Andet multimedie
Der er lys i min tegnepen, men....
Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-11-04 17:39

Jeg har en Wacom Saphire-et-eller-andet (vistnok 1'eren). Når jeg plugger
stikket i en USB-port installerer XP noget software og fortæller mig at
enheden er klar til brug.

Der er en lille lampe oven over tegnefeltet på pladen og den er der godt nok
lys i og når jeg sætter pennen i tegnefeltet, lyser den grønt, så kontakt er
der altså.

Men når jeg går ind i Photoshop eller CorelDraw, kan jeg ikke tegne. Selv om
jeg laver krusseduller over hele området, kan jeg ikke se noget som helst på
skærmen der ligner streger eller andre tegn på liv.

Skal der - ud over XP-driveren, som vel er det systemet har indlæst -
installeres noget?

Bagpå står der modelnummeret ET-0405-U

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 05-11-04 18:56

Hej Kurt

Uden at skulle kloge mig, og uden at have den sikre løsning. Når min Wacom
plade opfører sig underligt, så plejer (han er for øvrigt død) jeg at gå ind
i Wacom softwaren, og trykke på "Reset to Default" knapperne (hele systemet
igennem). Det løser mine problemer når min Wacom opfører sig underligt.

Jeg kører på Win2000

Mvh
Anders

Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-11-04 22:00

Hej Anders,

> Uden at skulle kloge mig

Klog du bare - det er du nemlig ret skrap til, har jeg bemærket

> Når min Wacom plade opfører sig underligt, så plejer (han er for øvrigt
> død)

Det må man da håbe. De begravede ham i hvert fald for flere år siden.

> jeg at gå ind i Wacom softwaren

Ææææhhh, Wacom softwaren? Nu siger du godt nok Wacom softwaren, meneeeh....
HOV!!! Monstro der skal noget mere til end bare det skrammel XP installerer?
Liiiige et øjeblik.....
.. . . .
(bum-bummelum)
.. . . .
Heureka!!! Wacom har sgisme en hjemmeside og ved du hvad: Der lå lige det
jeg skulle bruge. Blødvaren er puttet ind i putte og nu tegner jeg små mænd,
hagekors og politibiler over hele skærmen )

Tak for transpirationen.

Venligst
Kurt

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 05-11-04 23:29

Hej Kurt

Tillykke med dit nye værktøj og godt at du fik dyret op og køre - hvis du
ikke har arbejdet med sådan en fætter før, så kan det tage nogen tid at
blive helt dus med den (et par dage) - derefter er det meget svært, utroligt
hårdt for håndledet og armen - og ufatteligt langsomt at arbejde med en
traditionel mus igen.

God fornøjelse