/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tips til MC-adskillelse ønkes
Fra : Studen


Dato : 03-11-04 23:32

Så lakker det mod enden. Jeg har haft en fantastisk "første-sæson" på min
kære katana. Hvor kommer jeg dog til at savne hende i de mørke vintermåneder
:( For at gøre smerten udholdelig (og da hun alligevel skal have malet
undertøjet) er planen at rive katten fra hinanden i den kommende weekend, og
tildele hende æresplads i min stue vinteren over... Men ingen plan uden
faldgrupper. Da jeg er komplet MC-rookie, har jeg ikke været involveret i de
store skrue/pille runder endnu, men så svært kan det da ikke være at pille
noget fra hinanden!? (Problematikken mht. samlingen er en helt anden men
kommende historie i denne gruppe:)
Egentligt fisker jeg lidt efter om I evt. skulle sidde inde med nogle
guldkorn/musts el.a som jeg bare SKAL huske at tage højde for. Evt. en god
rækkefølge at gribe sagerne an på!? Da hovedformålet er at få malet stellet,
ønsker jeg at foretage adskillelsen i så store stumper som muligt.

Håber I har lidt råd og vejledning jeg kan tage med i bagagen.


På forhånd tak
Studen

PS. Følg linket og se hvorfor undertøjet SKAL males:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1116




 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 04-11-04 07:26

> Egentligt fisker jeg lidt efter om I evt. skulle sidde inde med nogle
> guldkorn/musts el.a som jeg bare SKAL huske at tage højde for. Evt.
> en god rækkefølge at gribe sagerne an på!?

Hej Studen (DFM er forresten gruppen imod alias'er)

Den er godt nok blevet pudset flot på det sidste billede! Har du gjort det
efter køb?
Mine tips er at tage billeder af hvordan ledningsnettet løber, så du kan
trække det lige som før ved samlingen.
Desuden vil jeg anbafale at du gør den grundigt ren, især kædefedt omkring
kædehjulene kan blive noget gridseri under adskillelese og samling.
Brug en donkraft under motoren, når du skal have den ud. Den er tung!

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Studen (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 05-11-04 13:29


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:2uu0c3F1b4vjcU1@uni-berlin.de...
> Hej Studen (DFM er forresten gruppen imod alias'er)

Hmmm, du må godt få mit rigtige navn - intet at skjule her, men Studen er jo
sådan er dejligt sigende navn..

> Den er godt nok blevet pudset flot på det sidste billede! Har du gjort det
> efter køb?
Jo tak - ja det var i sommers hvor jeg havde lidt for meget tid ;) Jeg tror
faktisk billedet snyder lidt. Pga. en kraftig komprimering er den
lysende/skinnende virkning blevet ekstra voldsom, men nypudset det var den..

> Mine tips er at tage billeder af hvordan ledningsnettet løber, så du kan
> trække det lige som før ved samlingen.
> Desuden vil jeg anbafale at du gør den grundigt ren, især kædefedt omkring
> kædehjulene kan blive noget gridseri under adskillelese og samling.
> Brug en donkraft under motoren, når du skal have den ud. Den er tung!

Tak for det. Jeg superflittig med kameraet, det bliver vist meget brugbart
når ledningerne skal samles!!


Mvh

Studen - aka. Morten Studstrup



Torben Scheel (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 04-11-04 08:57

Studen wrote:
>
> Håber I har lidt råd og vejledning jeg kan tage med i bagagen.

Min umiddelbare rækkefølge (ren brainstorm, hvilket ikke fungerer særlig
godt om morgenen :

Al udvendig plast og lygter afmonteres inkl. sæde
Plast og lygter langt væk fra værksted behørigt pakket ind i klude.
Lakerede stumper af - tyndplade (som tank) først
Lakerede stumper langt væk fra værksted
Derefter Elektronik, Bremser, Greb og andre småstumper
Motor (tag lige starter, karbunader osv. af først)
Forhjul og forgaffel
Baghjul og baggaffel.

Husk at mærke bolte, eller pakke dem ned sammen med deres respektive
stumper. Det er kedeligt at opdage en for svag bremsebolt på den hårde måde.
Rengør alle stumper før du pakker dem ned - du bliver glad for det når du
står d. 27/2, solen lokker og du bare _skal_ have den færdig.

