Skærme
Fijala 3554
Dell 2001FP og grafikkort
Fra : Martin Helbo

Dato : 05-11-04 17:46

Jeg har netop modtaget min Dell2001FP

Men jeg er nu ikke helt tilfreds. Den kan kun gå op i 1280x1024, selvom den
burde kunne køre 1600x1200
Deruodver står tekst meget utydeligt og gnidret.

Jeg har kalibreret den med eye one, men det hjalp ikke meget.

Mit grafikkort er et ældre Matrox G550, dog med DVI, men kan det være det
som gør at det ikke virker optimalt?

Hvilke grafikkort bruger i som grafikere? Spil er jeg ligeglad med.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Martin Helbo

Dato : 05-11-04 17:59

"Martin Helbo" <helbo@thedudeREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> Mit grafikkort er et ældre Matrox G550, dog med DVI, men kan det være det
> som gør at det ikke virker optimalt?

Jeg har netop checket Matrox's side, og G550 kan kun gå op til 1280x1024. Så
nu må jeg vel også hellere købe nyt grafikkort.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Palle

Dato : 05-11-04 18:22

> "Martin Helbo" <helbo@thedudeREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har netop checket Matrox's side, og G550 kan kun gå op til 1280x1024.

> nu må jeg vel også hellere købe nyt grafikkort.

Du ku' jo også prøve den analoge udgang på Matrox'en...

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 05-11-04 20:01

.... som kan give dig 1600x1200...

VH Thomas

Fra : Martin Helbo

Dato : 05-11-04 20:03

"Thomas Antonsen" <thomcat2.REMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> ... som kan give dig 1600x1200...

Ja, men det er jo ikke det fede...
Så jeg drønede lige op i electronic world og købte et nyt kort til
overpris... Man er vel lidt nørdet.
Så nu kører det.

Men lige et nyt spørgsmål: Hvordan indstiller man kontrasten, jeg kan kun
indstille brightness

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Jakob Hansen

Dato : 05-11-04 22:51

Hej Martin

Hvis du kører Windows, så husk at se efter om Cleartype giver dig en bedre
oplevelse (under Display Properties -> Apperance -> Advanced -> "Screen
fonts smooth edges".

MS har en guide her
http://www.microsoft.com/typography/cleartype/tuner/1.htm

Jakob