Synkroniseringssoftware / backup software
Fra : Ukendt

Dato : 04-11-04 15:03

Hej

Nogen der kender til et godt stykke software hvor man på en let måde kan
synkronisere ens filer mellem ens labtop og en extern hd.

Mvh.
Martin

Fra : Troels Arvin

Dato : 04-11-04 15:06

On Thu, 04 Nov 2004 15:03:27 +0100, Martin Jakob Larsen wrote:

> Nogen der kender til et godt stykke software hvor man på en let måde kan
> synkronisere ens filer mellem ens labtop og en extern hd.

rsync:
http://rsync.samba.org/

Og hvis du også vil gemme ændringer tilbage i (en vis) tidsperiode:
http://rdiff-backup.stanford.edu/

Fra : Claus Alboege

Dato : 04-11-04 15:39

Troels Arvin <troels@arvin.dk> writes:

> rsync:
> http://rsync.samba.org/

.... alternativt unison:

http://www.cis.upenn.edu/~bcpierce/unison/

/Claus A

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-04 11:15

Jeg glemte vist at skrive at det skulle være til windows platform. og
forholdsvis let at gå til

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 05-11-04 12:42

"Martin Jakob Larsen" <mjl snabela mjl dot dk> skrev i en meddelelse
> Jeg glemte vist at skrive at det skulle være til windows platform. og
> forholdsvis let at gå til

Så er Robocopy fra ressource kittet et godt bud.

/Brian

Fra : Morten Dahl

Dato : 05-11-04 13:08

Der har lige vaeret en artikel om emnet - har ikke proevet om det virker
paa Windows (med cwRsync)..

http://servers.linux.com/servers/04/11/04/0346256.shtml?tid=119&tid=47

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-11-04 15:11

On Fri, 5 Nov 2004 11:14:39 +0100, "Martin Jakob Larsen" <mjl snabela
mjl dot dk> wrote:

> Jeg glemte vist at skrive at det skulle være til windows platform. og
> forholdsvis let at gå til

Rejsetaske / Briefcase er beregnet til formålet.
Kan du ikke bruge det?

-A

Fra : Hans

Dato : 06-11-04 15:32

Martin Jakob Larsen wrote:
> Hej
>
> Nogen der kender til et godt stykke software hvor man på en let måde
> kan synkronisere ens filer mellem ens labtop og en extern hd.

http://www.dillobits.com/insync.phtml

Hans