--
vh
Torben - der kun har haft sin Yamaha FS1 helt adskilt.
http://dfmc.dk/default.asp?id=425



Studen (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 05-11-04 13:45


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:4189e895$1@news.carlbro.dk...
> Min umiddelbare rækkefølge (ren brainstorm, hvilket ikke fungerer særlig
> godt om morgenen :
>

Syntes det går meget godt... Tak for det. Er i fuld sving pt, og mangler
dine 2 sidste punkter :)


Mvh

Studen



Armand (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-11-04 11:25


Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4189e895$1@news.carlbro.dk...
> >
> Al udvendig plast og lygter afmonteres inkl. sæde
> Plast og lygter langt væk fra værksted behørigt pakket ind i klude.
> Lakerede stumper af - tyndplade (som tank) først
> Lakerede stumper langt væk fra værksted
> Derefter Elektronik, Bremser, Greb og andre småstumper
> Motor (tag lige starter, karbunader osv. af først)
> Forhjul og forgaffel
> Baghjul og baggaffel.


Ang. de tre sidste liniers rækkefølge:
En vinter under "de glade Benelli-dage" hvor det var in at få sit stel
nylon-coatet (måske at det er så grundig en tur Katana'ens lilla stel har
fået??) vejede vi af nysgerrighed motoren fra en GS750: ca. 70 kg, hvilket
svjh matchede den 6-cylindrede SEI-motor.
Står man alene med arbejdet, kan det derfor være en fordel at strippe ned
så man kun står med stel+motor tilbage og slutteligt lægge sagerne på
siden og "tage stellet af motoren" - Ikke mindst af hensyn til det
nylakerede stel kan det være en fordel at genmontere v.h.a. samme trick

--
Armand.




Ukendt (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-11-04 13:37


Armand skrev i meddelelsen ...

>Ang. de tre sidste liniers rækkefølge:
>En vinter under "de glade Benelli-dage" hvor det var in at få sit stel
>nylon-coatet (måske at det er så grundig en tur Katana'ens lilla stel har
>fået??) vejede vi af nysgerrighed motoren fra en GS750: ca. 70 kg, hvilket
>svjh matchede den 6-cylindrede SEI-motor.
>Står man alene med arbejdet, kan det derfor være en fordel at strippe ned
>så man kun står med stel+motor tilbage og slutteligt lægge sagerne på
>siden og "tage stellet af motoren" - Ikke mindst af hensyn til det
>nylakerede stel kan det være en fordel at genmontere v.h.a. samme trick


Og skulle man have prøvet med en GW, så er man slet ikke i tvivl om, at det
er sådan det gøres, dog kan man her lade motoren stå på bundkarret, (løst
underløbet rør i den ene side).

mvh
Orla

>
>--
>Armand.




Jorgen Gerdorf (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Jorgen Gerdorf


Dato : 04-11-04 17:38


"Studen" <StudenFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:41895c46$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Så lakker det mod enden. Jeg har haft en fantastisk "første-sæson" på min
> kære katana. Hvor kommer jeg dog til at savne hende i de mørke
vintermåneder
> :( For at gøre smerten udholdelig (og da hun alligevel skal have malet
> undertøjet) er planen at rive katten fra hinanden i den kommende weekend,
og
> tildele hende æresplads i min stue vinteren over... Men ingen plan uden
> faldgrupper. Da jeg er komplet MC-rookie, har jeg ikke været involveret i
de
> store skrue/pille runder endnu, men så svært kan det da ikke være at pille
> noget fra hinanden!? (Problematikken mht. samlingen er en helt anden men
> kommende historie i denne gruppe:)
> Egentligt fisker jeg lidt efter om I evt. skulle sidde inde med nogle
> guldkorn/musts el.a som jeg bare SKAL huske at tage højde for. Evt. en god
> rækkefølge at gribe sagerne an på!? Da hovedformålet er at få malet
stellet,
> ønsker jeg at foretage adskillelsen i så store stumper som muligt.
>
> Håber I har lidt råd og vejledning jeg kan tage med i bagagen.
>
>
> På forhånd tak
> Studen
>
> PS. Følg linket og se hvorfor undertøjet SKAL males:
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1116
>
Hej "stud"
Prøv at bestille en Haynes eller Clymer til din GSX750S på dit lokale
bibliotek. Deri kan du finde nøjagtige anvisninger på hvordan og i hvilken
rærrefølge du skiller din Katana i "atomer" (og hvordan du samler den igen

