Berlingo/Partner: Ekstra sæde
Fra : Daddy

Dato : 05-11-04 18:09

Hej gruppe!

Jeg overvejer at købe et brugt, ekstra sæde til "sidelæns" montering i
bagagerummet på min Citroen Berlingo Multispace 1.8, 1999 m. 1
skydedør. Se evt. billede på http://www.tjkarrosseri.dk/stol-ny.htm

Her er vægtgrænser m.v. også omtalt - fin oplysning!

Har netop talt med en, der har eet af "de rigtige" med høj ryg og
H-sele til salg.

Han siger, at han skulle til syn med hans Berlingo for at få den
godkendt til 7 personer samt at skal betale extra i vægtafgift.

Dét har jeg aldrig hørt, at man skulle.

Er der andre, der har Berlingo/Partner/Doblo/Kangoo/Combo som SKAL til
syn og som derefter opkræves mere i afgift pga. 1 eller 2 sæder i
bagagerummet?

Bilen er selvfølgelig på hvide plader og jeg ER klar over de
sikkerhedsmæssige forhold ved at have passagerer, der sidder med
kroppen drejet 90 grader i forhold til kørselsretningen.

På forhånd tak!

Steen

Fra : TGD

Dato : 05-11-04 22:43

"Daddy" <shboisen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg overvejer at købe et brugt, ekstra sæde til "sidelæns" montering i
> bagagerummet på min Citroen Berlingo Multispace 1.8, 1999 m. 1

Spørg tjkarroseri det må de vide - jeg har dog aldrig hørt at man skulle
omsyne bil når man kommer et ekstra sæde i.

> Dét har jeg aldrig hørt, at man skulle.

Den skal bare overholde reglerne som færdselsstyrelsen udarbejder.
"Detailforskrifter for motorkøretøjer" find dem på www.fstyr.dk men den skal
ikke til omsyn, dem kan du også spørge selvom de sikkert ikke har styr på
det desværre.

> Er der andre, der har Berlingo/Partner/Doblo/Kangoo/Combo som SKAL til
> syn og som derefter opkræves mere i afgift pga. 1 eller 2 sæder i
> bagagerummet?

Afgiften bliver ikke ændret det er en bil og har den højeste afgift, så den
kan ikke blive højere

<KLIP>