Andet multimedie
bentjuul 3670
Idé til logo efterlyses
Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-11-04 16:13

Jeg skal finde på et logo til Østsalling Kulturcenter. Den gamle sognegård
er ved mange frivilliges hjælp blevet moderniseret og nyindrettet og
indeholder bl.a. Netcafé, motionscenter, klublokaler, anretterkøkken og sale
i forskellige størrelser der lejes ud til private fester, foreninger,
foredrag, koncerter m.m.

Jeg vil gerne finde et enkelt symbol der mere eller mindre kan udtrykke
"samlingspunkt, fællesskab, kultur". Det skal ikke nødvendigvist være meget
naturalistisk og skal ikke virke alt for stilrent og kantet. Må gerne være
noget "blødt" i stregen. Jeg spekulerer som en rasende på et kendt logo (et
ministerium?) med en helleristning af en båd med 4 tændstikmænd i - noget i
den stil, men jeg har på ingen måder lagt mig fast og er taknemmelig for
alle gode input.

Et bestyrelsesmedlem har foreslået "et-eller-andet" i midten og så en cirkel
af piktogrammer udenom, der fortæller om de forskellige aktiviteter. Jeg
kvier mig lidt ved tanken, for det bliver noget fnidder og egner sig ikke
rigtig til gengivelse i små størrelser og er vel også gabende traditionelt.
Og den der med at placere navnet (Østsalling Kulturcenter) i en cirkel uden
om et bomærke, har jeg på forhånd skudt ned, for det får jeg kvalme af.
Hvordan navnetrækket skal placeres i forhold til bomærket og hvilken
skrifttype der skal anvendes, kommer vel lidt an på stilen i symbolet.

Jeg kan desværre ikke udlodde præmier eller give honorar. Jeg og alle andre
arbejder gratis i vores fritid.

Til orientering skal vi (læs: jeg) til at lave hjemmeside og en
præsentationsfolder og jeg ser gerne at disse ting harmonerer.

Er der nogen der har nogle gode ideer? Meget gerne naturligvis med skitser
(jeg kan selv rentegne), men også bare et par stikord er velkomne.

P.S. For mig forekommer det logisk at bringe indlægget her i dk.edb.grafik,
men hvis nogen kan henvise mig til mere relevante fora, lytter jeg
naturligvis.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 05-11-04 16:27

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har nogle gode ideer? Meget gerne naturligvis med skitser
> (jeg kan selv rentegne), men også bare et par stikord er velkomne.

Prøv at kigge her for lidt inspiration:
http://www.logoed.fsnet.co.uk/index2.html

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 06-11-04 12:40

> [...]
>
> P.S. For mig forekommer det logisk at bringe indlægget her i
> dk.edb.grafik, men hvis nogen kan henvise mig til mere relevante fora,

Hej Kurt

Jeg kender jo godt stedet, (Østsalling Kulturcenter) og fandt dette (se
link),
http://www.guderoggrave.dk/img/10/20-21/1020859.jpg
som er billedet af inskriptionen på en broncedolk fundet 1858 få hundrede
meter fra kulturcentret.
Med lidt god vilje kan det da godt symbolisere de ting du efterlyser, og
især det kulturelle, og har samtidig det lokale islæt.
Ellers god fornøjelse med arbejdet

Med venlig hilsen
Poul E. Kristensen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-11-04 12:56

Poul E. Kristensen wrote:

> [...]
> Med lidt god vilje kan det da godt symbolisere de ting du efterlyser,
> og især det kulturelle, og har samtidig det lokale islæt.

Det der, Poul, dét er bare genialt. Hvor får du det fra? Nå ja, hvis du er
(gammel) sallingbo, er der jo en naturlig forklaring

> Ellers god fornøjelse med arbejdet

Tak, fra nu af er humøret højt

Venligst
Kurt

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-11-04 22:53

Poul E. Kristensen wrote:

> Jeg kender jo godt stedet, (Østsalling Kulturcenter)

Æææhhh, Poul E. Kristensen... tænke, tænke... kigge, kigge header....

Aaaahhh, DEN Poul E. Havde du nu skrevet Poul Emil, havde jeg spottet dig
med det samme

> [...]
> Med lidt god vilje kan det da godt symbolisere de ting du efterlyser,
> og især det kulturelle, og har samtidig det lokale islæt.

Nu har jeg lavet en hurtig skitse i CorelDraw - med alle mulige forbehold.
Kritik af idé og opbygning modtages med glæde. Eventuelt med forslag til
farver? Jeg er selv lidt i tvivl om den transformerede tekst. Traditionelt,
men alligevel....

http://www.towle.dk/dolklogo.jpg

Selve motivet er jeg vild med. Foruden den lidt abstrakte assosiation til
begrebet kultur, synes jeg også det liger en grundplan af et hus med nogle
mennesker der går rundt og kigger på en udstilling, eller man kan forestille
sig at cirklerne er de små celler undt om i huset, hvor der arbejdes med
forskellige ting. Hvis logoet bliver antaget, vil du blive behørigt
krediteret for den gode idé. Ikke noget du bliver tyk og fed af, men æres
den som æres bør

Mange hilsner
Kurt

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 06-11-04 23:16

> Aaaahhh, DEN Poul E. Havde du nu skrevet Poul Emil, havde jeg spottet dig
> med det samme
Jamen, det var jo det jeg tænkte, at den skulle du jo nok kunne regne ud :-

> [...]
> Kritik af idé og opbygning modtages med glæde. Eventuelt med forslag til
> farver? Jeg er selv lidt i tvivl om den transformerede tekst.

Selve figuren er flot, og jeg er enig i fortolkningen af figuren. Farven
kunne efter min mening godt gå en anelse mere over i det brune.
Teksten skal der måske arbejdes lidt mere med, - ligner lidt for meget noget
der er lavet i Word. Måske en anden font ville gøre det helt perfekt.
Hvis du sender en fil i vektorformat, vil jeg da gerne lege lidt med

Hvis logoet bliver antaget, vil du blive behørigt
> krediteret for den gode idé. Ikke noget du bliver tyk og fed af, men æres
> den som æres bør

Jamen det er da rart at kunne hjælpe.

mvh.
Poul Emil Kristensen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-11-04 23:36

Poul E. Kristensen wrote:

> [...]

forskellige ting. Hvis logoet bliver antaget, vil du blive behørigt
krediteret for den gode idé. Ikke noget du bliver tyk og fed af, men æres

begin 666 smile.gif
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`