En kort søgning i med bibliotekernes søgemaskine med søgeordet "Katana" gav
følgende resultat:
Ahlstrand, Alan
Suzuki GSX-R & Katana (GSX-F)
Alan Ahlstrand and John H. Haynes
1993. 1 bind (flere pagineringer), illustreret
Forlag: Haynes
Sprog: Engelsk
Serie: Owners workshop manual ; 2055
Emne: Suzuki ; motorcykler ; reparationshåndbøger
Opstilling i folkebiblioteker: 62.7261 Suzuki
Models covered: Suzuki GSX-R750. 748/749cc. 1985 through 1992, Suzuki
GSX-R1100. 1052/1127cc. 1986 through 1992, Suzuki GSX600F Katana. 559cc.
1988 through 1993. Suzuki GSX750F Katana. 749cc. 1989 through 1993, Suzuki
GSX1100F Katana. 1127cc. 1988 through 1993
Omslagstitel: Suzuki GSX-R750 & GSX-R1100 Fours, Katana (GSX600F,
GSX750F & GSX1100F)Fours
På omslaget: 1985 to 1993, 599cc, 748cc, 749cc, 1052cc, 1127cc
ISBN: 1-56392-055-7

Hvis din model er dækket af denne bog, så bestil den på dit lokale
bibliotek, eller endnu bedre køb den.
På Haynes hjemmeside kan du se hvad den hedder og så enten bestille
den via Amazon.com eller en dansk forhandler af MC-bøger.
Mvh
Jørgen Gerdorf



Armand (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-11-04 11:20


Jorgen Gerdorf <jorgen.gerdorf@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:418a5b00$0$204$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> Prøv at bestille en Haynes eller Clymer til din GSX750S på dit lokale
> bibliotek. Deri kan du finde nøjagtige anvisninger på hvordan og i hvilken
> rærrefølge du skiller din Katana i "atomer"
> En kort søgning i med bibliotekernes søgemaskine med søgeordet "Katana"
> gav følgende resultat:
> Ahlstrand, Alan
> Suzuki GSX-R & Katana (GSX-F)
> Alan Ahlstrand and John H. Haynes
> 1993. 1 bind (flere pagineringer), illustreret
> Forlag: Haynes
> Sprog: Engelsk
> Serie: Owners workshop manual ; 2055
> Emne: Suzuki ; motorcykler ; reparationshåndbøger
> Opstilling i folkebiblioteker: 62.7261 Suzuki
> Models covered: Suzuki GSX-R750. 748/749cc. 1985 through 1992,
> Suzuki GSX-R1100. 1052/1127cc. 1986 through 1992, Suzuki GSX600F
> Katana. 559cc. 1988 through 1993. Suzuki GSX750F Katana. 749cc. 1989
> through 1993, Suzuki GSX1100F Katana. 1127cc. 1988 through 1993
> Omslagstitel: Suzuki GSX-R750 & GSX-R1100 Fours, Katana
> (GSX600F, GSX750F & GSX1100F)Fours
> På omslaget: 1985 to 1993, 599cc, 748cc, 749cc, 1052cc, 1127cc
> ISBN: 1-56392-055-7

På samme måde som Kawasaki-USA er generøs med at navngive med "Ninja",
bruger Suzuki-USA "Katana" til stort set alt der er lidt sportsligt af
image, så man skal opfatte amerikanske Katanaer med lempe, og derved også
litteratur omhandlende samme!
Derved at dækningslisten starter op med GSXR750 er det oplagt at de
omhandlende modeller alle er med den oliekølede motor og fremefter
(tilstedeværelsen af GSXR 600 betinger nødvendigvis den vandkølede
generation).
Studens Katana er af den oprindelige luftkølede og tysk designede(!) type,
så en Haynes omhandlende de 16-ventilede luftkølede GSX'ere vil, med
undtagelse af designmæssige områder, dække 98% af 7½'er Katana'en!

--
Armand.







Studen (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 07-11-04 22:39

Tak til alle for råd og info. Dyret er nu i stumper og stykker og ligger
trykt i hjørnet af stuen. Mht. at fjerne motoren var mine og min lillebrors
armmuller rigeligt til at løfte den ud af stellet. DOG er jeg rendt grimt
ind i et lille problem med en knækket "motor-bolt". Opretter lige en
selvstændig tråd og søger råd igen igen.


Hilsen

Studen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste