VW Nøgle
Fra : Allan Møller

Dato : 04-11-04 20:39

Nogen her der ved hvordan man skifter
batteri i en VW nøgle - den med "indvendige" takker ?

Mvh. Allan

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-04 21:13

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen her der ved hvordan man skifter
> batteri i en VW nøgle - den med "indvendige" takker ?

Det hedder "innenbahn profil" :)

Der er fire typer nøgle, men siden der er batteri i må det enten være en med
lys eller en med fjernbetjening.

Den med lys i skal bare flækkes på midten, der er i siden en lille
udfræsning hvor du kan sætte en skruetrækker ind og vippe den ene side op.

Den med fjernbetjeningen skal først deles i to dele, en med nøgle og en med
fjernbetjening.
Det gør du ved at folde nøglen ud, nede i falsen (altså der hvor nøglen er
når den er foldet samme) sætter du en lille skruetrække ned der hvor den er
delt og vipper dem fra hindnanden. Man kan ogsa bare tage hårdt fat i hver
sin side og trække dem fra hindnanden.
Der efter kan du nemt tage låget af fjernbetjeningen og skifte batteriet.

Desværre er det ofte ikke batteriet der er defekt, men hele senderen, det
kan f.eks ikke tåle at blive vasket sammen med tøjet :(
Rækkeviden kan også blive kraftigt nedsat hvis man taber nøglen da
elektroniken inden i kan blive beskadiget således at sendestyrken stort set
er nul, og du skal helt hen til bilen før den virker.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Allan Møller

Dato : 04-11-04 21:23

> [...]
set
> er nul, og du skal helt hen til bilen før den virker.

AV AV - det var netop det problem jeg troede jeg kunne løse ved
at skifte batteriet. Har netop tabt den et par gange for nylig og nu skal
jeg næsten ind i bilen for at den virker.

Kender du en ca. pris på at få lavet sådan en nøgle med fjernbetjening ?

Mvh. Allan

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-04 17:51

> [...]
> jeg næsten ind i bilen for at den virker.
>
> Kender du en ca. pris på at få lavet sådan en nøgle med fjernbetjening ?

For at være helt sikker kan du prøve at bytte batterierne rundt mellem dine
to fjernbetjeninger.

Du skal have en ny fjernbetjening, jeg har tilfældigvis selv en sprit ny
liggenden, jeg har gi'et 285 i tyskland, forvent det dobbelte i DK.

Du kan godt købe min (helt ny) men du skal omkring VW for at have tilmeldt
den, nogle modeller kan man dog selv gøre det, selvom det er lidt
besværligt.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : peter

Dato : 06-11-04 10:40

> Du kan godt købe min (helt ny) men du skal omkring VW for at have tilmeldt
> den, nogle modeller kan man dog selv gøre det, selvom det er lidt
> besværligt.
>

> så svært er det vel heller ikke
hvis man selv kan gøre det uden tester

sæt tændning på bilen tag nøgle den anden nøgle luk døren lås den og tryk på
en af de 2 kanpper
kan den kodes på denne måde vil bilen nu blinke og den er tilmeldt
det er da ikke svært

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-04 15:15

"peter" <nomail@tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> en af de 2 kanpper
> kan den kodes på denne måde vil bilen nu blinke og den er tilmeldt

Nemli' ja !
Ingen problemer.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 07-11-04 00:30

> "peter" <nomail@tele.dk> skrev i en meddelelse

Jeg vil gerne købe en defekt foldenøgle!

/Carsten