Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostafet 45-2004: Humor (skriv dit navn)
Fra : Kell Christensen

Dato : 04-11-04 16:42

Hej - hermed dagens alvorsord:

Så kører rouletten igen - gør jeres indsats - emnet er HUMOR.

http://usenet.fotolog.dk/index.php?cat=8

Dommeren ønsker god fornøjelse

Retningslinier for fotostafetten/den bundne opgave:
http://www.fotolog.dk/dk-fritid-foto/fotostafet.htm

Kell Christensen

Fra : PH

Dato : 05-11-04 18:53

> Så kører rouletten igen - gør jeres indsats - emnet er HUMOR.

Jeg synnes det var svært at finde på noget til denne uge.
Og jeg tror ikke det bliver nemmere i morgen

Så her er mit bud på ugens opgave
http://62.242.60.78/editor7/user_alb_galleri_image.asp?ID=189&aktuelslide=1&kat=7&katnavn=dk%20fritid%20foto%20opgaver&str=Stor

Det er ikke specielt morsomt ..... men det er der

Jeg har, uden det store held, forsøgt at fjerne den røde tone i photoshop uden at gøre figuren helt bleg,
med Levels, Hue/Saturation og Brightness/Contrast

I kan se originalen her:
http://62.242.60.78/editor7/user_alb_galleri_image.asp?ID=191&aktuelslide=0&kat=7&katnavn=dk%20fritid%20foto%20opgaver&str=Stor

--
Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
http://www.cgi-shop.dk/bilag/html/index.html

Fra : Kell Christensen

Dato : 05-11-04 20:33

PH <send@ejspam.dk> wrote:

> Det er ikke specielt morsomt ..... men det er der

Hej Peter

Fin, fin - men ku' du ikke have roteret billedet en smule i fotosjop
så waterpasset var kommet helt i 45 grader

Du bør uploade det til
http://usenet.fotolog.dk/thumbnails.php?album=22

mvh Kell

Fra : Thomas Corell

Dato : 06-11-04 09:01

Kell Christensen wrote:
> [...]

Mjoeh.. Det er jo to ting der er sammensat på en uventet måde. Jeg fik
da et smil på læben da jeg så det.

Men skyggen bryder jeg mig ikke om. Måske Peter skulle have ladet
baggrunden være helt vandret på det stykke, hvor skyggen falder ?

> Fin, fin - men ku' du ikke have roteret billedet en smule i fotosjop
> så waterpasset var kommet helt i 45 grader

"Billedet må kun manipuleres som en helhed, dvs. beskæring og
regulering af farver, kontrast, lys, skarphed osv. er tilladt..

Men man kan vel med lidt god vilje kalde en rotering for en beskæring ;)

> Du bør uploade det til
> http://usenet.fotolog.dk/thumbnails.php?album=22

Ikke "bør" men "kan":

"Upload af billeder
Deltagere kan uploade billeder i et dertil indrettet galleri på
adressen ..."

--
Don't waste space

Fra : Kell Christensen

Dato : 06-11-04 12:42

Thomas Corell <nospamplease@corell.dk> wrote:

> "Billedet må kun manipuleres som en helhed, dvs. beskæring og
> regulering af farver, kontrast, lys, skarphed osv. er tilladt..
>
> Men man kan vel med lidt god vilje kalde en rotering for en beskæring ;)

Ja, men alt i alt så vil boblen jo nok blive hvor den er

> Ikke "bør" men "kan":
>
> "Upload af billeder
> Deltagere kan uploade billeder i et dertil indrettet galleri på
> adressen ..."

Mener bare det er mest praktisk at have alle deltagere i samme rum.
Men foreløbigt er det da til at overskue...

mvh Kell

Fra : PH

Dato : 07-11-04 18:03

> Fin, fin - men ku' du ikke have roteret billedet en smule i fotosjop
> så waterpasset var kommet helt i 45 grader

Hehe ....... jo ....... men min skærm står skævt ......... så derfor er den ikke helt i watter

> Du bør uploade det til
> http://usenet.fotolog.dk/thumbnails.php?album=22

Det er hermed gjort.

