Garanti ombytning / pengene tilbage
Fra : sharky

Dato : 04-11-04 12:44

Hej,

Jeg sendte et grafikkort til rep. ca. 20. sep. Jeg modtog et andet nogle
dage efter, som også var defekt. Dette sendte jeg tilbage og sagen i
firmaets system er således fra den 1. oktober. Den 25. oktober bad jeg om at
få pengene tilbage. Det har jeg også en mail på at de vil gøre, men det
sidste svar jeg fik, var at det kun er 8 dage siden jeg har valgt at få
pengene retur og altså ikke de 1½ mdr. jeg efterhånden har ventet.

De skriver: "Ved "fortrydelses-køb" har vi faktisk en frist på 30 dage til
at tilbagebetale pengene, selvom vi selvfølgelig altid prøver at gøre det så
hurtigt som muligt."

Er dette korrekt ? De kan jo sådan set bare tilbageholde ovf. så, for at
trække ekstra renter og lade kunden i stikken med at købe andet grafikkort,
da alle nok ikke bare kan afsætte 2000 kr. fra en evt. kassekredit. Desuden
koster dette renter for kunden.

Hvad kan jeg gøre hvis firmaet ikke overholder de 30 dages tilbagebetaling ?

Nu hvor firmaet har skrevet i en mail, at de vil tilbage betale
fakturabeløbet, kan de så vælge at sende grafikkortet til mig, hvis det når
at komme indenfor de 30 dage, i stedet for at tilbage betale ? Jeg har købt
nyt nu og betaler renter på en kassekredit.

På forhånd tak.