Andet multimedie
bentjuul 3670
Bærbar til grafisk arbejde - fortrinsvis P~
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 04-11-04 12:46

Hvilken bærbar PC vil I anbefale til grafisk arbejde - primært Photoshop?

Jeg hælder mest til PC, da jeg har en idé om at man får mest ydelse for
pengene her - men hvad har I af erfaringer? Alle ideer er velkomne - jeg har
kigget lidt på Dell, da jeg kender flere der er tilfredse med deres Dell,
men de laver ikke grafisk arbejde på dem.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Trine \(8500\)

Dato : 04-11-04 14:47

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> kigget lidt på Dell, da jeg kender flere der er tilfredse med deres Dell,
> men de laver ikke grafisk arbejde på dem.

Hej Thomas

Min erfaring er, at man skal enten sørge for, at der er mange ram (512
f.eks), eller også skal den have selvstændigt grafikkort

Jeg kender flere der har Dell. Og ja, de bruger dem endda til 3D Studio Max,
som nok er lidt mere krævende end selveste Photoshop (ret mig hvis jeg tager
fejl).

Jeg har ikke selv en bærbar mere. Min chef har en Medion som der vist nok er
2-3 år gammel, den kører fint med Photoshop.

Så jeg synes bare du skal vælge efter, hvad du får mest af for pengene.

--
Trine

Kun C efter @ - ved E.mail

Fra : Trine \(8500\)

Dato : 04-11-04 15:15

> [...]
> kigget lidt på Dell, da jeg kender flere der er tilfredse med deres Dell,
> men de laver ikke grafisk arbejde på dem.

Hej igen...

Se evt. tråden i gruppen: alt.graphics.photoshop der hedder: Photoshop on
laptop fra 3-11 kl. 20.25. Der er nogle svar...men det går vist op i
latterliggørelse af hinanden til sidst...men prøv at se

--
Trine

Kun C efter @ - ved E.mail

Fra : per christoffersen

Dato : 04-11-04 21:06

> [...]
> kigget lidt på Dell, da jeg kender flere der er tilfredse med deres Dell,
> men de laver ikke grafisk arbejde på dem.

Et problem med en bærbar er kvaliteten af skærmen.
Fladskærmen skal virkelig være af god kvalitet for at den duer til grafisk
arbejde.
Så jeg ville ikke købe en bærbar til den slags arbejde før jeg havde set den
live.

/Per

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 05-11-04 13:05

"per christoffersen" <pc@FJERNcomonto.dk> skrev i en meddelelse
> Et problem med en bærbar er kvaliteten af skærmen.
> Fladskærmen skal virkelig være af god kvalitet for at den duer til grafisk
> arbejde.

Den skal ikke bruges til litograf arbejde - der bruges en Lacie monitor på
en G4, det er kun opsætning og billedmanipulation den skal bruges til.

> Så jeg ville ikke købe en bærbar til den slags arbejde før jeg havde set
den
> live.

En anden mulighed er jo at sætte en ekstern monitor på, skulle man få brug
for bedre farvegengivelse.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 05-11-04 13:13

> "per christoffersen" <pc@FJERNcomonto.dk> skrev i en meddelelse
>
> Den skal ikke bruges til litograf arbejde - der bruges en Lacie monitor på
> en G4, det er kun opsætning og billedmanipulation den skal bruges til.

Jeg har prøvet billedbehandling og layout på en bærbar. Det var lidt træls,
at lyse farver (lys støvet grøn, lyse brune osv) fremtrådte som grå...
Men hvis du ikke er afhængig af at kunne se farverne korrekt, så kan det
selvfølgelig lade sig gøre.

> den
>
> En anden mulighed er jo at sætte en ekstern monitor på, skulle man få brug
> for bedre farvegengivelse.

Det kan man da gøre. Men det er en knap så bærbar løsning
Det er selvfølgelig dit valg, jeg ville bare gøre opmærksom på de
frustrationer jeg har mødt (bla. på Dell maskiner).

/Per

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 05-11-04 16:25

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har prøvet billedbehandling og layout på en bærbar. Det var lidt
træls,
> at lyse farver (lys støvet grøn, lyse brune osv) fremtrådte som grå...

Du skal bare have en af de nye modeller med farveskærm... Jeg har selv
siddet med en Powerbook og lavet brochurer, og har ikke haft problemer med
at lyse farver blev vist som grå. Så jeg må så lede efter en bærbar med min.
samme kvalitet skærm.

> Det kan man da gøre. Men det er en knap så bærbar løsning
> Det er selvfølgelig dit valg, jeg ville bare gøre opmærksom på de
> frustrationer jeg har mødt (bla. på Dell maskiner).

Du har ret i at det ikke er en bærbar løsning med en ekstra monitor, men det
kunne jo være en option så man havde begge dele sammen med en
dockingstation.

Takker for dit input.