Bugsering op ad trappen
Fra : Ronni

Dato : 03-11-04 19:29

Nu er det blevet koldt udenfor, og det er på tide at pakke cyklen ned for
vinteren.
Da jeg har en dejlig varm stue er det oplagt at stille den derind, så det
har jeg tænkt mig at gøre. Eneste problem er, at jeg er flyttet op på 1.
sal, hvor der er et par trapper op, og hvordan søren får man en R1'er
skubbet op ad trapperne?

Jeg er inde på noget med et par tykke brædder op ad trappen, og så skubbe
den op, mens en anden sørger for at brættet ikke glider.
Der skal nok være to til at skubbe/trække i cyklen, og en til at passe på
brættet og holde cyklen nogenlunde på ret kurs.

Er der nogen i gruppen der har prøvet den slags før, og har nogle
erfaringer de vil dele?

//Ronni

Fra : Tommy Nielsen

Dato : 03-11-04 20:40

"Ronni" <ronnih@mailinator.com> wrote in message
> [...]
> brættet og holde cyklen nogenlunde på ret kurs.
>
> Er der nogen i gruppen der har prøvet den slags før, og har nogle

Hej Ronni,

der er et indlæg længere nede fra 11/10: MC på 4. sal, ka´n man det?

Der var der lidt erfaringer husker jeg.

MVH

Tommy

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 03-11-04 21:44

Ronni wrote:

> Er der nogen i gruppen der har prøvet den slags før, og har nogle
> erfaringer de vil dele?

Jeg opbevarede min tidligere babygixxer i en kælder, og der var selvsagt
også nogle trapper i vejen. Jeg skruede alle kåbedele af cyklen, så ikke de
skravede på og blev ridset undervejs.
Derefter var vi 2 til at køre den på forbremsen ned af trinene og jeg vil
nok anbefale dig *ikke* at køre på noget bræt, da det er meget rart at have
noget støtte i hvert trin, da >45 grader er ret stejlt at have en mc at
holde på, mens man skal skifte placeringer osv undervejs! Dækkene kan
sansynligvis glide på et bræt, hvor trinene vil holde en del mere fast i
dækkene.
Eneste problem er faktisk det øverste trin ved hver trappe, da man skal
sørge for lige at have den øverste ende løftet lidt, så ikke den skraber på
ved udstødningen under motorcyklen.

Held og lykke med det, og husk lige at det er bedre at være en mand for
meget end en mand for lidt, når man står midt på trappen med geden
"svævende" i svedige fingre og kolde (glatte) dæk!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD - sover... ZZ