igen. Når nogen kritiserer din smag og kalder den
forudsigelig, bliver du sur, samtidig med at du rask væk giver andre folks
smag karakter. Hold dog op med det og prøv at acceptere, at vi er nogle, der
kan lide Trier af nøjagtigt lige så legitime grunde, som du kan lide - nå
ja, det, du nu kan lide.

Det, jeg hele tiden opponerer imod, er, at du gang på gang pådutter folk
andre motiver end smag til at kunne lide noget, du ikke kan lide.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 10-11-04 17:50

On Wed, 10 Nov 2004 14:48:03 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Nu gjorde du det igen. Når nogen kritiserer din smag og kalder den
>forudsigelig, bliver du sur

Ja, gu bliver jeg sur, for min smag er absolut ikke forudsigelig.
Faktisk bliver jeg selv forbavset over, hvad jeg kan lide og ikke kan
lide. Jeg var fx dybt skuffet over The Day after Tomorrow, Troy og
Pirates of the Caribbean. Det var film, jeg havde troet, jeg ville
elske. Jeg var også forbløffet over, at jeg kunne lide "Amélie".

>Det, jeg hele tiden opponerer imod, er, at du gang på gang pådutter folk
>andre motiver end smag til at kunne lide noget, du ikke kan lide.

Jeg har sgu da lige sagt, at du har en aparte smag. Hvis det ikke er
en anerkendelse af, at du har en smag, ved jeg ikke, hvad det er.

Og så undrer det mig i øvrigt, at en erklæret socialdemokrat bruger
ordet "populistisk" i en negativ betydning.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-11-04 18:30

Per Vadmand wrote:

> Nu gjorde du det igen. Når nogen kritiserer din smag og kalder den
> forudsigelig, bliver du sur, samtidig med at du rask væk giver andre folks
> smag karakter.

Er det dig selv du snakker om her? Nå, could have fooled me.

> Hold dog op med det og prøv at acceptere, at vi er nogle, der
> kan lide Trier af nøjagtigt lige så legitime grunde, som du kan lide - nå
> ja, det, du nu kan lide.

Der gjorde du det igen.

> Det, jeg hele tiden opponerer imod, er, at du gang på gang pådutter folk
> andre motiver end smag til at kunne lide noget, du ikke kan lide.

Du er sikker på at det ikke er dig selv du snakker om?

/David

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-11-04 23:58

> Er det dig selv du snakker om her? Nå, could have fooled me.

> Der gjorde du det igen.

> Du er sikker på at det ikke er dig selv du snakker om?

Du vrøvler. Men det er jo ikke noget nyt.

Per V.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-11-04 00:54

Per Vadmand wrote:

> Du vrøvler. Men det er jo ikke noget nyt.

Hva David, Per og Niels - skal i aldrig over i mudderkastningsgruppen med
jeres evindige barnagtigheder? I bliver jo aligelev aldrig enige og ender
altid med at fornærme hinanden. Hav dog lidt respekt for de andre brugere af
gruppen og prøv dog i det mindste at holde diskutionerne on-topic.

FUT dk.snak.mudderkastning
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 11-11-04 01:27

Pas dig selv.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-11-04 12:37

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote

> Pas dig selv.

Du er sgu da ubehagelig at høre på. Dette er et offentligt forum med
nogle gældende retningslinier. Når jeg nu beder jer om at overholde
disse får jeg dette flabede svar tilbage? Hvis i aligevel ikke skal lave
andet end at svine hinanden til, så gør det dog et sted hvor dette hører
hjemme.

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-11-04 12:49

Lars Hoffmann wrote:
> "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote

> Du er sgu da ubehagelig at høre på. Dette er et offentligt forum med
> nogle gældende retningslinier.

Jeg ved ikke om Niels prøver at være sjov med ovenstående, men vi har
ikke brudt nogen retningslinjer.

> Når jeg nu beder jer om at overholde
> disse får jeg dette flabede svar tilbage?

Måske synes Niels at du selv var flabet?

> Hvis i aligevel ikke skal lave
> andet end at svine hinanden til, så gør det dog et sted hvor dette hører
> hjemme.

Det er skam ikke det eneste vi laver.

/David

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 11-11-04 13:11

On 11/11/04 12:48, in article 419351a9$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,

> Jeg ved ikke om Niels prøver at være sjov med ovenstående, men vi har
> ikke brudt nogen retningslinjer.
SElvfølgelig har i da det, spørgsmålet er mere om det acceptabelt.
Jeg er enig i at den kører af sporet igen.