Fra : max

Dato : 07-11-04 14:15

> [...]
>
> Det er ikke specielt morsomt ..... men det er der

Det er et glimrende billede, du har experimenteret friskt
med ide, lys og komposition, jeg kan rigtigt godt li det. -max-

Fra : Froggy

Dato : 06-11-04 14:58

"Kell Christensen" <4200slet@c.dk> skrev:
> Så kører rouletten igen - gør jeres indsats - emnet er HUMOR.

OK da, - så bare for sjov ...

Et 'selvpotræt' hvor ham jeg deler avis med ligger i baggrunden ...

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-204

--
Froggy
"Man! That's totally Froggy!" Ref.:

Fra : Kell Christensen

Dato : 06-11-04 16:01

Froggy <froggy51@despammed.com> wrote:

> OK da, - så bare for sjov ...
>
> Et 'selvpotræt' hvor ham jeg deler avis med ligger i baggrunden ...
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-204

Det er nogen hidsige kulører sån' nogle frøer har,
det minder mig om SlagelseGarden.

Iøvrigt står det græs flot skarpt

mvh Kell

Fra : Froggy

Dato : 06-11-04 17:48

In news:Kell Christensen <4200slet@c.dk> typed:

> Det er nogen hidsige kulører sån' nogle frøer har,
> det minder mig om SlagelseGarden.
>
> Iøvrigt står det græs flot skarpt

Jeg kendte ikke SlagelseGarden - men det gør jeg nu via vor ven Google,
og du har da ret. De skriver endda: "Slagelse Garden sætter kulør på
Deres arrangement!" som overskift på hjemmesiden.

Jeg aner jo ikke, hvordan I andre ser farverne. Jeg har kalibreret min
flad-børge efter alle kunstens regler - og den stemmer meget fint (tæt
på perfekt) med farvekort og gråskalaer (selv 5% sort kan ses, og der er
også synlig forskel på 90 og 100%) - så godt kan jeg slet ikke justere
den gamle monitor - men for at få billedet af "familien" til at se
nogenlunde ud på den alm. monitor, ser det ud til at skulle være meget
lyst (faktisk overbelyst) på fladskærmen, så måske har det fået lige i
overkanten?

Jeg glemte at fortælle, at frøpigen (forrest) kun er ca. 6 cm høj, men
det kan vel næsten ses i sammenligning med græsstråene. Jeg brugte en
lille hvid flamingoplade for at blødgøre de meget hårde skygger fra den
skarpe sol, men tro mig - det var ikke let - men sjovt og en go'
måde at lære kameraet at kende på.

Jeg snuppede også lige et par skud af "Onkel Tudse", og har smidt et af
dem på:
http://home.no/sjov/grfk/onkel.jpg - det ser også lidt blegt ud på min
skærm, men til gengæld lidt mørkt på den gamle(s).

--
Froggy

Fra : max

Dato : 07-11-04 14:38

"Froggy"

> OK da, - så bare for sjov ...
>
> Et 'selvpotræt' hvor ham jeg deler avis med ligger i baggrunden ...
>
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-204

Jamen det har du da gjort fint, og opblødningen af det barske
sollys fungerer også fint - lige til et GoKart.. -max-

Fra : PH

Dato : 07-11-04 17:37

> OK da, - så bare for sjov ...
> Et 'selvpotræt' hvor ham jeg deler avis med ligger i baggrunden ...
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-204

Jammen i ser jo ud til at trives i bedste velgående.
Fint billede ........ klart og skarpt her på min skærm.

Fra : HKJ

Dato : 06-11-04 16:09

Nu vil jeg også være med:
http://henrik.k.jensen.homepage.dk/041106-033.jpg

De er altså søde sådan nogle løveunger:
http://henrik.k.jensen.homepage.dk/041106-018.jpg
og det var der vist flere der syntes idag, jeg så ihvertfald adskillige med
dSLR kamera ved dem.

