Tripcomputer, diesel
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-11-04 21:14

Kan man se øjeblikkeligt forbrug på en Focus C-max, diesel?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Peter Nielsen

Dato : 05-11-04 20:49

> Kan man se øjeblikkeligt forbrug på en Focus C-max, diesel?

Nej - den viser forbruget siden sidste nulstilling......og hvis du ikke
nulstiller, så viser den forbruger over de sidste 1000 km.

Mvh
Peter (C-MAX 2.0 tdci)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-11-04 21:50

"Peter Nielsen" <psnfm@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nej - den viser forbruget siden sidste nulstilling......og hvis du ikke
> nulstiller, så viser den forbruger over de sidste 1000 km.

Øv, det var ellers rart at køre økokørsel efter. Det kan man vel også ved at
nulstille tit? Men det giver jo lidt sig selv, lave omdrejninger i ikke for
høj fart på landevejen.....hvis man har tid. Hvor ligger dine forbrugstal?
Hvad er laveste (rimelige) fart i 5. og 6. gear?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Peter Nielsen

Dato : 05-11-04 22:29

> [...]
> høj fart på landevejen.....hvis man har tid. Hvor ligger dine forbrugstal?
> Hvad er laveste (rimelige) fart i 5. og 6. gear?

Jo - jeg har prøvet det med at nulstille til, men jeg synes den er meget
fintfølende og giver mig derfor ikke et retvisende forbrug. Men det er bare
min egen erfaring, så nu nulstiller jeg hver gang jeg tanker den op,
samtidig med, at jeg fører et komplet regnskab over forbruget.

Den har nu kørt 8.000 km og forbruget ligger på 6,1 L/100 km eller ca. 16,4
km/l og jeg kører ikke decideret økonomikørsel.. Det er for svært med de
mellemaccelerationer den ligger inde med. Der hvor økonomien virkelig går i
vasken er, hvis man synes det er sjovt at komme først over
lyskrydset.....men hvor sjovt er det lige i en dieselbil???

Ved jævn landevejskørsel ligger den på 5,3 - 5,5 L/100 km og motorvej bruger
den 6,0 L/100 km ved 130-140 km/t.
5 gearet får lov at trække fra 70 km/t og 6. gear fra ca. 100 km/t

Hvad er det for en model du går og venter på?

mvh
Peter

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-11-04 23:58

> [...]
> 5 gearet får lov at trække fra 70 km/t og 6. gear fra ca. 100 km/t
>
> Hvad er det for en model du går og venter på?

Rart at vide lidt om hvor 'virkelighedens tal' ligger. Men der er stadig en
god besparelse at hente i forhold til min gamle Saab, der ligger støt på 10
km/l benzin. Selvom jeg kun kører 16000 om året kan besparelsen fint dække
meromkostningerne ved gulplade.

Det er en Ghia jeg har bestilt, 2.0. Ved godt at mit behov slet ikke er til
en diesel, men som sagt kom jeg for skade at prøve en.....Og så regner jeg
da også med at komme til at køre lidt mere unødvendig kørsel
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : phk

Dato : 06-11-04 13:01

> [...]
> 10
> km/l benzin. Selvom jeg kun kører 16000 om året kan besparelsen fint dække

Jeg tror du bliver vældig tilfreds med din nye bil - og du vil nok opleve at
"unødvendig kørsel" tager overhånd.

En bil kan køres på mange måder - prøv at køre en tur med alle dine nærmeste
naboer. Jeg kører ved normal kørsel maks. 60 km/t inden jeg går i 5. gear.

Meen jeg vil da også gerne have et gear mere :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-11-04 13:09

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev >
> - prøv at køre en tur med alle dine nærmeste
> naboer.

Bare rolig de skal nok få en tur , nå det var nok ikke det du mente.

> Jeg kører ved normal kørsel maks. 60 km/t inden jeg går i 5. gear.

Lidt tidligt ville jeg mene, knurrer den ikke lidt over det?

> Meen jeg vil da også gerne have et gear mere :)

Du får ikke det fra Cmax-en, det er mit! (suk, først om 70 dage....)
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : phk

Dato : 09-11-04 07:59

> Lidt tidligt ville jeg mene, knurrer den ikke lidt over det?

Nej - og det kan jeg heller ikke forestille mig en Cmax gør. Jeg havde en
Mondeo 1,8 i et antal år og små 200.000 km - den kom også i 5. gear omkring
de 60 km/t ... ingen problemer dér :)

> Du får ikke det fra Cmax-en, det er mit! (suk, først om 70 dage....)

Rolig nu ... skidt og kanel for sig ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 09:21

> [...]
> Mondeo 1,8 i et antal år og små 200.000 km - den kom også i 5. gear
> omkring de 60 km/t ... ingen problemer dér :)

Så må det da have været en diesel, ellers er det egentlig lidt for tidlig at
knalde den i 5.

--
Tom

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-11-04 17:39

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev >
> Så må det da have været en diesel, ellers er det egentlig lidt for tidlig
at
> knalde den i 5.

Jeg vil tro, at hvis man under de omstændigheder kom til at nyse i C-maxen,
ville det resultere i udstrøning af et sortiment gearkassebestanddele på
landevejen....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-11-04 17:39

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-11-04 17:40

Fra : Gismo

Dato : 09-11-04 23:41

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev >
>
> Jeg vil tro, at hvis man under de omstændigheder kom til at nyse i
> C-maxen, ville det resultere i udstrøning af et sortiment
> gearkassebestanddele på landevejen....

Det var så det 3 indlæg så er identisk, stammer du

Gismo

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-11-04 18:26

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var så det 3 indlæg så er identisk, stammer du

Nej, det var det regelmæssigt tilbagevendende kludder med newsserveren.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen