Star Wars Ep. III Teaser...!
Fra : Taba

Dato : 05-11-04 00:11

http://www.worldofepic.net/ep3.mov

Ser jo ikke helt så harmløst ud når det kommer til stykket

/Taba

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 05-11-04 00:24

"Taba" <no@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.worldofepic.net/ep3.mov
>
> Ser jo ikke helt så harmløst ud når det kommer til stykket
>
> /Taba

jeg tør ikke have for store forventninger...

Fra : Jonny Jensen

Dato : 05-11-04 00:36

> Ser jo ikke helt så harmløst ud når det kommer til stykket

Nu kunne jeg jo godt sige, at jeg overhovedet ikke glæder mig til der kommer
flere af de skodfilm, og fortælle alt muligt om hvor meget jeg hader Star
Wars og hvorfor...

Men jeg bryder mig ikke om at lyve :)

Kors hvor er der længe til 19. Maj :(((

Jonny.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-11-04 07:42

> http://www.worldofepic.net/ep3.mov
>
> Ser jo ikke helt så harmløst ud når det kommer til stykket

Fin detalje med musikken til sidst.

Mark

Fra : Elscorpio

Dato : 05-11-04 19:37

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message news:<cmf7bg$djk$1@news.net.uni-c.dk>...

> Fin detalje med musikken til sidst.

Og det var også det allerbedste, nemlig det sidste stykke af
traileren. Transformeringen fra Anakin Skywalker til Darth Vader

Det vi har ventet på i mange år. Man kommer lidt til at tænke på det
onde øje i Ringenes Herre.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 05-11-04 21:37

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fin detalje med musikken til sidst.

Vader's ledemotiv?
Enig!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Maria de Francis

Dato : 05-11-04 10:05

"Taba" <no@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.worldofepic.net/ep3.mov
>
> Ser jo ikke helt så harmløst ud når det kommer til stykket
>
> /Taba

Tak for linket! Den ser da ok ud.
Under alle omstændigheder vil jeg ind og se den.
God eller dårlig....det vil vise sig den 19. Maj.

Mvh Maria

--
Who is the biggest fool? The fool? Or those who follow him?

Fra : Koeffe

Dato : 05-11-04 11:53

"Taba" <no@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> http://www.worldofepic.net/ep3.mov

Er det Pixar der har lavet 3'eren eller hvad? Nå, men diskussionen om brug
af computer grafik behøver vi vel ikke igennem endnu en gang.

Jeg forventer en dårlig film.
Så kan jeg kun blive positivt overrasket :)

Jeg glæder mig som et barn til filmen kommer.

--
Koeffe

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 06-11-04 16:53

> Er det Pixar der har lavet 3'eren eller hvad? Nå, men diskussionen om brug
> af computer grafik behøver vi vel ikke igennem endnu en gang.

Jeg sat netop og så Bonus DVD'en til Star wars DVD boxen... Der får man
efter historien om det hårde arbejde med Star wars trilogien at vide at
Lucas jo som bekendt arbejder videre med en masse andre under-firmaer. Han
(læs: hans underafdeling) opfandt bl.a. Pixar-computeren der gjorde det
muligt at lave 3d animations film, som senere blev opkøbt og idag er kendt
som Pixar Animation Studios...

Så ja, på sin vis kan det bekendtgøres at det er _er_ Pixar der har lavet
1'eren 2'eren og 3'eren

> Jeg forventer en dårlig film.
> Så kan jeg kun blive positivt overrasket :)

> Jeg glæder mig som et barn til filmen kommer.

Jeg glæder mig ikke specielt til selve filmen, men til historien! Glæder mig
til at få afsluttet Sagaen, og se det på film hvordan Anakin endelig bliver
transformeret til Darth...

Mvh. Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-11-04 18:25

Martin Ohlsson wrote:

> [...]
> (læs: hans underafdeling) opfandt bl.a. Pixar-computeren der gjorde det

Whut?! "Pixar-computeren"?? Så vidt jeg ved bruger Pixar da
standardcomputere (SGI, Sun etc.)

> muligt at lave 3d animations film, som senere blev opkøbt og idag er kendt
> som Pixar Animation Studios...

Man kan lave 3d-animationsfilm på alle computere...

/David

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 06-11-04 18:54

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Whut?! "Pixar-computeren"?? Så vidt jeg ved bruger Pixar da
> standardcomputere (SGI, Sun etc.)

