Fartkontrol
Fra : dsadas

Dato : 04-11-04 22:12

Jeg blev blitzet af en fart kontrol i dag som var gemt i en orange WW van.
Hvordan er det lige med det, er man bare heldig forde man kører MC og ingen
nummerplader har på ? Eller fotograferer de også bagfra når man lige er
kommet forbi ?

/tralala

Fra : MKS - 74

Dato : 04-11-04 22:23

On Thu, 4 Nov 2004 22:12:11 +0100, "dsadas" <sadasd@dasd.nu> wrote:

> [...]
>nummerplader har på ? Eller fotograferer de også bagfra når man lige er

http://www.politi.dk/Atk/14udstyr.asp

Men det er da ligemeget er det ikke, kommer der en bøde så betaler du
jo bare hvis du kan erkende en evt. forseelse. Der kan nu godt gå en
rum tid før du skal føle dig helt sikker, men husk at en hel sager
kasseres på grund af manglende teknisk kvalitet eller andet.

Strengt taget kan de næppe bevise at det _er_ dig på billedet og ikke
en der har lånt cyklen, meeeen det er der jo ikke tale om her .

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 05-11-04 06:32

dsadas wrote:
> [...]
> van. Hvordan er det lige med det, er man bare heldig forde man kører
> MC og ingen nummerplader har på ? Eller fotograferer de også bagfra

Der står et videokamera inde i bilen som filmer i kørselsretningen, så din
nr. plade har de også.
> /tralala

Thomas

Fra : Carl Dragert

Dato : 05-11-04 09:59

"dsadas" <sadasd@dasd.nu> wrote in message
> Jeg blev blitzet af en fart kontrol i dag

Når man ser politiets fortegnelse over strækninger hvor der udføres
automatisk fartkontrol, og sammenligner med sin egen liste over "hvor bryder
jeg mig ikke om at køre for stærkt" eller listen "hvor er mine børn mest i
fare i trafikken", er der sikkert rigtigt mange sammenfald.

Derfor må vi nok acceptere mange af disse bøder under "der dummede jeg mig -
#&%#, det vil jeg forsøge at undgå fremover!" Hvis man i sin egen moral
erkender at have dummet sig, kan man uden samvittighedsproblemer godt
forsøge at spare på skillingerne, man kan jo i disse tilfælde ikke betale
sig til at blive en bedre trafikant

Carl Dragert
FZR600
Som nyder at have nålen i det røde område på landevejene.

Fra : fdsf

Dato : 05-11-04 10:24

"Carl Dragert" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Carl Dragert
> FZR600
> Som nyder at have nålen i det røde område på landevejene.

Nu snakker jeg jo ikke om at jeg ikke vil betale, selvfølgelig skal man det.
Jeg var bare i tvivl om hvorvidt de fartkontroller virker på MCér.
Jeg kørte forøvrigt 100 på en 80 km strækning på åben landevej.

/tralala

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-11-04 10:57

> Nu snakker jeg jo ikke om at jeg ikke vil betale, selvfølgelig skal
> man det. Jeg var bare i tvivl om hvorvidt de fartkontroller virker på
> MCér. Jeg kørte forøvrigt 100 på en 80 km strækning på åben landevej.

Det er jo helt sygt! Hvad nu hvis et 1 årigt barn løber ud foran dig? De
fleste af retfærdighedens vogtere vil nu falde over dig.

Jeg kører aldrig over 60 på åben landevej da mit speedometer jo kan være
defekt og måske vise lidt for meget!

Nå nu lidt mere seriøst.
Fartkontrol med laser/radar osv samt levende betjente er fint på steder hvor
uheldsfrekvensen er høj.

Fartcameraer er rene pengemaskiner uden præventivvirkning og ses af mig en
en skjult vejskat. Jeg er blevet blitzet og betalte dog næsten uden brok. Da
jeg blev vinket ind en anden gang følte jeg mig brødebetynget og holdt
farten nede i bymæssig bebyggelse i månedsvis.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 05-11-04 14:10

> Jeg kører aldrig over 60 på åben landevej da mit speedometer jo kan være
> defekt og måske vise lidt for meget!

Hehe, hvis nu du er bange for at dit speedometer viser for meget, så burde
du jo godt kunne køre 90 Der burde måske have stået, at det msåke viste
for lidt...

Just a detail

/Sjang