> Måske synes Niels at du selv var flabet?
Det er vel lige meget så kan han jo gå ind i diskussionen, som i høj grad er
relevant, når tråden hopper helt af igen igen.

> Det er skam ikke det eneste vi laver.
Men det kommer til at se sådan ud.

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-11-04 14:36

Kevin Vilhelmsen wrote:

> SElvfølgelig har i da det,

Næ. Vi diskuterer filmsmag.

> Det er vel lige meget

Huh?

> så kan han jo gå ind i diskussionen, som i høj grad er
> relevant, når tråden hopper helt af igen igen.

Jeg ved ikke hvad du mener.

> Men det kommer til at se sådan ud.

Næ.

/David

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 11-11-04 15:02

On 11/11/04 14:35, in article 41936aac$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> Jeg ved ikke hvad du mener.

On 10/11/04 23:57, in article
41929ce3$0$86958$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, "Per Vadmand"
<perve@post.tele.dk> wrote:

> Du vrøvler. Men det er jo ikke noget nyt.
>
> Per V.

Jeg ved godt at I er uden for pædagoisk rækkevidde hvad netetikkette angår,
men alligevel synes jeg lige jeg ville komme med et eksempel.

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-11-04 15:19

Kevin Vilhelmsen wrote:

> Jeg ved godt at I er uden for pædagoisk rækkevidde hvad netetikkette angår,
> men alligevel synes jeg lige jeg ville komme med et eksempel.

Inden du begynder at snakke om netikette skulle du måske lige lære at
citere ordentligt først. Og det er iøvrigt dig og Lars der har gjort
diskussionen til en off-topic metadiskussion nu. Før handlede den om
filmsmag.

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 11-11-04 15:45

On Thu, 11 Nov 2004 11:36:58 +0000 (UTC), "Lars Hoffmann"
<larshoffmann@teleline.es> wrote:

> [...]
>disse får jeg dette flabede svar tilbage? Hvis i aligevel ikke skal lave
>andet end at svine hinanden til, så gør det dog et sted hvor dette hører

Jeg synes selv, jeg er rimelig høflig. Jeg beder dig blot pænt og
stille om at stikke piben ind. Du er til gengæld mere end flabet, når
du slår mig i hartkorn med andre og påstår, at jeg er off-topic. Jeg
skrev helt klart og tydeligt om film, da du kastede dig over mig.
Hvordan kan det være off-topic?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 11-11-04 15:50

On Thu, 11 Nov 2004 13:10:35 +0100, Kevin Vilhelmsen
<skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> wrote:

>Jeg er enig i at den kører af sporet igen.

Ja, fordi personer, som ikke tidligere har deltaget i diskussionen,
pludselig afsporer en helt legitim tråd. Jeg har meget svært ved at
se, hvad det skal gøre godt for.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-11-04 21:29

David Rasmussen wrote:
> Og det er iøvrigt dig og Lars der har gjort
> diskussionen til en off-topic metadiskussion nu

Netop derfor sætter jeg FUT over i en passende gruppe - at den FUT så senere
bliver ignoreret kan jeg jo ikke gøre noget ved

> . Før handlede den om
> filmsmag.

Jeg troede den handlede om at fornærme dem der ikke har den samme filmssmag
som en selv.

EOD fra min side. Hvis nogen har lyst til at forsætte med at snakke om
netikette kan vi gøre det i dk.admin.netikette, men jeg vil helst undgå at
fylde dk.kultur.film op med yderligere offtopic indlæg.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann
FUT dk.admin.netikette

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 11-11-04 22:23

On Thu, 11 Nov 2004 21:28:42 +0100, Lars Hoffmann
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Netop derfor sætter jeg FUT over i en passende gruppe - at den FUT så senere
>bliver ignoreret kan jeg jo ikke gøre noget ved

Nej, så hold op med det pjat.

>Jeg troede den handlede om at fornærme dem der ikke har den samme filmssmag
>som en selv.

Filmgruppen må da for pokker være det rette forum at debattere folks
filmsmag i. Folk er velkomne til at fornærme mig og min smag, så
tosset de vil. Vi er heldigvis ikke alle sammen så ømskindede, som du
åbenbart er. Personlig finder jeg det ualmindelig kedeligt at
diskutere med folk, man er rørende enig med.

