Karrysalat i marinerede sild
Fra : Janni Nørmølle

Dato : 05-11-04 14:20

Hej NG

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres bedste opskrift på karrysalat til
sild.

Jeg ved der er mange forskellige måder at gøre det på, nogle vil gerne have
pastastykker i, andre æbleterninger.

Hvordan laver I jeres karrysalat?

Mvh. Janni

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 05-11-04 16:30

Hej!

Jeg plejer at købe den fra Gråsten salater. Der er syltede agurker i. Den
synes jeg er god.

Hilsen
Peter

Fra : Inger Pedersen

Dato : 05-11-04 17:36

"Janni Nørmølle" <trinity76@operamail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres bedste opskrift på karrysalat til
> sild.

Jeg tager enten karrysovsen fra et tømt glas sild i karry - eller jeg køber
et bæger karrysalat.
I begge tilfælde blander jeg creme fraiche i (efter smag) og supplerer med
hakket hårdkogt æg, syltede asier i tern og små æbletern.
Evt. et drys ekstra karry.

Hilsen Inger

Fra : Hauge

Dato : 05-11-04 17:57

Hejsa

"Inger Pedersen" <inger_mp@hotmail.com> wrote in message
> Jeg tager enten karrysovsen fra et tømt glas sild i karry - eller jeg
> køber et bæger karrysalat.

Der må da være nogen der selv laver det, fremfor at smaske noget i en gang
industri-sprøjt..

/Hauge

Fra : Inger Pedersen

Dato : 05-11-04 18:18

> Der må da være nogen der selv laver det, fremfor at smaske noget i en gang
> industri-sprøjt..

Har prøvet - men jeg synes faktisk det her smager bedst. Så de to gange om
året overlever jeg industrisprøjtet - som i sidste ende er den mindste del
af karrysalaten ;.)

Hilsen Inger

Fra : Stella Bang

Dato : 06-11-04 12:45

Hej Janni

En salat som jeg laver hver gang jeg har frokostgæster (de bliver skuffede
hvis den ikke er på bordet) er en jeg kalder GODARSALAT.
1 dåse sild i pikant lage (jeg vil også tro du kan bruge marinerede sild som
skæres i meget små stykker)
ca. 100 g mayonnaise
1 spsk. fløde
karry efter smag
salt og peber
5 hårdkogte æg

Mayonnaise, fløde, karry, salt og peber røres sammen med lidt af væden fra
sildene og smages til.
Æggene hakkes og sildene skæres i små stykker og blandes i. Pyntes med ægge-
og tomatbåde.
En lækker sild som også ikke sildespisere holder meget af.
Venligst
Stella