> Man kan lave 3d-animationsfilm på alle computere...
>
> /David

Dont blame the messenger

Jeg citerer:

"Med de penge, han tjente på Star Wars-film og produkter var George Lucas i
stand til at følge sin drøm om at flytte grænserne inden for film- og
lydteknologi. I de næste 20 år fortsatte han med at lave nye og spændende
forbedringer. Derigennem ændrede han filmkunsten til det bedre. I 1984
revolutonerede Lucasfilm filmklipning med EditDroid og SoundDroid, verdens
første ikke-lineære digitale klippesystemer. For første gang kunne
filmskabere øjeblikkeligt få fat i alle frames eller lydspor med et tryk på
en knap. I 1985 opfandt 'Lucasfilms computer devision' >Pixar computeren<
der skabte en ny form for animation karakteriseret ved tredimensionel
realisme. Divisionen blev senere solgt og blev til Pixar Animation Studios,
der skabte øjeblikkelige klassikere som Toy Story.
De digitale genembrud Lucas selv var kommet med førte endelig tilbage til
Star Wars. I 1993, efter han hjalp med at lave ILM's banebrydende effekter i
Steven Spielbergs Jurassic Park, fandt Lucas at digital teknologi endelig
passede til hans oprindelige vision...."

Fra: Bonus DVD disken (disk 4) i Star Wars Trilogy DVD Box Widescreen
Dokumentaren: Empire of Dreams, Kapittel: The saga continues

Mvh. Martin

Ps. self. ved jeg godt det ikke er Pixar der har lavet Episode 3, men der er
jo en sammenhæng som fremgår ovenfor, hvilket jeg syntes var morsomt...

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-11-04 19:36

Martin Ohlsson wrote:
> en knap. I 1985 opfandt 'Lucasfilms computer devision' >Pixar computeren<

Det er noget af en teknologisk tilsnigelse. Lucasfilms eller noget firma
ejet af Lucas har aldrig drevet eller skabt noget nyt teknologisk på
hardwarefronten. Derimod har de sikkert udnyttet eksisterende computere
på en ny måde, med ny software lavet til formålet.

/David

Fra : PerX ...

Dato : 11-11-04 01:34

In article <418d0fef$0$68976$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
prodox_dk@hotmail.com says...
> [...]
> realisme. Divisionen blev senere solgt og blev til Pixar Animation Studios,
> der skabte øjeblikkelige klassikere som Toy Story.

Det er sikkert en journalist som ikke helt har forstået hvad der stod.
De har udvilket meget special software men det var svjv almindlige
computere man brugte.

Man kan diskutere hvad han har lavet af film, men på grund af ham (og
hans penge) er der sket en masse. Han har stået bag en udviklingen af en
masse ting der ville kunne gøre filmoplevelsen bedre (fra hans
synsvinkel),lydsiden, det digitale, effekterne ect. Helt tilbage fra den
originelle var man jo pionere med motion control kameraerne. Hans firma
Industrial Light and Magic har vundet så mange oscars at det kunne synke
en mindre båd.

Det er ikke mindst på grund af alle de tekniske landvindger at det
amerikanske film institut(AFI) giver ham en "life time achievement
award"

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-11-04 10:24

PerX ... wrote:

> Det er sikkert en journalist som ikke helt har forstået hvad der stod.
> De har udvilket meget special software men det var svjv almindlige
> computere man brugte.

Netop.

> Man kan diskutere hvad han har lavet af film,

Nej, lad os bare lade være med det :)

> [...]
> originelle var man jo pionere med motion control kameraerne. Hans firma
> Industrial Light and Magic har vundet så mange oscars at det kunne synke

Helt sikkert. Hans betydning på det område er uvurderlig. Det er der han
har sin styrke. Ikke som instruktør.

/David

Fra : PerX ...

Dato : 13-11-04 02:13

In article <41932fcd$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
david.rasmussen@gmx.net says...

> Nej, lad os bare lade være med det :)

Hehe.

> Helt sikkert. Hans betydning på det område er uvurderlig. Det er der han
> har sin styrke. Ikke som instruktør.

Enig - måske holder han sig væk fra tvserien *g*

Fra : PerX ...

Dato : 11-11-04 01:20

In article <418b5b78$0$86936$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
kena_FJERN_DETTE_@mail.dk says...

> Jeg forventer en dårlig film.
> Så kan jeg kun blive positivt overrasket :)

Well, når man hører på dvd'erne kan man jo forstå at speciel effects
kommer først, plot og karaterudvikling evt hvis der er plads (hvad der
ikke er) så den bliver nok som de andre :)

Hvis du vil have det omvendt så hold øje med Whedons "Serenity"

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 05-11-04 15:46

Taba's utterance expressed in news:2uvr6fF2frqcjU1@uni-berlin.de:

> http://www.worldofepic.net/ep3.mov
>
> Ser jo ikke helt så harmløst ud når det kommer til stykket

heh det ligner jo noget fra et computerspil :) Men
for fanden hvor jeg godt gad spille det!! Jeg glæder
mig da enormt til at se den. Cgi'en ser da særdeles
blæret ud - og hvis det kan dække over GL's manglende
instruktørevner er jeg da tilfreds.

