/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
retsstilling ved reklamationsombytning
Fra : Kenneth Oestergaard


Dato : 03-11-04 23:48

Hej NG

Jeg er lidt i vildrede og håber på i kan hjælpe mig. Jeg har efter lidt
tovtrækkeri med en forretning fået ombyttet min defekte fladskærm. Det var
jo vældig fint synes jeg ..indtil jeg modtog varen.

Den vare jeg indleverede var kosmetisk ubeskadiget. Den stod som ny, uden en
eneste synlig skade. Forretningens leverandør har valgt at ombytte skærmen
og ikke reparere den. Den jeg har fået, formoder jeg er en brugt skærm. Det
er meget fint, hvis ikke det var for 2 betydelige ridser i chassiset. Den
ene lige over logoet, hvor der står Samsung, den anden i det ene hjørne,
hvor der er slået en del af lakken af.

Forretningen har givet mig en ny faktura, men oplyser på denne, at de 14
dages returret ikke gælder ved reklamationsombytning. Det er helt ok, men
hvordan står jeg nu som forbruger?

Jeg har godt nok fået en virkende skærm, men i en ringere stand end den jeg
har indleveret. Kan jeg forlange købet hævet, eller kan jeg forlange at få
en ny uden de skader den "nye" her har? Jeg er godt ærget over at skulle
bruge tid på at slås med forretningen igen, efter allerede at have undværet
min skærm i 3 uger.

Håber på nogle saglige svar.

Mvh
Kenneth



 
 
Jonathan Stein (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 05-11-04 14:09

Kenneth Oestergaard wrote:

> Jeg er lidt i vildrede og håber på i kan hjælpe mig. Jeg har efter lidt
> tovtrækkeri med en forretning fået ombyttet min defekte fladskærm. Det var
> jo vældig fint synes jeg ..indtil jeg modtog varen.
> ...

Det var ikke mange svar.

Hvis du har handlet som forbruger og ikke er blevet oplyst om, at du
ville få en anden skærm, så prøv at kontakte forbrugerstyrelsen
(http://www.forbrug.dk/om/kontakt/rdgivning/hotline/)

Du kan også forsøge at kontakte http://www.infocare.dk/ som reparerer
skærmene. Måske har de stadig din gamle skærm stående, som du kan få
når/hvis den bliver lavet.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste