så gik det sgu også galt for mig.
Fra : Esben Bøll

Dato : 04-11-04 13:39

Hej alle samen.
Den første oktober var jeg på aftenvagt og mine kollegaer og mig blev enige
om at vi skulle have grill kyllinger til aften.
så afsted til grillen og fylde topboksen op med guf.
da jeg kom ud på vejen igen kørte jeg ca. 50 meter og nåede kun op på ca 50
km i timen. så skete der noget meget mærkeligt.
baghjulet blokerede pludseligt og jeg kunne mærke motorcyklen trak mod højre
mod træerne og siden af vejen.
jeg forsøgte at hoppe af men inden jeg nåede det ramte jeg kantstenen og jeg
blev banket ned på motorcyklen igen.
derefter kan jeg ikke huske noget før jeg vågner op igen på jorden ved siden
af motorcyklen.
man det gjorde nas...
da jeg forsøgte at rejse mig op hang benet bare og dinglede og så må jeg
indrømme at jeg skreg som en lille baby...
så afsted til sygehuset og det her jeg så ligget i en måned desværre. og er
lige kommet hjem..
Mit ben brækkede 3 steder. mit lår, mit skinneben og min ankel. så det
brugte lægerne 7 timer hele om natten på at lave igen.
det er godt ved og hele men det værste er at at jeg har revet nogle nerver
over og derfor virker min fod ikke og har fået nogle satans heftige smartet
i foden som bedst kan beskrives som fantomsmerter.
men det skulle gerne blive bedre i løbet af nogle måneder....håber jeg..
og så kan jeg få bygger transalpen op igen!!!!
Men tag et kig på billederne her så kan i se hvad der kan ske selv når man
køre pænt og langsomt:

http://www.bikez.dk/ta/ulykke/ulykke.htm

Hilsen esben fra odense som har skide ondt i foden!!!!!
og som måske bliver ødt til at køre engelsk veteran hvis gearfoden ikke
kommer til at virke igen

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-11-04 14:12

Esben Bøll wrote:

> http://www.bikez.dk/ta/ulykke/ulykke.htm
>
> Hilsen esben fra odense som har skide ondt i foden!!!!!
> og som måske bliver ødt til at køre engelsk veteran hvis gearfoden
> ikke kommer til at virke igen

Surt, surt, surt. Jeg håber du kommer dig helt i løbet af vinteren.

Har du fået taget dig sammen til at tømme topboksen

--
vh
Torben

Fra : MKS - 74

Dato : 04-11-04 14:12

On Thu, 4 Nov 2004 13:38:48 +0100, "Esben Bøll" <eboxxx@bikez.dk>
wrote:

<snip ulykke>

Føj for pokker Esben, det lyder da temmelig skidt det der, men fandt
du nogensinde ud af hvad der skete og hvorfor - teknisk fejl, noget på
vejen eller andet du selv eller vi andre evt. kunne lære noget af ??

Anyway - god bedring med dit ben.

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Fra : Anders Paulsen

Dato : 04-11-04 14:19

> Hilsen esben fra odense som har skide ondt i foden!!!!!
> og som måske bliver ødt til at køre engelsk veteran hvis gearfoden ikke
> kommer til at virke igen
>
>Ej for satan da! Det gør mig sgu ondt at høre. Sådan noget nerveværk er
>ikke at spøge med og man finder sgu ud af, hvor sårbar man er, særligt som
>motorcyklist. Mange har nok en forestilling om, at ex et brækket ben " jo
>bare" skal hele op igen, men så enkelt er det sjældent. Håber du kommer på
>benene igen snarest!

Anders

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-04 15:19

God bedring herfra, nu kan du da ligge og se alle ghost rider filmene

Tror da vist at jeg var heldig dengang jeg røg ned....

Mvh
Morten

Fra : Studen

Dato : 04-11-04 15:34

God bedring!!!

Studen

PS. Har du fundet ud af hvad der egentligt skete?

Fra : Kenneth T

Dato : 04-11-04 15:39

God bedreing!

--
MVH
Kenneth T

Fra : Eg Egemarke

Dato : 04-11-04 15:46

Guuud den er baldret og det stakkels Ben FØJ den slags gør AVS !!!
Men Mc´en ser da ud til at kunne laves igen umiddelbart ihvertfald ud fra
billederne !!
Det med Gearfoden er noget skidt, og skulle det gå helt galt må vi lave
noget håndgear som på en Puch i gamle dage måske ??

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Peter Risager

Dato : 04-11-04 17:26

> Det med Gearfoden er noget skidt, og skulle det gå helt galt må vi
> lave noget håndgear som på en Puch i gamle dage måske ??

Der kan købes noget elektronisk gearskifte, lidt ala. formel 1.
Det har vi inkøbt, og det skal anvendes på en Honda CBR 600 motor, så mon
ikke man
kan få noget der passer på sådan en transalp?

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be

Fra : Frank zx636r

Dato : 04-11-04 19:05

> [...]
> "Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be
> there, but it's not that important." - John Carmack
Var selv igennem en ulykke sidste år, med et kompliceret ankel brud, hvor
jeg fik varige mén a la nedsat bevægelighed, så det kan knibe for mig at
skifte gear, på en dårlig dag, så det der elektroniske gearskift lyder
spændende, hvordan fungerer det? Og hvor kan det købes??
Til sidst god bedring til dig Esben!!

V.h Frank zx636r

Fra : Esben Bøll

Dato : 04-11-04 15:43

Nej fejlen er ikke fundet... desværre....
Håber bare der dukker noger op når jeg engang bliver frisk nok til at skille
svinet ad.
politiet og min far har kigget på den man alt ser ud til at virke som det
skal.
det er meget mystisk. hjuler kan dreje frit. kæden er fin og gearene virker.
vi har dog ikke prøvet at starte. den er jo lidt krøllet.

men jeg håber jeg finder ud af det engang.

hilsen esben.

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-11-04 16:48

Esben Bøll wrote:
> Nej fejlen er ikke fundet... desværre....

> det er meget mystisk. hjuler kan dreje frit. kæden er fin og gearene
> virker. vi har dog ikke prøvet at starte. den er jo lidt krøllet.

Engang for længe siden..... kom jeg kørende på motorvejen med ca 100 da min
MZ 250 med bagsædepassager besluttede sig for at stemplet ikke længere
skulle hoppe op og ned. Jeg fik dog hurtigt taget koblingen og kunne så
rulle til stilstand, og der skete ikke noget.

Har du checket om stemplerne sidder fast ?

/jim

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 04-11-04 16:01

Føj for dælen.

God bedring herfra. Håber alt bliver ok igen.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 04-11-04 16:07

Hmm det lyder/lugter som noget jeg oplevede engang på en kreidler/knallert i
et sving med ca 50 Km/t den blokkede osse "bare" baghjulet og Vips stod jeg
af AV. fejlen var ikke sådan lige at finde da alt fungere og knallerten
kørte fint.
Det vidste sig ved nærmere inspektion at bagerste kædehjul sad "skævt/løst"
og kæden derved var hoppet af, sat sig fast i en af boltene, hvilket låste
hjulet da jeg så ryger af snurrer hjulet "den anden vej" og kæden hopper
fri og "vipper" sig selv på plads igen. det kunne kun ses ved at kæden
havde fået et knald på eet led og at een af boltene havde fået en gevaldig
skraber (hvor kæden havde sat sig mellem bagsvinger og bolt)
Blot en teori, men det gav mig en del hovedbrud ( på mere end en måde)
dengang, om hvad og ikke mindst hvorfor det skete ??

Fra : Oros aka. Rasmus Jen~

Dato : 04-11-04 16:21

Esben Bøll wrote:
<snip ulykke>

Hvad med kollegaerne sultede de så bare på tjansen, nu må du da
liiiige!!!???

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-11-04 19:23

Esben Bøll wrote:
> Hej alle samen.

Hej Esben.. Ærgeligt med det uheld, især når det "skete uden grund"..
God bedring, jeg håber du heler 100% !

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Hekto

Dato : 04-11-04 20:07

In article <mppid.2284$iI7.1896@news.get2net.dk>, eboxxx@bikez.dk
says...
> [...]
> blev banket ned på motorcyklen igen.
> derefter kan jeg ikke huske noget før jeg vågner op igen på jorden ved siden

Igen, så er lav hastighed ingen garanti for at skaderne er små. Jeg er
lige ved at sige omvendt!
Jeg har set nogen stå af med 256km/t, hvor MC'en fortsatte med at slå
kolbøtter efter at have forladt banen. Kørern havde fået blå mærker;
men ikke andet! Min egen skulder blev kaput med 20-30 Km/t.
Så hjælper rygbeskyttere, kulfiberhjelme o.s.v. ikke ret meget.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Freddy Lang

Dato : 05-11-04 13:59

Hekto wrote:

[SNIP]

> [...]
> men ikke andet! Min egen skulder blev kaput med 20-30 Km/t.
> Så hjælper rygbeskyttere, kulfiberhjelme o.s.v. ikke ret meget.