Fra : max

Dato : 07-11-04 14:32

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message news:<cmipf9$80n$1@news.cybercity.dk>...
> Nu vil jeg også være med:
> http://henrik.k.jensen.homepage.dk/041106-033.jpg

Meget sød situation og fint billede, men jeg ville godt have
haft ansigtet med af den sidste løve unge, det ville have
løftet billedet gevaldigt. Teknisk ok..-max-

Fra : max

Dato : 07-11-04 14:32

Fra : PH

Dato : 07-11-04 17:41

> De er altså søde sådan nogle løveunger:
> http://henrik.k.jensen.homepage.dk/041106-018.jpg

Fint billede af en unge der ved hvad han vil.
(minder mig om min søn)

Fra : Kell Christensen

Dato : 07-11-04 19:43

Hej Henrik

En herlig scene, men jeg kunne godt tænke mig at se hvem
der hiver i den anden ende af remmen.

Det er vel ikke dyrepasseren?

mvh Kell

Fra : HKJ

Dato : 07-11-04 19:52

"Kell Christensen" <4200slet@c.dk> wrote in message
> Hej Henrik
>
> En herlig scene, men jeg kunne godt tænke mig at se hvem
> der hiver i den anden ende af remmen.

Den er bundet fast i træstammen. Remmen bruges til at fastgøre deres mad,
jeg går ud fra at det er derfor de tygger i det, der er stadig lidt smag
tilbage fra sidste fodring.

> Det er vel ikke dyrepasseren?

Så havde de ikke gidet tygge i rebet

Fra : N/A

Dato : 06-11-04 23:27

Fra : Erik W.

Dato : 06-11-04 23:27

"Kell Christensen" <4200slet@c.dk> skrev i en meddelelse
> Hej - hermed dagens alvorsord:
>
> Så kører rouletten igen - gør jeres indsats - emnet er HUMOR.

Og her er min indsats: http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-205
Jeg ville egentlig have sat tankebobler på i bedste tegneseriestil, for hvad
tænker den ude til venstre egentlig ved situationen. - Hvad tænker de to
andre? Da jeg ikke er sikker på at tegneseriebobler er tilladt vil jeg
hellere lade jer andre komme med forslag.

Mvh Erik

Fra : Erik W.

Dato : 06-11-04 23:33

Fra : max

Dato : 07-11-04 14:22

"Erik W."
> [...]
> andre? Da jeg ikke er sikker på at tegneseriebobler er tilladt vil jeg
> hellere lade jer andre komme med forslag.

Det er godt timed og fanget og ret underholdende, men sikke noget lys
du var udsat for, ikke meget andet du kunne gøre. Godt billede..!!
-max-

Fra : max

Dato : 07-11-04 14:22

"Erik W."

Fra : PH

Dato : 07-11-04 17:46

> Og her er min indsats: http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-205

Det er humor
Jeg har kigget på det et par gange og griner stadig.
Der er lys og skarphed på det væsentlige.
ok..... mågen til venstre er måske lidt lys, men det synnes jeg er ligegyldigt i den den her sammenhæng

Fra : max

Dato : 07-11-04 14:10

Krage plukker øjenbryn på den lokale skønheds salon -max-
http://www.amarzone.dk/humor.html

Fra : PH

Dato : 07-11-04 17:51

> Krage plukker øjenbryn på den lokale skønheds salon -max-
> http://www.amarzone.dk/humor.html

Det er et morsomt billede
og knivskarpt (som altid)
Det er utroligt hvad den ko finder sig i, men den får sikkert osse noget ud af det.

Fra : Kell Christensen

Dato : 07-11-04 19:43

max <ma22x@hotmail.com> wrote:

> Krage plukker øjenbryn på den lokale skønheds salon -max-
> http://www.amarzone.dk/humor.html

Hej -max-

Så må vi hellere tage koen ved hornene.

Den sidder altså lige i øjet! Bravo.