>EOD fra min side. Hvis nogen har lyst til at forsætte med at snakke om
>netikette kan vi gøre det i dk.admin.netikette, men jeg vil helst undgå at
>fylde dk.kultur.film op med yderligere offtopic indlæg.

Tak for det.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morbid Angel

Dato : 12-11-04 02:37

On Thu, 11 Nov 2004 21:28:42 +0100, Lars Hoffmann
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

Jeg er enig der er altid nogle i bestemte nyhedsgrupper, som regel
halv-gamle gubber, der vil gøre sig kloge på alt og ingenting, nogle
ville sige"få dog et liv", men det kan være dette er det! =)
De er også de samme som siger at den og den kvinde er grim og den og
den film er åndsvag, fordi jeg ikke forstår den og fordi den er for
moderne for mig, og at den kvinde ikke er så køn som en fotomodel, men
ser vi nogensinde billeder af, hvad de har scoret og hvad fanden har
de selv præsteret?
Jeg påstår ikke at jeg selv er fuldkommen, men en bred smag og
forståelse har jeg da for det meste bare ikke for disse snæversynede
gamle gubber.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 12-11-04 08:23

On Fri, 12 Nov 2004 02:37:16 +0100, Morbid Angel

Are you talking to ME?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-11-04 10:46

Per Vadmand wrote:

> Du vrøvler. Men det er jo ikke noget nyt.

Nej, jeg kommer tværtimod med en præcis iagttagelse som er dead-on i
dette tilfælde.

/David

Fra : Morbid Angel

Dato : 12-11-04 02:34

On Wed, 10 Nov 2004 23:57:36 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Du vrøvler. Men det er jo ikke noget nyt.
>
>Per V.

Det gør I sku' alle tre, måske skulle i gå på pension også når det
gælder at poste i nyhedsgrupperne =)~

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 12-11-04 08:33

On Fri, 12 Nov 2004 02:33:39 +0100, Morbid Angel
<morbid_angel@hotmail.com> wrote:

>Det gør I sku' alle tre, måske skulle i gå på pension også når det
>gælder at poste i nyhedsgrupperne =)~

Nu, vi absolut skal fornærme hinanden, så skulle du måske være lidt
mere ydmyg med hensyn til din egen formåen. Du har lige præsteret at
lave seks grammatiske fejl i én sætning.

Nå, nej. Det var jo bare en konstatering af fakta. Fornærmelsen må du
så have til gode.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 12-11-04 09:23

On 12/11/04 8:32, in article c8p8p0dn4onf5qtvvhbtcgfdm2901q2n8e@4ax.com,
> [...]

> lave seks grammatiske fejl i én sætning.
>
> Nå, nej. Det var jo bare en konstatering af fakta. Fornærmelsen må du

Jeg synes og den film I her udtrykker jeres smag for, er overordentlig
interresant.
Det er virkelig en on-topic diskussion.

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-11-04 09:51

Morbid Angel wrote:

> Det gør I sku' alle tre, måske skulle i gå på pension også når det
> gælder at poste i nyhedsgrupperne =)~

Ja, det er jo nemt nok at sige. Hvor vrøvler jeg?

Jeg venter.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-11-04 09:52

Kevin Vilhelmsen wrote:

> Jeg synes og den film I her udtrykker jeres smag for, er overordentlig
> interresant.
> Det er virkelig en on-topic diskussion.

Nu er det jo ikke Niels der har startet den nuværende meta-diskussion.

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 12-11-04 11:06

On Fri, 12 Nov 2004 09:52:23 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Nu er det jo ikke Niels der har startet den nuværende meta-diskussion.

Næ. jeg bider bare fra mig. Men i øvrigt har jeg ikke det fjerneste
mod off topic-diskussioner.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 12-11-04 11:09

On Fri, 12 Nov 2004 09:23:28 +0100, Kevin Vilhelmsen
<skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> wrote:

>Jeg synes og den film I her udtrykker jeres smag for, er overordentlig
>interresant.
>Det er virkelig en on-topic diskussion.

Du mener ligesom tråden "four more years", som du selv deltager
flittigt i?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 12-11-04 11:45

On 12/11/04 11:08, in article 5q29p0hpqtrhlk4eogntj0prmicslo9tqb@4ax.com,
"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> Du mener ligesom tråden "four more years", som du selv deltager
> flittigt i?