Nu skriver du jo "banen", og så vil jeg da liiige indskyde, at der altså er
himmelråbende forskel på en lukket bane og offentlig vej. Jeg nævner lige i
flæng: modkørende, kantsten, træer/lygtepæle, huse(!), øhm... ja, fortsæt
selv.
Men du har da til dels ret. Man kan sagtens komme ud for situationer, hvor
alverdens sikkerhedsudstyr ikke redder en pind, hvilket dog ikke er en god
grund til ikke at bruge det. "Orv, jeg har lige hørt om én som slap levende
fra et biluheld, fordi han ikke brugte hans sele, så nu vil jeg aldrig mere
bruge min sele!"
Omvendt behøver en bane så heller ikke være et "sikkert" sted at køre. Jeg
har da set mere end én person blive air-liftet ud fra Peenemünde i løbet af
denne sæson. Pudsigt (foruroligende?) nok var det faktisk oftest
instruktører, som kom alvorligt til skade dernede...

--
Freddy
SV-R

Fra : Hekto

Dato : 05-11-04 16:06

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> af denne sæson. Pudsigt (foruroligende?) nok var det faktisk oftest
> instruktører, som kom alvorligt til skade dernede...

Selvfølgelig er der klart forskel;men det var nu ment som et eksempel på
hvor vildt det kan gå til. og omvendt hvor lidt der skal til, når uheldet er
ude.

Du har også ret i, at man IKKE skal undlade sikkerhedsudstyret; men omvendt
skal man ikke tro man er usårlig, bare fordi man har det hele på ... og at
det går godt 'på film'!

Lad lige høre, om Peenemunde?
Problemer med banen, eller er det bare fordi der køres for stærkt, what
ever?

Fra : Freddy Lang

Dato : 05-11-04 20:31

Hekto wrote:

[SNIP]

> Lad lige høre, om Peenemunde?
> Problemer med banen, eller er det bare fordi der køres for stærkt,
> what ever?

Personligt synes jeg jo, det er en fed bane. Nu har jeg heller ikke så meget
at sammenligne med, kun Nürburgring - Nordschleife (som vist har noget af
denne verdens værste asfalt) og Sturup (som er liiiige en anelse for lille).
Peenemünde er en gammel østtysk flyvestation, og meget lig alt andet af
samme skuffe også lavet af store betonblokke, med betun (eller hvad det nu
hedder) i sammenføjningerne.
Selve banen er lagt på nogle af de gamle rullebaner, og betonen er generelt
meget jævn, der er egentlig kun ét rigtig lumsk sted, i en omega-kombination
(her var der en instruktør, som valgte at sælge sin SP-1'er).
Man kunne måske frygte, at betun'en (en eller anden form for tjære-halløj,
som ligger i alle fugerne) er noget farligt noget at køre på, men jeg har
ikke haft problemer med det overhovedet. Sidst vi var dernede, var der godt
nok et par stykker som om søndagen lige nævnte at de havde mærket deres dæk
slippe ganske kort hist og pist henover betun'en. Men dertil skal siges, at
det havde stået ned i stænger om natten, og stadig støvregnede/byge-regnede
søndag formiddag. Surprise.
På vej ind på langsiden kommer man ud af en hestesko (den er nok et godt
stykke over 300 grader), og lige gennem en meget kort, meget blød
S-kombination, hvor man skal passe på at få styret udenom curb'en _inden_
man lægger alt for meget gas på, ellers ender man ovre på den modsatte side
af banen. Godt og grundigt ude og botanisere, skal jeg lige bemærke. Det var
der en tre stykker, som fik "held" af forrige gang vi var dernede. Det skal
lige siges, at den tredie rent faktisk ikke selv kiksede S-kombo'en, ikke
rigtigt i hvert fald. Han fulgte bare efter den forankørende... ud af banen!
Mindst den ene af disse var vist også instruktør, så vidt jeg blev
orienteret. Det er åbenbart dem, det går hårdest ud over. Måske til dels
fordi de starter med at gå på med krum hals allerede fra allerførste pas, på
kolde dæk, og på en bane som hist og her stadig er fugtig af nattedug/-regn.
Hvor *er* det dog forbavsende, at det så går galt for nogen af dem... not.

