Jeg købte i september en mobiltelefon via shopmore.dk (Telmore).
Fakturadatoen er 16 sep. så de 14 dages fortrydelsesret er længe
overstået.
Det viser sig så med tiden at telefonen er utrolig ustabil forstået
på den måde at den slukker umotiveret i tide og specielt i utide. Det
er en klaptelefon, Siemens CF62, og den slukker ofte ved åbning og
lukning af klappen hvilket er specielt irriterende idet man jo som
regel enten skal bruge den eller lægger den væk (og dermed måske ikke
opdager det). Det sker desuden oftere og oftere at telefonen slukker
mens den er i brug, f.eks. mens der læses SMS.
Det andet store problem er at telefonen er ualmindeligt langsom. Det
ene af de demo java programmer der følger med telefonen kan den ikke
ikke engang køre flydene. Et andet eksempel er at der op til 2 sek.
ventetid på valg af "næste ord" når der skrives sms med T9 funktionen
slået til. Eksempel: Jeg ønsker at skrive ordet "så", et ord på to
bogstaver, første valgmulighed er "på" hvorfor jeg trykker "næste
ord" knappen og kan så vente i 1-2 sek før det rette ord kommer frem.
Telmore vil ikke lade mig returnere telefonen og give mig pengene
tilbage, de vil have den på serviceværksted.
Hvordan er mine muligheder for at fortryde/ophæve købet ?
Hastighedsproblemet er formentlig ikke noget der kan løses på
værkstedet idet det sandsynligvis er underdimensionering af CPUen i
telefonen. Havde jeg vist den var så sløv ville jeg ikke have købt
den - og så mener jeg der foreligger en mangel i henhold til
købeloven.
Skal Telmore have lov at reparere på telefonen ? hvor mange gange ?
er de 14 dage de siger det tager "rimelig tid" ?
Og når vi nu er igang med spørgsmålene, kan jeg kræve at de betaler
portoen til serviceværkstedet hvis det viser sig de ikke kan reparere
telefonen ?
--
..: Henrik Stidsen -
http://hs235.dk/ -
http://hs235.dk/blog/ ::...
"Be nice to nerds - you might end up working for one"