Tilladt at bruge ikoner?!
Fra : Andy

Dato : 16-05-01 18:49

Hej!

Jeg undrer mig over hvordan copyrighten ser ud mht. Ikoner.
Der findes diverse programmder kan rippe ikoner fra DLL, EXE filer etc.
Men er det tilladt at bruge dem i sine egne programmer? Der står jo ikke
copyright nogen steder...
Dog kan man nok regne ud at det ikke er særligt klogt fx. at bruge et Word
eller Corel Draw ikon for sit program

Tak på forhånd!

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 16-05-01 19:27

Andy <stuff@stuff.com> skrev i en news:9dueiu$2qh2$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> copyright nogen steder...
> Dog kan man nok regne ud at det ikke er særligt klogt fx. at bruge et Word

Ik' for noget, men der findes altså også programmer til at lave sine egne
ikoner med!

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Andy

Dato : 16-05-01 21:10

Den er god med dig makker *gG*

Jeg kan ik tegne!

Fra : Allan R.

Dato : 19-05-01 00:06

Jeg synes det er latterligt at (gen-)bruge ikoner, medmindre det er basale
eller standard "setup"-ikoner.. kort sagt: Lad være at kopiere ikoner.. men
hvis du vil være imod etik og moral, så vil jeg med glæde sende programmer
og ikon-rippere...

og Bjarke.. hvor'n er dit nye program? kan du finde ud af det?

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 20-05-01 18:43

Allan R. <warlock@ostenfeld.dk> skrev i en
> [...]
> og ikon-rippere...
>
> og Bjarke.. hvor'n er dit nye program? kan du finde ud af det?

Snakker vi om VB DOS lige nu?
For så kan jeg sige at det er en lille smule svært, men jeg har heller ikke
brugt for meget tid på det...

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 16-05-01 23:36

Hej Andy

> [...]
> copyright nogen steder...
> Dog kan man nok regne ud at det ikke er særligt klogt fx. at bruge et Word

Jeg tror ikke du får røven på komedie ved at "låne" standard ikonerne såsom
åbn, gem, gem som, klip, kopier osv. Disse er standard, og følger rent
faktisk med VB (under graphics på CD'en). Der står godt nok at alt materiale
i f.eks. Office pakken er ophavsrettigt beskyttet af Microsoft. Men jeg tror
næppe de vil begynde at sagsøge dig fordi du har lånt deres ikoner.. Faktisk
vil jeg næsten mene det gør gavn, da ikonerne så bliver en slags "standard"
og det gør Windows programmer nemmere at bruge.. Så gælder det jo
selvfølgelig bare om ikke at misbruge dem.

Hilsen/Best Regards
Kim Pedersen, vbCode Magician
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm
ICQ: 62990889

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 17-05-01 07:35

Kim Pedersen skrev:
> Så gælder det jo selvfølgelig bare om ikke at misbruge dem.

Bare en tanke...

Hvordan "misbruger" man et ikon?
Printer det ud, ruller det sammen og ryger det?

Bortset fra det, så tror jeg også at alle de ikoner, som f.eks. følger med
VB, er der for at blive brugt!
Blot skal man nok ikke begynde at ÆNDRE i ikonerne - så bliver der sikkert
ballade.

-------
Tomas

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 17-05-01 10:11

Hej Tomas

> Bare en tanke...
>
> Hvordan "misbruger" man et ikon?
> Printer det ud, ruller det sammen og ryger det?

Mjaaa.. Det kan man vel også, selvom jeg ikke tror det at inhalere
printerblæk er det mest sundhedsfremmende der findes. Med misbrug mente jeg
at man ikke ændrer i ikonernes betydning. Altså f.eks. ikke bruge "gem"
symbolet i anden sammenhæng end det ikonet normalt kendes for.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-05-01 16:09

Tomas Christiansen wrote:

> [...]
> VB, er der for at blive brugt!
> Blot skal man nok ikke begynde at ÆNDRE i ikonerne - så bliver der sikkert

er der ikke en der gider at spørge om det i dk.videnskab.jura, så vi kan
få et svar istedet for gætterier, det er trods alt rimelig relevant.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : Bjørn Jeberg

Dato : 18-05-01 20:15

Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac> wrote in message

> er der ikke en der gider at spørge om det i dk.videnskab.jura, så vi kan
> få et svar istedet for gætterier, det er trods alt rimelig relevant.

Citat fra VB dokumentation: "Visual Basic provides a large collection of
icons you can use as graphics in applications."

Jeg går ud fra at det betyder at du kan anvende de leverede ikoner som du
vil.
--
Bjørn

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-05-01 09:50

"Bjørn Jeberg" wrote:

> [...]
> icons you can use as graphics in applications."
>
> Jeg går ud fra at det betyder at du kan anvende de leverede ikoner som du

Ja, det virker jo også logisk, men hvad med ikoner fra andre programmer?