Du udbassuneres hermed til ugens stafet-vinder - til lykke!

Find du bare nogle flasker frem - vi er der inden længe

Find også et emne til næste-næste uges stafet - held og lykke.

mvh Kell

Fra : max

Dato : 08-11-04 14:46

(Kell Christensen)

> [...]
>
> Find du bare nogle flasker frem - vi er der inden længe
>
> Find også et emne til næste-næste uges stafet - held og lykke.

Har lige bestilt en kasse whisky, så bare kom an, i tager bare den
første taxi ved lufthavnen og kører direkte hertil, bliv ikke nervøs
over vejspærringerne og de armerede folk, de er der kun for at opkræve
skat (der ku de lære noget der hjemme)..

Emnet for uge 47 må så blive "morgenstund"..

Det kan være lidt svært at komme igennem når jeg vil her fra internet
cafeen, så hvis jeg ikke får postet emnet korrekt, er der måske een
der vil påtage sig den opgave.. -max-

Fra : max

Dato : 08-11-04 14:46

(Kell Christensen)

Fra : Kell Christensen

Dato : 08-11-04 16:57

max <ma22x@hotmail.com> wrote:

> [...]
> skat (der ku de lære noget der hjemme)..
>
> Emnet for uge 47 må så blive "morgenstund"..

Du er nok A-menneske

> Det kan være lidt svært at komme igennem når jeg vil her fra internet
> cafeen, så hvis jeg ikke får postet emnet korrekt, er der måske een
> der vil påtage sig den opgave.. -max-

Internet-cafe - så kan jeg bedre forstå det. Der kommer dobbelt post
fra dig hver gang du sender. Serverer de dobbelte whisky'er?

Kell

Fra : max

Dato : 09-11-04 15:09

(Kell Christensen)

> Du er nok A-menneske

> Internet-cafe - så kan jeg bedre forstå det. Der kommer dobbelt post
> fra dig hver gang du sender. Serverer de dobbelte whisky'er?
>
> Kell

Njae - øllerne er 650ml så det kan vel kaldes en dobbelt, jeg er ked af
de dobbelt posts, men det er noget google laver, det gir folk en følelse
af at de får noget for pengene, dem der var så smarte at købe aktier, høhø.
Jeg har lovet at hjælpe med at luge ukrudt i morgen tidlig, så jeg tænkte
jeg kunne klaske to fluer med et smæk, hmm nu må vi se om jeg får klasket
noget som helst, min "boss" har lovet at kurere en begyndende halsbetændelse
med whisky og te, ohlala.. -max-

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-11-04 18:37

Kell Christensen wrote:

> Hej - hermed dagens alvorsord:
>
> Så kører rouletten igen - gør jeres indsats - emnet er HUMOR.
>
> http://usenet.fotolog.dk/index.php?cat=8
>
> Dommeren ønsker god fornøjelse

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?album=22&pos=0

Jeg har ingen som helst anelse om, hvorfor billedet er
doppelteksponeret. Jeg troede ikke, at det var muligt.

Det morsomme i billedet er - syntes jeg -, at personen til venstre
sidder helt stille, hvorimod personen til højre jo har flyttet hænderne
i mellemtiden.
Det kan selvfølgelig også være, at det morsomme i "man skulle nok have
været der"-kategorien. I så falder den jo til jorden.

Billedet er blevet beskåret. En person til højre i billedet er skåret
fra. Grunden til jeg tog billedet var, at han tog billeder af mig med
sit kamera (Canon G5 tror jeg nok). Derudover lykkedes det mig, at tage
billedet i samme øjeblik, hvor hans blitz blev udløst.
men han ønsker ikke, at der bliver offentliggjort billeder af ham. Og
derfor er nød til at skære ham ud af billedet. Og desværre også
kameraet. En udskæring af ham personlig ville jo også overtræde reglerne
for staffetten.

Hvis der er nogen som har en naturlig forklaring på spøgelsesbilledet,
så fortæl fortæl.

