120-160 km/t på 9sek i højeste gear (5th) ~
Fra : CJ

Dato : 05-11-04 20:18

Jeg har haft mulighed for at test to biler i denne disciplin, men jeg kan
ikke rigtig finde ud af, hvordan jeg skal forholde mig til målingerne.

Kan man sige noget om bilen ud fra denne måling?

Fra : TGD

Dato : 05-11-04 20:20

"CJ" <nomail@nomai.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har haft mulighed for at test to biler i denne disciplin, men jeg kan
> ikke rigtig finde ud af, hvordan jeg skal forholde mig til målingerne.

Det giver en god ide om drejningsmomentet.

> Kan man sige noget om bilen ud fra denne måling?

Ja man kan ihvertfald udelukke en del biler

Fra : Martin P.

Dato : 05-11-04 20:47

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> "CJ" <nomail@nomai.com> skrev i en meddelelse

Det virker da meget fornuftigt - hvilken bil er det?

Min tager 100-200kmt i højeste gear på 20sek rent. Snork.

- Martin

Fra : CJ

Dato : 05-11-04 20:56

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse
> "TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> Det virker da meget fornuftigt - hvilken bil er det?
>
> Min tager 100-200kmt i højeste gear på 20sek rent. Snork.

i 5th?

Fra : Martin P.

Dato : 05-11-04 20:57

> i 5th?

Ja, den har kun 5 gear desværre ..

- Martin

Fra : Torben E

Dato : 05-11-04 20:17

> [...]
> ikke rigtig finde ud af, hvordan jeg skal forholde mig til målingerne.
>
> Kan man sige noget om bilen ud fra denne måling?

Ikke ud fra kun den oplysning, udover at den tager 9 sec. om
den diciplin.

Torben E

Fra : CJ

Dato : 05-11-04 20:37

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> "CJ" <nomail@nomai.com> skrev i en meddelelse

> Ikke ud fra kun den oplysning, udover at den tager 9 sec. om
> den diciplin.

ok, men er tiden i sig selv hurtig eller langsom som f.eks hvis det var en
0-100 km/t tid, det jeg søger er selvfølgelig noget at kunne sammeligne
med.

Fra : Torben E

Dato : 05-11-04 21:07

> ok, men er tiden i sig selv hurtig eller langsom som f.eks hvis det var en
> 0-100 km/t tid, det jeg søger er selvfølgelig noget at kunne sammeligne
> med.

Det er vel meget almindeligt, problemet er bare at det ikke
siger noget om _hvorfor_ det tager 9 sec.
Jeg mener, hvis bilen er meget lavgearet og næsten når max rpm.
ved 160, så er det ikke drejningsmomentet ved lave omdrejninger
man bedømmer, omvendt hvis bilen kører 2000 rpm ved 120, så
har den et ok moment.

Men det var da sjovere at vide hvor lang tid det tager i det _korrekte_
gear.

Hva bil er det ?

Torben E

Fra : phk

Dato : 06-11-04 08:59

> [...]

> 0-100 km/t tid, det jeg søger er selvfølgelig noget at kunne sammeligne

IMNSHO kan du ikke sammenligne 2 biler i denne disciplin uden ordentligt
måleudstyr. Hvis det ene speedometer passer og det andet viser 15 for meget
har du målt forkert - bilen med det speedometer der passer har vundet over
en stor vindmodstand, men du har ikke opdaget det.

Desuden skal den slags måles i begge retninger på plan vej.

--
Per, Esbjerg

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 05-11-04 21:40

"CJ" <nomail@nomai.com> skrev :

>Kan man sige noget om bilen ud fra denne måling?

ikke ret meget.

Du fortæller jo ikke om det er ned af bakke, eller ud over møn's klint

Selv en Scorpio kan lave det stunt på højeste remskive
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-11-04 21:56

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Du fortæller jo ikke om det er ned af bakke, eller ud over møn's klint

Turen ud over klinten tager da ikke så lang tid

> Selv en Scorpio kan lave det stunt på højeste remskive

Døøøøøgtiiiiiiigggggg

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Olesen

Dato : 05-11-04 22:07

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> <jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Turen ud over klinten tager da ikke så lang tid

> Døøøøøgtiiiiiiigggggg

Hehe...for sjovz' skyld vil jeg foretage
disciplinen i morgen i Sierra'en..nogen bud på en tid ?

(nu ingen vitser tak).

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-11-04 22:17

> Hehe...for sjovz' skyld vil jeg foretage
> disciplinen i morgen i Sierra'en..nogen bud på en tid ?
> (nu ingen vitser tak).

He-he.....

