Punktering ved overhaling - LÅRT (jysk)
Fra : Elbarto

Dato : 05-11-04 18:35

Ja havde lige hentet kæresten i Middelfart og er på vej hjem over ad
motorvejen mod Kolding

Det blæser lidt så det rykker jo lidt i sådan en gammel ford
Overhaler en lastbil og lige som jeg er færdig med at svinge ind igen
kommer der et vindpust og højre baghjul nærmest eksplodere.
Bagenden smutter men heldigvis når jeg at hente den og får bilen bragt til
standsning, Højer baghjul færdig .. Finder donkraft osv frem men fame om
jeg kan få fælgen af efter ½ time 115 bandeord og 250 slag med en 1.5kgs
mukkert kommer den af
Mit spørgsmål er så : Skal det bare sidde så godt fast på en Ford sierra ..
vi havde samme peoblem da vi skiftede hele vejen rundt sidst

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-11-04 18:45

Elbarto skrev:

> [...]
> Mit spørgsmål er så : Skal det bare sidde så godt fast på en Ford
> sierra .. vi havde samme peoblem da vi skiftede hele vejen rundt sidst

Du skal jo huske at løsne boltene... LOL

sorry

Nu har du selvf. husket at smøre fladerne?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Elbarto

Dato : 05-11-04 21:41

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal jo huske at løsne boltene... LOL
>
> sorry
>
> Nu har du selvf. husket at smøre fladerne?
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
> http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!

Yes efter bitter erfaring i foråret da det kostede en vinter fælg

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-11-04 18:38

Elbarto skrev:

> Yes efter bitter erfaring i foråret da det kostede en vinter fælg

OK

Fra : K ö n i g

Dato : 05-11-04 18:54

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Mit spørgsmål er så : Skal det bare sidde så godt fast på en Ford sierra
> ..
> vi havde samme peoblem da vi skiftede hele vejen rundt sidst

Er det virkelig dit spørgsmål efter du nær havde mistet livet på motorvejen
pga. en dæksprængning ? ? ? ? ? ? ?

MVH Peter König

Fra : Thomas

Dato : 05-11-04 18:57

"K ö n i g" <NOpommer-konigSPAM@email.dk> wrote in message

> Er det virkelig dit spørgsmål efter du nær havde mistet livet på
motorvejen
> pga. en dæksprængning ? ? ? ? ? ? ?
>
> MVH Peter König

LOOOOOL!

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 05-11-04 19:25

"K ö n i g" <NOpommer-konigSPAM@email.dk> skrev :

>Er det virkelig dit spørgsmål efter du nær havde mistet livet på motorvejen
>pga. en dæksprængning ? ? ? ? ? ? ?

Hvad havde du da regnet med han ville have spurgt om ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Elbarto

Dato : 05-11-04 21:40

"K ö n i g" <NOpommer-konigSPAM@email.dk> skrev i en meddelelse

> Er det virkelig dit spørgsmål efter du nær havde mistet livet på
motorvejen
> pga. en dæksprængning ? ? ? ? ? ? ?
>
> MVH Peter König

Ja for det kan jeg jo for faen ikk gøre noget ved alligevel jo...Shit
happends
Men lige den der med at fælg sjoveren sidder fast det må der findes en
løsning på

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 05-11-04 21:55

On 11/05/2004 21:39:58 "Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote:

> Ja for det kan jeg jo for faen ikk gøre noget ved alligevel jo...Shit
> happends Men lige den der med at fælg sjoveren sidder fast det må der
> findes en løsning på

Falck? (Ja, så doven /er/ jeg faktisk )
--
Jacob

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-11-04 21:53

"K ö n i g" <NOpommer-konigSPAM@email.dk> skrev i en meddelelse

> Er det virkelig dit spørgsmål efter du nær havde mistet livet på
> motorvejen pga. en dæksprængning ? ? ? ? ? ? ?

Han er da i stand til at spørge.

Til Elbarto:
Nej, mine sidder ikke specielt fast.
Løsne møtrikkerne og så løfte hjulet af med håndkraft.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Elbarto

Dato : 05-11-04 23:46

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Til Elbarto:
> Nej, mine sidder ikke specielt fast.
> Løsne møtrikkerne og så løfte hjulet af med håndkraft.