EXIF-data for originalbilledet:

Pixel: 2048*1536
Opløsning: 180 dpi
Bitdybde: 24
Rammeantal: 1
Kameramodel: Canon PowerShot S1 IS
Farvepræstation: sRGB
Lukkerhastighed: 1 sekund
Blændeåbning: F/2,8
Brændvidde: 6 mm
Målingstilstand: Centervægts gennemsnit
Eksponeringskompensation: 0 trin
Billede taget: 6. november kl. 22.36

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-11-04 19:17

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?album=22&pos=0

Nope, det korrekte link er dette:
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-206

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 28.10.04)

Fra : Kell Christensen

Dato : 07-11-04 19:43

Hej Carsten

Ja, det er ikke hver dag man ser dobbelteksponering på digitalt.

Men lukkertiden er altså 1 sek. - og i fyrer vel begge flash af i
hovedet på hinanden.

Humor? - det vil jeg lige tænke over...

Iøvrigt er "dobbelteksponering på digitalt" måske lige et emne til
en kommende stafet!?

Spændingen stiger i de mange d-mørkekamre, så jeg må videre.

mvh Kell

Fra : Kell Christensen

Dato : 07-11-04 20:07

Kell Christensen <4200slet@c.dk> wrote:

> Hej - hermed dagens alvorsord:
>
> Så kører rouletten igen - gør jeres indsats - emnet er HUMOR.
>
> http://usenet.fotolog.dk/index.php?cat=8

Hov, for søren - jeg nåede ikke at få sendt mit bidrag før lukketid.

Men når det nu er taget:

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-208

Tak for denne gang
mvh Kell

Fra : Erik W.

Dato : 07-11-04 21:31

> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-208

LOL -Jeg kan virkelig godt lide Objektiv symbolet på containeren. Er det en
FD linse der ligger der?

Mvh ERik

Fra : Kell Christensen

Dato : 07-11-04 22:29

Erik W. <erik.w@surfmail.dk> wrote:

> LOL -Jeg kan virkelig godt lide Objektiv symbolet på containeren.

Det ku' være man skulle tilbyde kommunen et parti labels.

> Er det en FD linse der ligger der?

Jep, en lækker 135mm - der er ikke meget plast i den.

Kell

Fra : Erik W.

Dato : 07-11-04 21:53

"Kell Christensen" skrev i news:1gmwd79.6p7j8tqxz3w8N%4200slet@c.dk...
> Tak for denne gang

Selv tak. Det undrer mig lidt at du som dommer ikke har kommenteret mit
billede...som det eneste . Jeg håber at du har kunnet se mit indlæg og mit
billede? news:418d4f64$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

Mvh Erik

Fra : Kell Christensen

Dato : 07-11-04 22:29

> [...]

> billede...som det eneste . Jeg håber at du har kunnet se mit indlæg og mit

Hej Erik

Jeg forstår det ikke, men jeg skrev et par ord på et tidspunkt i dag.
Det må være slettet på en eller anden måde - beklager.

Mit svar var: Fin humor + at jeg undrer mig over at den lyse pipfugl
ser ud til at være i skygge og vise verse.

mvh kell

Fra : Erik W.

Dato : 07-11-04 23:52

> Jeg forstår det ikke, men jeg skrev et par ord på et tidspunkt i dag.
> Det må være slettet på en eller anden måde - beklager.

Det er bare okay.

> Mit svar var: Fin humor + at jeg undrer mig over at den lyse pipfugl
> ser ud til at være i skygge og vise verse.

Ja det er et mærkeligt billede. Det er taget den dag jeg fik min Bigma.
Posten ankom sent så jeg styrtede ud i den svindene eftermiddagssol for at
få testet vidunderet inden det blev mørkt. Lyset var lavt og skyggerne lange
så måske er mågen i sollys mens vandet er i skygge. Der er ikke foretaget
manipulation med billedet udover 10D finisher og et strejf af
shadow/highlights

Mvh Erik