Knallert stjålet fra synshal
Fra : Ole Thomsen

Dato : 04-11-04 14:14

Min søns knallert er stjålet fra synshallen mens den var i politiets
varetægt.

Vi overvejer at kræve erstatning, men jeg mindes at have hørt at det
sandsynligvis ikke giver resultat.

Er der nogen her med viden om problemet?

Ole Thomsen

Fra : Highserver

Dato : 04-11-04 16:02

Hej Ole

Du bliver slemt skuffet for de vil ikke dække den.

Søg efter en jounalist i dk.fritid.motorcykel da jeg kan huske han
efterlyste sager som denne.

Hilsen Jakob.

Fra : Rasmus

Dato : 04-11-04 17:42

"Highserver" <jakob.FJERN.stahl@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du bliver slemt skuffet for de vil ikke dække den.
>
> Søg efter en jounalist i dk.fritid.motorcykel da jeg kan huske han

Det kommer an på om den stod indendørs, eller bare ude i deres indhegning.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-11-04 19:35

In article <418a5be7$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Rasmus wrote:

> Det kommer an på om den stod indendørs, eller bare ude i deres indhegning.

Det betyder vel ikke noget. Enten har de ansvaret for den, eller også
har de ikke.

Fra : Hekto

Dato : 04-11-04 19:54

In article <slrncoktig.vf.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>,
povlhp@povl-h-pedersens-computer.local says...
> Det betyder vel ikke noget. Enten har de ansvaret for den, eller også
> har de ikke.

Hvorfor skulle de have ansvaret for den?
Den henstår for ejerens regning og risiko, ligesom når den er på
værksted o.s.v.
Den har vel stået på et lukket område, hvorved den ikke umiddelbart har
været tilgængelig.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : RpR

Dato : 04-11-04 20:24

> [...]
> værksted o.s.v.
> Den har vel stået på et lukket område, hvorved den ikke umiddelbart har

Hvilket btw er en latterlig lov. Specielt synshaller har det med bare at
have en elendig indhegning enhver småkrininel kunne skære i stykker med en
rusten smørekniv på under 10min. Har set SBI i Sønderborg parkere en R6'er i
hegnet om natten, hvilket imponerende nok ikke blev opdaget af de lokale
tyveknægte.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-11-04 23:33

In article <MPG.1bf4991c7309d01f9898e7@news.tele.dk>, Hekto wrote:
> [...]
>>
> Hvorfor skulle de have ansvaret for den?
> Den henstår for ejerens regning og risiko, ligesom når den er på

Gør den det når den er på værksted ? Det er jeg ikke sikker på.
Det blev jeg ikke informeret om da jeg indleverede min sidst, og
det står heller ikke på regningen. Så som udgangspunkt overtager
værksted vel ansvaret.

Det er vel kun ikke-afhentede, ikke betalte knallerter de opbevarer
på den måde.

> Den har vel stået på et lukket område, hvorved den ikke umiddelbart har
> været tilgængelig.

Men problemet er vel, at man her ikke har mulighed for selv at
sikre den.

Fra : Hekto

Dato : 05-11-04 22:37

In article <slrncolbh8.vq.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>,
> [...]
> Det blev jeg ikke informeret om da jeg indleverede min sidst, og
> det står heller ikke på regningen. Så som udgangspunkt overtager

Pas på med at være naiv!

Det står heller ikke på busbilletten, at din egen ulykkesforsikring
skal dække, hvis du falder nå du stiger af.
Man ge forhold har man PLIGT til selv at undersøge, frem for at andre
har pligt til at informere en.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-11-04 06:58

In article <MPG.1bf610fee3408d359898ef@news.tele.dk>, Hekto wrote:
> [...]
> skal dække, hvis du falder nå du stiger af.
> Man ge forhold har man PLIGT til selv at undersøge, frem for at andre

Det normale er, at når man overlader en genstand i en andens
varetægt, så har denne ansvaret for genstanden. Og som man kan se,
omkring den motorcykel der blev stjålet fra synshallen, så var der
en del af ansvaret hos politiet/sysnshallen, man var jo inde og vurdere
på om de have opbevaret den forsvarligt.

Jeg tror ikke et privat værksted slipper lige så let.
Og som forbruger kan man ikke indgå i en passiv aftalebinding.
Det er kun virksomheder der kan dette.

Fra : Hekto

Dato : 06-11-04 10:40

In article <slrncoopuk.11s.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>,
> [...]
>
> Jeg tror ikke et privat værksted slipper lige så let.
> Og som forbruger kan man ikke indgå i en passiv aftalebinding.

Når det kommer til forsikringer og hvad de dækker for hvem, begynder
det at være svært for den enekelte forbruger at finde ud af hvad de
får/har dækket.
Endelig tror jeg også at der kan være forskel på om det er noget man
frivilligt indleverer, eller om det er noget der rent faktisk
konfiskeres.

Er man i tvivl kan man jo altd kontakte sin forsikring, eller
forsikringsoplysningen. Forsikringsbetingelserne er sjældent til megen
hjælp dér.

Fra : Thomas

Dato : 05-11-04 00:18

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> In article <slrncoktig.vf.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>,
> povlhp@povl-h-pedersens-computer.local says...

Det er jo også op til folk selv om de vil tune eller ej. Det må være
risikoen ved at tune.
Man kan jo også få problemer med forsikring osv. hvis man er uheldig.

En fra mit arbejde har pt. problemer. med at få penge ud af en til at få
lavet sin bil (en meget lille skade) pågrund af den unge mand der kørte på
scooteren ikke havde forsikring.

mvh. Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-04 15:45

> [...]
> lavet sin bil (en meget lille skade) pågrund af den unge mand der kørte på

De 2 ting har jo heller ikke noget med hinanden at gøre.
Hvis knallertkøreren ikke har forsikring så kan den skadeslidte selvfølgelig
ikke bare henvende sig til forvolderens selskab.
Om knallerten er tunet eller ej så skal forsikring dække for skader. De kan
så gøre regres mod forsikringstageren hvis han har handlet grov uagtsom. Det
vil sansynligvis være svært at vurdere om tuningen i hvert enkelt tilfælde
er en grov uagtsom handling.

--
Tom

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-11-04 17:38

In article <418b91db$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Tom wrote:
> [...]
> vil sansynligvis være svært at vurdere om tuningen i hvert enkelt tilfælde

Der skal være ædekvans (?) mellem skade og årsag. Dvs hvis der ikke er
sammenhæng mellem tuning og uheld (dvs man kørergalt med 30 km/t), så er
der intet for forsikringen at komme efter. Hvis man kører for hurtigt,
så begynder de at nærme sig en sag.

Men den objektive ansvarsforsikring skal ALTID dække 3die part.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 05-11-04 06:29

Ja, det ser ikke ud til at der er meget at komme efter:

http://makeashorterlink.com/?Y1BB264B9

Ole Thomsen