Som sagt synes jeg det er en helt igennem kanon bane. Måske ville den være
endnu bedre, hvis den var med rigtig asfalt, men mig har den som sagt ikke
givet problemer. Den er af en passende længde (den er vist omkring 2.5 km).
Den er tilpas teknisk krævende for en nybegynder som mig. Og den er "viel
spass".

Du kan se mere om banen (og arrangementerne) her:
http://www.motorradrenntraining.de

Der er overview af banen, såvel som et onboard-filmklip fra en fuld omgang.

--
Freddy
SV-R

Fra : Squish

Dato : 05-11-04 20:58

Freddy Lang wrote:

> [...]
> samme skuffe også lavet af store betonblokke, med betun (eller hvad det nu

Betun = bitumen? (sort eller brunt termoplastisk stof, som er en
naturlig del af de fleste jordolier og af naturasfalt.

--
Squish
CB400F

Fra : Freddy Lang

Dato : 05-11-04 21:04

Squish wrote:

> Betun = bitumen? (sort eller brunt termoplastisk stof, som er en
> naturlig del af de fleste jordolier og af naturasfalt.

Ja, nemli' ja!

--
Freddy
SV-R

Fra : Freddy Lang

Dato : 05-11-04 21:08

Freddy Lang wrote:

> På vej ind på langsiden kommer man ud af en hestesko (den er nok et
> godt stykke over 300 grader),

Det er selvfølgelig noget fordømt, fordrukkent sludder. Jeg mente
naturligvis *et godt stykke over _150_ grader*.

--
Freddy
SV-R

Fra : Armand

Dato : 07-11-04 13:10

Freddy Lang <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:418bddab$0$32268$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Det er selvfølgelig noget fordømt, fordrukkent sludder. Jeg mente
> naturligvis *et godt stykke over _150_ grader*.

Et "U" er på 180°, hvorved en hestesko må være på mere end 180 :-/
Uagtet at det godt kan indbefattes under "mere end 150°", tror jeg at du
lige skal vende geometri-skråen endnu engang

--
Armand.

Fra : Freddy Lang

Dato : 07-11-04 17:08

Armand wrote:
> [...]
> Uagtet at det godt kan indbefattes under "mere end 150°", tror jeg at
> du lige skal vende geometri-skråen endnu engang

Hehe, du _er_ en pernittengrynet fanden i biker-klæder. Well, dernede kalder
vi den "Hesteskoen", men det er jo så en forholdsvis blød én af slagsen.
Derudover tror jeg nok, jeg har ramt nogenlunde rigtigt med de 150 grader.
Den er i hvert fald et pænt stykke(!) over de 90...

--
Freddy
SV-R

Fra : Hekto

Dato : 05-11-04 22:23

In article <418bd4e3$0$32345$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
freddy.lang@tdcadsl.dk says...
> Du kan se mere om banen (og arrangementerne) her:
> http://www.motorradrenntraining.de
>
> Der er overview af banen, såvel som et onboard-filmklip fra en fuld omgang.

Jeg, og et par stykker var faktisk nede og se banen her i september, da
vi var nede og se 'raketmuseet'. Vi var dog ikke ude og køre på banen.
Den så umiddelbart rimelig ud, og det er jo forholdsvis billigt.

Derfor ville jeg gerne høre hvordan den var, fra en der havde prøvet
den.

Fra : Freddy Lang

Dato : 05-11-04 23:02

Hekto wrote:
> [...]
> billigt.
>
> Derfor ville jeg gerne høre hvordan den var, fra en der havde prøvet

Jamen, som sagt synes jeg, den er super. Men igen, mit
sammenligningsgrundlag er lidt sparsomt.
Som du selv skriver, så fejler prisen jo absolut ingenting. 89 EUR for en
hel weekend er jo nærmest et fund.
Og folk er ufatteligt flinke dernede, ikke blot Lars, som står for
arrangementerne, men også alle de andre kørere dernede.
Peenemünde er i det hele taget en utrolig positiv oplevelse. Og så var det
jo sjovt, at vi var 12 danskere dernede til sæsonafslutningen i september.

--
Freddy
SV-R

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 06-11-04 00:51

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message

> [...]
Ja jeg havde den samme oplevelse da jeg den 18/dec. sidste år kom ud for det
første uheld her i Thailand.