Fari nok .. Må jeg ringe efter dig næste gang ?
Nu høre jeg ikke til de helt små og jeg har revet og flået sparket m.m.
uden den rokkede sig

Elbarto
OZ3BTO

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 06-11-04 00:01

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev :

>Nu høre jeg ikke til de helt små og jeg har revet og flået sparket m.m.
>uden den rokkede sig

Kan de være fordi du ikke nævnte noget om at løsne møtrikkerne ?

citat "Finder donkraft osv frem men fame om

Fra : Gismo

Dato : 05-11-04 20:49

Elbarto wrote:

> Mit spørgsmål er så : Skal det bare sidde så godt fast på en Ford
> sierra .. vi havde samme peoblem da vi skiftede hele vejen rundt sidst

Kobberfedt på boltene inden montering og spænd dem med 13 Kg.

Gismo.

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 05-11-04 21:39

> Kobberfedt på boltene inden montering og spænd dem med 13 Kg.

Ja og sørge for at rengørecenter hul med en stålbørst kom så kobberfed i
center hullet på nav og fælg.

Søren

Fra : HC

Dato : 06-11-04 10:43

> Kobberfedt på boltene inden montering og spænd dem med 13 Kg.
>
> Gismo.

Spænd kun boltene med 8-9 kg
Og rens navnet / center hulet smør det med kobberfedt så kommer problemet
ikke igen

Mvh Hans

Fra : Steen F.

Dato : 06-11-04 17:55

HC wrote:
> Spænd kun boltene med 8-9 kg
> Og rens navnet / center hulet smør det med kobberfedt så kommer
> problemet ikke igen

Hvor køber man kobberfedt? Kan det købes på tube eller hvad? Jeg skal ikke
bruge en spand på 1 kg...

/Steen

Fra : Lars

Dato : 06-11-04 20:23

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> said in

> Hvor køber man kobberfedt? Kan det købes på tube eller hvad? Jeg skal
> ikke bruge en spand på 1 kg...
>
> /Steen

På tube.
Hos ethvert værktøjsmagasin med respekt for sig selv.

--
Lars

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 06-11-04 22:32

T. Hansen har det på spraydåse.
http://thansen.dk/product.asp?c=345896688&n=1227177113&pn=1227193908

/Hans

Fra : Steen F.

Dato : 07-11-04 03:29

Hans Kjaergaard wrote:
> T. Hansen har det på spraydåse.
> http://thansen.dk/product.asp?c=345896688&n=1227177113&pn=1227193908

Tak for linket. Er det korrekt forstået, at det skal sprøjtes direkte på
anlægsfladen mellem fælg og nav, og dirkete ind i gevindet i navet på bilen?
Løsner boltene sig så ikke efter kort tid?

/Steen

Fra : Mogens

Dato : 07-11-04 08:19

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Er det korrekt forstået, at det skal sprøjtes direkte på
> anlægsfladen mellem fælg og nav, og dirkete ind i gevindet
> i navet på bilen?

Jég giver bolte samt nav en tur - ikke hele anlægsfladen.
Når nav får lidt i kanten, er det for at modvirke det fæ-
nomen, at fælgene binder efter en lang vinters brug!

> Løsner boltene sig så ikke efter kort tid?

Næh.

/Mogens
på cykel...

Fra : Mikael L

Dato : 07-11-04 16:50

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> /Mogens
> på cykel...

Hvad bliver det næste? er der noget på vej?

Mikael

Fra : Mogens

Dato : 07-11-04 16:52

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad bliver det næste? er der noget på vej?

Jeg er ved at undersøge forskellige muligheder.
Faktisk kan man jo købe sig en M5 på gule pla-
der til en relativ god pris...

Fra : Mogens

Dato : 07-11-04 16:54

> Jeg er ved at undersøge forskellige muligheder.
> Faktisk kan man jo købe sig en M5 på gule pla-
> der til en relativ god pris...

200.000 kr for en M5 på gule plader.
100.000 for en Lupo3L
Ialt 300.000 kr og dét er der jo mange, der
har biler for...

Fra : Mikael L

Dato : 07-11-04 17:29

> 200.000 kr for en M5 på gule plader.
> 100.000 for en Lupo3L

Øhh...Har du en Lupo 3L eller er det lillemors?
Hvis det er din hvad skal du så med sådan en?

Mikael

Fra : Mogens

Dato : 07-11-04 17:53

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh...Har du en Lupo 3L eller er det lillemors?

Det var et tankemæssigt spinderi...
En option - en konfigurationsmæssig mulighed...

> Hvis det er din hvad skal du så med sådan en?

Hvad mener du -> den vel okay til og fra arbejde?
(Storkøbenhavn = kø)

Fra : Mikael L

Dato : 07-11-04 18:26

> "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det var et tankemæssigt spinderi...
> En option - en konfigurationsmæssig mulighed...