Det ser også ud som om Yoda får lov at fægte lidt igen..
jubiii det er jo skønt :D

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | email: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Sinding

Dato : 05-11-04 23:37

damn jeg fik gåsehizzle

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 06-11-04 01:39

Når nu Darth Vader gjorde så stort indtryk på mig som ca. 10-årig, så synes
jeg det er flot, at George Lucas bruger tre film på at vise, hvordan han
blev til.

Mark

Fra : MRN

Dato : 06-11-04 14:18

> Når nu Darth Vader gjorde så stort indtryk på mig som ca. 10-årig, så
> synes jeg det er flot, at George Lucas bruger tre film på at vise, hvordan
> han blev til.

Det er nu også rart at høre James Earl-Jones' totalt fede stemme igen!!!

MRN

Fra : Peter Larsen

Dato : 07-11-04 06:36

> Når nu Darth Vader gjorde så stort indtryk på mig som ca. 10-årig, så
synes
> jeg det er flot, at George Lucas bruger tre film på at vise, hvordan han
> blev til.

Det er netop heri jeg synes problemet ligger. Indtil videre er der
simpenthen ikke
sket nok i Anakins udvikling.

I Episode 1 skete der absolut intet. Vi mødte nogle karaktere, men det var
det.
Resten af tiden blev brugt på at flyve lidt rundt, svinge med et lyssværd og
lave
infantile jokes.

Episode 2 var lidt bedre. Forholdet mellem Anakin og Padme begyndte at
udvikle sig, vi så kort en meget voldsom og dyster side af Anakin og det
galaktiske imperium (fantastisk navn) tog sine første spæde skridt. At
manuset
så var lidt under standarden kan man måske se igennem fingere med.

Men jeg synes George Lucas har spildt en film. Episode 2 kunne snildt have
været den første i prequel serien, med lidt omskrivninger hist og her
selvfølgelig, men også kun lidt. Det ville have givet os mere tid til blandt
andet
at se The Clone Wars og Anakins fald til den mørke side. Som det er nu, så
skal der afsluttes så mange ting i Episode 3 at jeg desværre tror én film er
for lidt.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 07-11-04 09:56

> [...]
> det.
> Resten af tiden blev brugt på at flyve lidt rundt, svinge med et lyssværd

Du kan have ret i, at den historie-mæssigt ikke havde stor betydning, men
den fungerede langt bedre end episode 2.

> Episode 2 var lidt bedre. Forholdet mellem Anakin og Padme begyndte at
> udvikle sig, vi så kort en meget voldsom og dyster side af Anakin og det
> galaktiske imperium (fantastisk navn) tog sine første spæde skridt.

Ja, men fungerede det? Kærligheden i den film var til at brække sig over,
det dur Lucas bare ikke til. Anakins vrede kan man også finde hos et barn,
som har fået taget sin slikkepind.

At
> manuset
> så var lidt under standarden kan man måske se igennem fingere med.

Desværre ikke. Og så var der kun én fed fægtekamp, Yoda vs Tyrannus.

> [...]
> skal der afsluttes så mange ting i Episode 3 at jeg desværre tror én film

Det kan jeg godt følge dig i, men episode 2 skulle ændres fundamentalt, før
den var noget værd. Jeg håber at Hayden kan ændre mit syn på ham i episode
3. Den skal bare være fantastisk.

Fra : PerX ...

Dato : 11-11-04 01:36

In article <cmh6e4$e3l$1@news.net.uni-c.dk>, markgazel@hotmail.com
says...
> Når nu Darth Vader gjorde så stort indtryk på mig som ca. 10-årig, så synes
> jeg det er flot, at George Lucas bruger tre film på at vise, hvordan han
> blev til.

Og hvordan han får astma ;)

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-11-04 10:26

PerX ... wrote:

> Og hvordan han får astma ;)

Heheh...

"And which one of these buttons calls your parents to pick you up?"

/David

Fra : PerX ...

Dato : 11-11-04 01:15

In article <2uvr6fF2frqcjU1@uni-berlin.de>, no@hotmail.com says...
> http://www.worldofepic.net/ep3.mov
>
> Ser jo ikke helt så harmløst ud når det kommer til stykket

Ser ud til de besøger Zergernes hjemplanet Char *g*