Jeg kørte i byen på 125 cc Honda Wave, med min kone bag på, da en kvindelig
bilist der kørte elendigt, i en splinterny Honda Accord, og vi havde ligget
bagved over 1 km, pludselig blokerede bremserne da der skete noget på en
sidevej vi passerede. Jeg blev så nødt til at søgeat bremse og resultatet at
motorcyklen slog en koldbøtte og jeg landede på højreskulder, med vel 30
Km/tim, og min kone hængende bag på min ryk. Da jeg rejste mig op kunne jeg
mærke at højre skulder hang noget, og da jeg rettede mig røg den på plads.
Og jeg måtte helt uden smerter (brækkede en gang et ben og det gjorde meget
ondt) konstatere at skulderen var brækket. Udover at min jakke var godt
ridset var der ingen andre skader værken påmig, min kone eller motorcyklen.

Dette resulterede i 2 dage på hospitalet, og efterfølgende 3 uger hvor jeg
ikke kunne køre på motorcykel. Og så at skulderen er sat forkert sammen via
arbejde udført af en af chefdoktorene på det bedste hospital her i Chiang
Mai. Samme fredag aften jeg blev indlagt blev der indlagt 3 andre udlændinge
på sammen gang, alle efter hver deres uheld i trafikken i byen på
lejedemotorcykler!

Mvh. Gert

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-11-04 20:59

"Esben Bøll" <eboxxx@bikez.dk> skrev i en meddelelse

> Men tag et kig på billederne her så kan i se hvad der kan ske selv når
man
> køre pænt og langsomt:

Håber du kommer dig pænt igen!

Nå du tager fat på inspektionen af cyklen, så tjek om alle bolte i
kædehjulet er spændt. Jeg røg på røven i en lignende situation fordi et par
af boltene i kædehjulet på Hondaens baghjul var vibreret løse. Når bolten så
kravler lidt ud, så rammer den bagsvingeren som er helt firkantet, og
baghjulet blokerer.

Rittig

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 04-11-04 21:39

Hej Esben.

Øv....øv, god bedring

Må jeg spørge om din beklædning, bukser , støvler ?, læder / stof,
hårdeskaller på knæ osv.osv.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 04-11-04 21:48

Esben Bøll wrote:
> Hej alle samen.

Yuck!

Jeg håber du kommer dig fuldt og helt!

Fra : Squish

Dato : 04-11-04 21:57

Esben Bøll wrote:

> Mit ben brækkede 3 steder. mit lår, mit skinneben og min ankel.

Neii! Esben..

God bedring til jer begge!

--
Squish
CB400F

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 04-11-04 22:08

God bedring herfra!

Håber din fod kommer til at "virke" igen.
Jeg nøjedes med et brækket kraveben, men jeg har fået af vide at det ikke
tæller, for det var på bane
--
Best regards Rune
http://dfmc.dk/?id=7

---

Fra : Esben Bøll

Dato : 05-11-04 14:08

hej der var en der spurgte om hvad tøj jeg havde på.
jeg havde desværre kun jakke,hansker og hjelm.
jeg havde kun arbejdsbukser på. dumme mig!!!!!!
men jeg tror desværre kun forskellen havde været at jeg havde sluppet
for et par hudafskrapninger.
efter lidt hoved regning har vi fundet ud af at mit ben blev klemt
mellem træet og motorcyklen med min 2,5 tons!!!
der tror jeg desværre ikke at mine mc bukser havde gjort den store forskel.
men jeg tror at hvis jeg havde haft støvler på havde jeg nok ikke brækket
anklen.
for min sko fløj af under ulykken. det havde min støvle ikke gjort.
men jeg er glad for min hjelm. skal bare købe en ny nu efter den reddede mit
hoved da det vist nok bankede ned i styret....

hilsen esben.

Fra : Gert Schlæger

Dato : 05-11-04 15:57

Esben Bøll wrote:

> hej der var en der spurgte om hvad tøj jeg havde på.
> hilsen esben.

Hej Esben.

Først og fremmest vil jeg ønske dig held og lykke i den kommende helings-
og genoptræningsproces.

Derefter vil jeg takke dig for, at du deler din grimme oplevelse med os.
Det gør ligesom lidt mere indtryk, når ord (og specielt billeder) kommer
fra en, som ikke er helt anonym.

Uanset årsagen til dit "stunt" kan du måske være medvirkende til, at bare
en enkelt at os undgår en tilsvarende oplevelse. Jeg har f.eks. holdt en
bedre afstand til de forankørende efter at have læst din historie og set
dit grimme ben (undskyld)

Held og lykke
Mch Schlæger

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 05-11-04 17:01

"Esben Bøll" <eboxxx@bikez.dk> wrote in message
> [...]
mit
> hoved da det vist nok bankede ned i styret....