/Jan W Nielsen

Fra : Torben E

Dato : 05-11-04 22:23

> Hehe...for sjovz' skyld vil jeg foretage
> disciplinen i morgen i Sierra'en..nogen bud på en tid ?
>
> (nu ingen vitser tak).

4 gears ?

Torben E

Fra : Mogens

Dato : 05-11-04 22:32

> 4 gears ?

Jep

http://groups.google.dk/groups?q=olesen+sierra+gear&hl=da&lr=&group=dk.friti
d.bil&selm=978is8%24c2n%241%40news.cybercity.dk&rnum=1

--
/Mogens
('91 Opel Omega 3000 24V...)

Fra : Torben E

Dato : 05-11-04 22:31

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jep

Så skyder jeg på 11 sec. i 4. og hurtigste gear.

Torben E

Fra : Claus Fabritius

Dato : 05-11-04 22:49

> Hehe...for sjovz' skyld vil jeg foretage
> disciplinen i morgen i Sierra'en..nogen bud på en tid ?

Møms klint. Den tager du på 4 sec :)
--
Claus Fabritius

Fra : Anders Sørensen

Dato : 06-11-04 01:10

Den Fri, 5 Nov 2004 22:06:48 +0100, skrev "Olesen"
<olesen@jubiipost.dk>:

>"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Hehe...for sjovz' skyld vil jeg foretage
>disciplinen i morgen i Sierra'en..nogen bud på en tid ?

Vi får først resultatet på søndag?

>(nu ingen vitser tak).

Ups, det er for sent nu.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : ///JJ

Dato : 05-11-04 22:47

CJ wrote:
> Jeg har haft mulighed for at test to biler i denne disciplin, men jeg
> kan ikke rigtig finde ud af, hvordan jeg skal forholde mig til
> målingerne.
> Kan man sige noget om bilen ud fra denne måling?

De fleste af den slags målinger forsøger at berettige sig selv i forbindelse
med en overhaling, og derfor er 60-100 km/t og 80-120 km/t typisk det der
bliver målt (i hvert fald i mine tyske bilblade). I de dicipliner har jeg
plukket fra "Automobil August 2003":

60-100 80-120
Audi A4 3.0 Multitronic 3,8 5,1
BMW 330i SMG 3,9 4,9
Mercedes CLK 320 4,2 5,3
(alle cabrio'er)

Tallene er uden tvivl målt i henholdsvis 3. og 4. gear
Men har du mulighed for at lave 0-100 eller 0-200 er der mange flere du kan
sammenligne tal med.

///JJ

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 06-11-04 13:10

> CJ wrote:
> 60-100 80-120
> Audi A4 3.0 Multitronic 3,8 5,1
> BMW 330i SMG 3,9 4,9
> Mercedes CLK 320 4,2 5,3
> (alle cabrio'er)
>
> Tallene er uden tvivl målt i henholdsvis 3. og 4. gear

Ja sikkert for BMW of Mercedes. Dog er Audi'en med trinløst automatgear...

--
Steffan
Don’t miss out! Use this coupon code ‘USEN’ and save 40%

Fra : ///JJ

Dato : 06-11-04 18:57

Steffan S. Fallesen wrote:

> Ja sikkert for BMW of Mercedes. Dog er Audi'en med trinløst
> automatgear...

Ahh - sorry - jeg har ikke læst artiklen endnu. Nu er jeg inkarneret
fanatisk BMW-fan, så jeg kan kun grine af deres opfindelse når den ikke slår
BMW's

///JJ

Fra : Henrik B.

Dato : 06-11-04 22:18

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ahh - sorry - jeg har ikke læst artiklen endnu. Nu er jeg inkarneret
> fanatisk BMW-fan, så jeg kan kun grine af deres opfindelse når den ikke
> slår BMW's

Ja, og jeg kan kun grine af at jeg skal gi' 150.000,- mere for at der står
BMW på en bil, frem for en tilsvarende fra Audi.

--
M.v.h.
-----------------------------

Fra : CJ

Dato : 07-11-04 11:03

> Ja, og jeg kan kun grine af at jeg skal gi' 150.000,- mere for at der står
> BMW på en bil, frem for en tilsvarende fra Audi.

Du overser vist en væsentlig detalje.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-11-04 11:31

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Du overser vist en væsentlig detalje.

Nåååh ja, Audi'en har heldigvis forhjulstræk (og er bedre rustbeskyttet).

--
M.v.h.

Fra : Jakob H

Dato : 08-11-04 15:58

.... og en pænere bil!

BMW's designere burde jo skydes, kun Henrik Fiskers' "børn" der har været
noget man kan se på uden at gense sin frokost i halvfordøjet udgave.

- Jakob