Jeg påstår ikke at jeg diskuterer smag og film når jeg ikke gør det.

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-11-04 11:59

Kevin Vilhelmsen wrote:

> Jeg påstår ikke at jeg diskuterer smag og film når jeg ikke gør det.

Lige nu diskuterer du diskussion.

/David

Fra : ML-78

Dato : 12-11-04 12:04

David Rasmussen skrev:

> Lige nu diskuterer du diskussion.

Det kan vel diskuteres.

ML-78

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-11-04 12:09

ML-78 wrote:

> Det kan vel diskuteres.

Ja, det er jo det jeg gør :)

/David

Fra : Morbid Angel

Dato : 12-11-04 12:45

On Fri, 12 Nov 2004 08:32:39 +0100, Niels Søndergaard

Ja det danske sprog er ikke nemt =)
Btw. Jeg er heller ikke dansker.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Morbid Angel

Dato : 12-11-04 12:52

On Fri, 12 Nov 2004 09:51:22 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Ja, det er jo nemt nok at sige. Hvor vrøvler jeg?
>
>Jeg venter.
>
>/David

Jeg syntes bare at nogle af trådene hopper af sporet fordi det er de
samme 3-4 personer der gentagne gange begynder at diskutere bare for
at holde sig vågen.
Her mener jeg at vi ved godt efterhånden at Niels har smag for
mainstream Hollywood film og unge fotomodeller med store patter, og
Per for anti-voldige børnefilm og halvgamle kvinder i striktrøjer.
Du kommer ind som han der bare er modsat alle =)~
Det er helt unødvændigt at en tråd der handler om en film, skal ende i
en hatespeech af Lars von Trier, hver eneste gang.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Morbid Angel

Dato : 12-11-04 13:03

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 12-11-04 14:03

On Fri, 12 Nov 2004 13:02:38 +0100, Morbid Angel
> [...]

>Her mener jeg at vi ved godt efterhånden at Niels har smag for
>mainstream Hollywood film og unge fotomodeller med store patter

Må jeg være her! Store patter er vulgært. En håndfuld er mere end nok,
tak. Hellere for lidt end for meget.

>Det er helt unødvændigt at en tråd der handler om en film, skal ende i
>en hatespeech af Lars von Trier, hver eneste gang.

Jeg vil da gerne benytte lejligheden til endnu en gang at opfordre
Lars Trier til at lave "Life of Mohammed". Det må da være enhver
provokatørs ultimative drøm.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Konrad

Dato : 12-11-04 15:37

> Jeg vil da gerne benytte lejligheden til endnu en gang at opfordre
> Lars Trier til at lave "Life of Mohammed". Det må da være enhver
> provokatørs ultimative drøm.

Det er måske arbejdstitlen på hans nye satan-projekt?

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-11-04 14:45

> Nej, for det er den bestemt ikke. Min smag er personlig og svær at
> forudsige, hvilket naturligvis generer dig og andre, der gerne vil
> sætte mig i bås.

Det var i og for sig ikke betegnelsen, der var min pointe, men din tendens
til at generalisere om folks smag.

Per V-

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 10-11-04 10:18

On 10/11/04 8:01, in article spe3p0hp68p0s7850gcbfcd5lo6c2i2s1r@4ax.com,
> [...]

> mennesker, der rammer en bred smag, hvor Triers neurotiske fantasier
> kun går rent ind hos folk med en aparte smag.

DEt er vist ikke så meget et spørgsmål om neurotisk fantasi, som totalt
mangel på fantasi og vision hos dig og dine lallende profitliderlige
yndlingsinstruktører.

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-11-04 10:49

Kevin Vilhelmsen wrote:

> DEt er vist ikke så meget et spørgsmål om neurotisk fantasi, som totalt
> mangel på fantasi og vision hos dig og dine lallende profitliderlige
> yndlingsinstruktører.

*suk*... retorik, retorik, retorik...

/David

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 10-11-04 11:18

On 10/11/04 10:49, in article 4191e421$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-11-04 11:51

Kevin Vilhelmsen wrote:

> *suk*... retorik, retorik, retorik...

Ja, mere af det...

/David

Fra : Morbid Angel

Dato : 12-11-04 02:31

On Wed, 10 Nov 2004 11:51:12 +0100, David Rasmussen

Vi andre kalder det idioti =)~

Mvh

MA

///