Jeg lavede den samme fejl med ikke at have det rette tøj på ved et uheld for
5 uger siden. Jeg havde 2 uger før fået en købt VFR 400 R (NC 30) udleveret
og opdagede så efter hjemturen på 6 km mange fejl og mangler, og gik
derefter i gang med at rette fejl på den. Og endte med at bruge 10 timer
daglig over 2 uger dertil, og var da så stresset at jeg ikke turde køre på
de store motorcykler.

Da jeg så lørdag den 2/oktober, var færdig med den om eftermiddagen til jeg
min kone til at tage et foto af mig og motorcyklen og straks derefter ad
sted i cowboybukserne, cowboyjakke, gummisko og styrthjelm men glemte
handskerne.

Da jeg efter 10 km ligeud kørsel på op til 160 km/tim kom til et af de sving
jeg elsker at tage optimal med min BMW R 100 eller min Honda VTR 1000
Firestorm, og gik ind i det med det absolutte max på 120 - 140 km/tim ville
den mere ligeud end svinget tillod. Det resulterede i et styrt med lang
glidetur også op mod den 1 meter høje mur ned til den ene af floderne, her i
Chiang Mai. Da jeg rejste mig igen og fik rejst motorcyklen, inden de andre
trafikanter kom til så jeg at min styrthjelm lå 5 meter væk og var smadret
og skrabet på alle sider. Og min næsespids blødte, ligesom også venstre fod,
knæ, hånd (gennemslidt ur), arm, albue, skulder og ryk.

For 30 år siden havde jeg et lignende uheld på motorvejen i Hvidovre, ved
topfart med min nye Honda CB 750 og hvor den under topfart startede med at
slingre - pga. uoriginal forskærm - og da blev styrthjelmen (en AGV) også
revet af, men da resulterede i kraniebrud og senere mistet hørelse på
venstre øre, samt de 12 første dage på hospitalet som jeg ikke kan huske.

Denne gang, den 25énde gang indlagt på hospital - den 5´te for
motorcykeluheld - blev det kun 3 dage på hospitalet, men efterfølgende
daglige besøg, på krykker, for at få renset sår.

Da jeg havde rejst VFRén op kunne jeg ikke alene skubbe motorcyklen ud til
vejsiden, og det viste sig at den udover ødelagt kåbe havde knækket
kronrøret af stellet, bukket forgaffelbenene men knust forhjulet og bukket
baghjulet samt flækket dækkene, så det var jo forklaringen.

Jeg for nu nogle folder i huden på venstrehånd fremover, havde jo glemt at
tage handsker på, og et stor farvet plet over hele venstre knæ som jo blev
godt nedslidt. Det holdt først op med at bløde på venstre knæ for 2 dage
siden, fordi jeg søndag for 12 dage siden ikke kunne sige nej til
invitationen til en racer tur til Burma og hjem igen 2 timer senere, en tur
på 450 km. Huden på venstreknæ blev revet i stykker af friktionen fra
læderbukserne ved den konstante gearskiftning under kørsel med op til 180
km/tim gennem sving på næsten hele turen. På min Honda VTR har jeg endnu
ikke fået fjernet fartbegrænseren så den sætter ud ved præcist 180 km/tim.

Jeg startede jo med at køre motorcykel igen en 8 dage efter uheldet, medens
jeg fortsat en uge endnu måtte bruge krykker når skulle gå. Køre en 50 - 100
km hver dag. Og siden uheldet den 2/okt. megen daglig kørsel for at optrævle
dele så jeg kan genskabe en VFR 400.

Mvh. Gert
BMW R 100, Honda Wave 125, Honda XR 250, Honda VFR 400 R, Honda VTR 1000
Firestorm og en Honda Civic 1,7 som har kørt 100 meter og min kone 42.000 km
over nu 1½ år kontra jeg 22.000 km på motorcykler.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-11-04 17:47

Av da!

Rigtig god bedring herfra da, og god genoptræning.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-11-04 19:30

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> writes:

> På vej ind på langsiden kommer man ud af en hestesko (den er nok et godt
> stykke over 300 grader), og lige gennem en meget kort, meget blød
> S-kombination [ ... ]

Nu har jeg lige været inde og kigge på siden du henviser til fordi der
er planer i støbeskeen om at vi er nogle pimser der skal forbi banen
på et eller andet tidspunkt.

Jeg tror altså at du skal have revideret din matematiske viden mht.
vinkler og sådan noget, kurven lige før langsiden og S-kombinationen
er snarere 180 grader end 300.

Men ellers tak for beskrivelsen af banen.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*