Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Printer Canon i905d eller Pixima ip4000
Fra : Henrik H

Dato : 04-11-04 21:04

Hej NG

Efter at være kommet godt i gang med det digitale fotografi, er tiden nu
kommet til at investere i en printer. Jeg har set mig varm på to Canon
modeller der ca. koster det samme. Men jeg kan ikke rigtigt finde ud af om
jeg får mere ud af at købe den gamle (i905), den har flere farver, eller om
den nye (iP4000)er bedst? Prisen er den samme 1300,- hos den lokale
EDB-pusher. Muligvis kan jeg finde den billigere på nettet, men det er ikke
det det i første omgang handler om.
Er der nogen der vil give et bud på hvilken der er bedst, og det er kun til
foto?

Hilsen Henrik

Fra : Byte Me

Dato : 04-11-04 22:14

On Thu, 4 Nov 2004 21:03:38 +0100, "Henrik H"
<panzerkomandantfjern@hotmail.com> wrote:

> [...]
>det det i første omgang handler om.
>Er der nogen der vil give et bud på hvilken der er bedst, og det er kun til

Hvis du kigger på www.canon.dk og klikker på "Sammenlign produkter"
og så vælger de 2 printere, så kan du få en præcis sammenligning.

Jeg har selv valgt en Pixma 4000 og er virkeligt godt tilfreds med
valget.

IP4000 bruger 2 picoliter dråber hvor I905 bruger 3 picoliter.

IP4000 er meget hurtigere. Ca dobbelt hastighed.

IP4000 har 2 papirbakker, hvoraf den i bunden er lukket og derfor
ekstra velegnet til fotopapir, som her ligger godt beskyttet mod støv.
Samtidigt kan man så have alm. papir i den øverste arkføder.

Desuden har IP4000 duplex print og kan printe på CD'er og DVD'er

Det var de forskelle der fik mig til at vælge IP4000

mvh Mads

Fra : Henrik H

Dato : 04-11-04 22:25

Hej Mads

Tak for dit svar. måske skulle jeg have spurt på en anden måde.
Hvilken printer laver de bedste billeder?
Jeg har prøvet at sammenligne de to, på den måde du beskrev, og den
væsentligste forskel er så vidt jeg kan se, at den "gamle" har flere farver.
Har dette væsentlig betydning?

Hilsen
Henrik

Fra : Byte Me

Dato : 04-11-04 22:30

On Thu, 4 Nov 2004 22:24:55 +0100, "Henrik H"
> [...]

>Jeg har prøvet at sammenligne de to, på den måde du beskrev, og den
>væsentligste forskel er så vidt jeg kan se, at den "gamle" har flere farver.

Hejsa

Jeg kan ihvertfald ikke se forskel på de billeder jeg selv har printet
ud på fotopapir og så de samme billeder som blev trykt hos den
lokale fotopusher. ( ikke engang under lup og i stærkt lys )
Selv på billigt fotopapir er resultatet mere end tilfredsstillende.

Jeg læste forøvrigt en test på nettet hvor der blev påstået at IP4000
gjorde det bedre end de fleste fotohandlere. Desværre kan jeg ikke
lige finde den test nu. Ellers havde jeg selvf. smidt et link her. :)

mvh Mads

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-11-04 22:34

Henrik H wrote:
> [...]
> Jeg har prøvet at sammenligne de to, på den måde du beskrev, og den
> væsentligste forskel er så vidt jeg kan se, at den "gamle" har flere

Jeg sidder med testprint fra en i990, med 6 farver, og testprint fra en
iP4000 med 4 farver - det er næsten umuligt at se forskel - en minimal
toneforskel kan man fornemme, i himlen, og umiddelbart vil jeg tippe at det
er iP4000 der har mest "ret".

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Henrik B.

Dato : 06-11-04 12:12

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg sidder med testprint fra en i990, med 6 farver, og testprint fra en

Du mener selvfølgelig 7.

--
M.v.h.
-----------------------------

Fra : Morten Wartou

Dato : 06-11-04 12:47

Henrik B. wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener selvfølgelig 7.

Næeh. 6. Sort er ikke en farve. Og iP4000 har faktisk kun 3 farver ser jeg
lige - der er to sorte patroner (mon det er en sort til tekst og en anden
sort til foto?).

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Pico

Dato : 04-11-04 23:16

Henrik H wrote:
> [...]
> Jeg har prøvet at sammenligne de to, på den måde du beskrev, og den
> væsentligste forskel er så vidt jeg kan se, at den "gamle" har flere

Hvis kvaliteten af printet er vigtigt så prøv at se på iP5000. Prøv at
se news:2u5cpeF26btutU1@uni-berlin.de og tråden den er i.
Pico

Fra : Møller

Dato : 05-11-04 07:55

> [...]
> Jeg har prøvet at sammenligne de to, på den måde du beskrev, og den
> væsentligste forskel er så vidt jeg kan se, at den "gamle" har flere

Hej

Prøv at bestille et prøveprint fra begge printere, så kan du sammenligne
kvaliteten.
Du kan oploade dit eget billede til testen, og der går ca. 1 uge, så har du
resultatet,
og det er ganske gratis, iøvrigt en rigtig god service.
Jeg gjorde det på denne måde, og valgte PIXMA IP4000, og det har jeg bestemt
ikke fortrudt.
http://www.yourprint.canon-europe.com/

Mvh
Møller

Fra : Simon Nielsen

Dato : 05-11-04 10:55

"Henrik H" <panzerkomandantfjern@hotmail.com> wrote in message
> [...]
ikke
> det det i første omgang handler om.
> Er der nogen der vil give et bud på hvilken der er bedst, og det er kun

Jeg er ejer af en PIXMA-ip4000 og jeg har ikke fortrudt, den laver så klare
og pæne print at det er hele prisen værd. Men vil du have endnu bedre
kvalitet, kig engang på edbpriser.dk efter en PIXMA-IP5000 den er lidt
dyrere men printer med 1 picoliter dråbestørrelse, så er det foto, så køb
den med det absolutte mindste dråbestørrelse.

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Henrik H

Dato : 05-11-04 16:09

Hej NG
Tak for Jeres svar. Det endte med, at jeg drønede ned og købte en iP5000.
Som jeg naturligvis er i fuld gang med at lege med.
Hilsen
Henrk