Du må da bare betale for bagsæderne i M5eren også

> Hvad mener du -> den vel okay til og fra arbejde?
> (Storkøbenhavn = kø)

Måske for nogen, men det var ikke en bil jeg ville smide mine penge efter.
Jeg er måske også bare for mageligt anlagt, jeg har haft de små biler med
små motorere som jeg skal.
Da jeg skiftede fra punto til E34 steg mit kørsels"behov" med 8kkm årligt.

Mikael

Fra : Mogens

Dato : 07-11-04 18:31

> Du må da bare betale for bagsæderne i M5eren også

Jow tak - så er det lige pludseligt dyrt for
en gammel bil.

> Måske for nogen, men det var ikke en bil jeg ville smide mine penge efter.

Næh, heller ikke her :)

> Jeg er måske også bare for mageligt anlagt, jeg har haft de små biler med
> små motorere som jeg skal.

Dét er jo problemet - har man først haft lidt
power og "cylindre", er det svært at sadle om...

> Da jeg skiftede fra punto til E34 steg mit kørsels"behov" med 8kkm årligt.

Ja, køreglæden kan mærkes på km-tallet.
Helt enig

Fra : Mikael L

Dato : 07-11-04 16:58

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ved at undersøge forskellige muligheder.
> Faktisk kan man jo købe sig en M5 på gule pla-
> der til en relativ god pris...

Skal det så ikke være en touring? hvis det sådan en du kig på er det jo ved
at være en gammel bil.

Mikael

Fra : Mogens

Dato : 07-11-04 17:02

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Skal det så ikke være en touring?

Jep - BMW M5 kombi er modellen. Imidlertid er
motoren vist et svagt led, mener jeg at kunne læse...

> hvis det sådan en du kig på er det jo ved at være en gammel bil.

Men hvilken bil!
Omega'en var også gammel af årgang, men
hvilken sjæl og ydelse, mand

Fra : Mikael L

Dato : 07-11-04 17:28

> "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Jep - BMW M5 kombi er modellen. Imidlertid er
> motoren vist et svagt led, mener jeg at kunne læse...

Det er ikke noget jeg har hørt før, men det er jo også begrænset hvad der er
i DK af den slags biler. Der var i hvertfald ikke mange da jeg havde min
gang på et værksted.
Jeg ved at det har været et problem med maskinerne med M3 men jeg har ikke
hørt det om M5.

> Men hvilken bil!

Jeg kan kun give dig ret. Hvis du så kan finde en i den rigtige farve er det
jo toppen. Den rigtige farve til en M5 er Avusblå og sort læder. Den ser så
hammergodt ud at det er til at blive dårlig over.
Der var en kunde der købte sådan en fra ny af da jeg arbejdede på et
værksted. En avusblå M5 Touring med sort læder over alt, incl sort ruskind i
loftet. Nej hvor blev der savlet når den kom forbi

> Omega'en var også gammel af årgang, men
> hvilken sjæl og ydelse, mand

Beklager men det er stadig en Opel og derfor ikke noget for mig.

Mikael

Fra : Mogens

Dato : 07-11-04 18:02

> Det er ikke noget jeg har hørt før

Jeg ved det heller ikke, men nu har jeg surfet
lidt omkring den, og en del steder står der, at
motoren er ombyttet eller repareret...

> [...]
> jo toppen. Den rigtige farve til en M5 er Avusblå og sort læder. Den ser

> hammergodt ud at det er til at blive dårlig over.

Jep - den er okay.
Så een ved Sand Nielsen. Avusblå med sølvfarvet skørtesæt.
Man kommer i centrum på motorvej og rasteplads med sådan
en bil !

> Der var en kunde der købte sådan en fra ny af da jeg arbejdede på et
> værksted. En avusblå M5 Touring med sort læder over alt, incl sort ruskind
> loftet. Nej hvor blev der savlet når den kom forbi

Okay - een af byens borgere har lige erhvervet
sig en sort med sort læder og ingen crom. Den er
også nice i mine øjne - (anonym på motorvejen)

> Beklager men det er stadig en Opel og derfor ikke noget for mig.

Det er fordi, du aldrig har prøvet en Omega af den
slags, jeg ejede. Den er/var SÅ suveræn hele vejen i-
gennem.

Perfekt afstemt til motorvejs kørsel med høj fart:
fuld justerbar undervogn for og bag m/45 mm sænkning
300 mm ventilerede skiver - på min var det Brembo
204 hk/270 Nm til 1280 kg
Recarosæder og læder
og, og, og...

Fra : Mikael L

Dato : 07-11-04 18:33

> "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved det heller ikke, men nu har jeg surfet
> lidt omkring den, og en del steder står der, at
> motoren er ombyttet eller repareret...

Jeg formoder at du har set den der står i Rødovre?
Ikke at den har lige noget med det her at gøre, men blot et emne i din jagt.

> [...]
> Så een ved Sand Nielsen. Avusblå med sølvfarvet skørtesæt.
> Man kommer i centrum på motorvej og rasteplads med sådan

Det er jo så et minus. Jeg vil gerne have en lækker bil, men jeg gider ikke
opmærksomheden.

> Okay - een af byens borgere har lige erhvervet
> sig en sort med sort læder og ingen crom. Den er
> også nice i mine øjne - (anonym på motorvejen)

Det er lige noget for mig.

> Det er fordi, du aldrig har prøvet en Omega af den
> slags, jeg ejede. Den er/var SÅ suveræn hele vejen i-
> gennem.

Det er garanteret rigtigt. Men i mine øjne er det stadig "bare" en Opel.

> [...]
> fuld justerbar undervogn for og bag m/45 mm sænkning
> 300 mm ventilerede skiver - på min var det Brembo

Ja, men der er bare noget ved indretningen i en Opel der ikke tiltaler mig.
Jeg har haft Opel dog ikke noget der tåler en sammeligning. Astra 1,4 -
GAAAAB!
Men den havde en flot farve - blåmetallic

Mikael

Fra : Mogens

Dato : 07-11-04 19:12

> Jeg formoder at du har set den der står i Rødovre?

Æh neaj - der står ikke nogen M5 i Rødovre
iflg. Bilbasen...

> Ikke at den har lige noget med det her at gøre, men blot et emne i din
jagt.

Hvad er det?

> Det er jo så et minus. Jeg vil gerne have en lækker bil, men jeg gider
ikke
> opmærksomheden.

Det er okay for mig, hvis den er positiv.
Det var den med både Alfa'erne og Omega'en
men een i familien har en 740i, hvor skadeom-
fanget er enormt (hærværk)

> Det er garanteret rigtigt. Men i mine øjne er det stadig "bare" en Opel.
> Ja, men der er bare noget ved indretningen i en Opel der ikke tiltaler
mig.

Hmm - jeg synes nu, min var okay.
Msåke resten af bilen skinnede igennem

> Jeg har haft Opel dog ikke noget der tåler en sammeligning. Astra 1,4 -
> GAAAAB! - Men den havde en flot farve - blåmetallic

Nej, det må du aldrig sammenligne

Fra : Mikael L

Dato : 08-11-04 14:54

Det er jo ikke alt der står i bilbasen. www.mobile.de er din ven.

> ikke
>
> Det er okay for mig, hvis den er positiv.
> Det var den med både Alfa'erne og Omega'en
> men een i familien har en 740i, hvor skadeom-
> fanget er enormt (hærværk)

Bliver du ikke træt af standardspørgsmålene? Hvad koster den og hvor hurtig
er den på toppen og fra 0-100?

> mig.
>
> Hmm - jeg synes nu, min var okay.
> Msåke resten af bilen skinnede igennem

Formentlig

> Nej, det må du aldrig sammenligne

Det gjorde jeg heller ikke.

Mikael

Fra : Mogens

Dato : 08-11-04 17:35

> Det er jo ikke alt der står i bilbasen. www.mobile.de er din ven.

Takker for mail :)

> Bliver du ikke træt af standardspørgsmålene? Hvad koster den og hvor
hurtig
> er den på toppen og fra 0-100?

Folk, der henvender sig desangående, spørger over-
vejemde ikke om den slags. Det ved de!

Fra : Mikael L

Dato : 08-11-04 18:53

> "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Takker for mail :)

selv tak

> hurtig
>
> Folk, der henvender sig desangående, spørger over-
> vejemde ikke om den slags. Det ved de!

Det er bare ikke det jeg har oplevet de gange at jeg har kørt i biler som
skiller sig ud fra mængden.

Mikael

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-11-04 10:44

Plader? http://www.m5-ligfietsen.nl/main.php

--
Torben
webmaster @ www.hpv-klub.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-04 21:48

> [...]
> ..
> vi havde samme peoblem da vi skiftede hele vejen rundt sidst

Du havde vel bare en alm hjulnøgle med 30 cm arm?
Hvis du går ud og køber en nøgle med 50 cm så er det ingen problem. Ellers
skal man jo løsne dem og spænde dem et par gange hvert år, så er det heller
ikke noget problem.
Huske de skal kun spændes med 80 Nm

--
Tom

Fra : Helene og Lars

Dato : 06-11-04 10:47

Brugte du kobberfedt, da du satte boltene i?

MVH Lars