Filesystem objekt
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 16-05-01 19:34

hejsa

hvordan kan man få filesystemobjekt til at løbe harddisken igennem og
slette en bestemt type fil.

f.eks. hvis jeg vil lave et script der slettet samtlige mp3 filer på min
harddisk.

--
mvh.
Jan Damkjær Dahl

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 16-05-01 19:39

Hej "Jan Damkjær Dahl" <jdd@worldonline.dk>

>hvordan kan man få filesystemobjekt til at løbe harddisken igennem og
>slette en bestemt type fil.
>
>f.eks. hvis jeg vil lave et script der slettet samtlige mp3 filer på min
>harddisk.

Nu er det godt nok en gruppe om visual basic, men den slags er altså
meget lettere med shell-scripts (batch-filer).

dir /s/b *.mp3 >%temp%\mp3list.dat
for /f %%f in (%temp%\mp3list.dat) do del /f/q %%f
del %temp%\mp3list.dat

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 16-05-01 20:00

Hej Lars Kim Lund <larskim@mail.com>

> [...]
>meget lettere med shell-scripts (batch-filer).
>
> dir /s/b *.mp3 >%temp%\mp3list.dat
> for /f %%f in (%temp%\mp3list.dat) do del /f/q %%f

Faktisk kan man lave det som en one-liner (uden omveje)

for /f %f in ('dir /s/b *.mp3') do @del /f/q %f

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Rambo

Dato : 16-05-01 19:45

Ellers kunne du prøve at kigge på source til "ILOVEYOU" der kan du finde det
du skal bruge!

Thomas

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 16-05-01 21:11

hvor finder jeg den

Fra : Mikkel Ro Manzano Ch~

Dato : 16-05-01 21:22

Sendt i mail...

Fra : Allan R.

Dato : 19-05-01 00:02

Har du sendt ham kildekoden? ellers har jeg den... den ligger også på
Astalavista...

Fra : Rambo

Dato : 17-05-01 18:58

Eller kan du se på MSDN, der kan du også finde noget nyttigt!