Hvilken type båd til fiskeri, vandski og s~
Fra : frederik

Dato : 03-11-04 19:33

Jeg er på jagt efter en brugt åben styrepult båd og skal have lidt
råd.
Jeg regner med at den skal være omkring 15 fod. Båden skal ikke bruges
målrettet til noget helt specielt. Det skal snarere være en all-round
båd, som skal bruges til fiskeri, korte familieture, med på
campingture, vandski, strandsjov og måske engang dykning osv.
Skal bruges i fjorde, åbent hav tæt under land og måske større søer
osv....

Hvilken type båd kan I anbefale ??

Hvad skal jeg være opmærksom på ??

Hvor stor motor for at kunne trække vandski ??

Findes der både som overfor beskrevet men hvor der kan "slåes" en
slags "kaleche" eller lignende op, så den bliver (delvis)lukket og man
kan sidde i læ for vind og regn ??

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-11-04 20:18

"frederik" <frv@kmd.dk> wrote in message

> Hvilken type båd kan I anbefale ??

Campion Explorer.

> Hvor stor motor for at kunne trække vandski ??

Kommer an på båd, vægt, skrogform, antal passagerer osv., men fra ca. 40HK
og større skulle det nok funke...

> Findes der både som overfor beskrevet men hvor der kan "slåes" en
> slags "kaleche" eller lignende op, så den bliver (delvis)lukket og man
> kan sidde i læ for vind og regn ??

Ja.

--
-Jens B.

Fra : Elbarto

Dato : 04-11-04 06:51

> [...]
>
> Campion Explorer.

> Kommer an på båd, vægt, skrogform, antal passagerer osv., men fra ca. 40HK

40HK syntes jeg lyder lidt vildt
Mener vi havde en 25HK på dykkerklubbens gummi/glasfiber båd men ok skal
ikke gøre mig klog på det

Elbarto

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-11-04 08:44

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote in message

> 40HK syntes jeg lyder lidt vildt
> Mener vi havde en 25HK på dykkerklubbens gummi/glasfiber båd men ok
> skal ikke gøre mig klog på det

Ja, men på den type båd, der efterspørges, kommer du dælme ikke langt med
25HK.

--
-Jens B.

Fra : Calle.

Dato : 04-11-04 15:04

Elbarto wrote:
> 40HK syntes jeg lyder lidt vildt
> Mener vi havde en 25HK på dykkerklubbens gummi/glasfiber båd men ok
> skal ikke gøre mig klog på det

så er den ikke god til vandski, som også er et ønske
--
Calle.

Fra : Jens Jensen

Dato : 04-11-04 09:44

> Kommer an på båd, vægt, skrogform, antal passagerer osv., men fra ca. 40HK
> og større skulle det nok funke...

40HK på 15 fod kræver i øvrigt et "speedbådskørekort".

Fra : Martin [5220]

Dato : 04-11-04 20:07

Personligt ville jeg ikke vælge under 50 hk når der snakkes vandski. Det er
altid rart med lidt ekstra overskud.

Men til dit behov ville jeg vælge en båd a la Ryds 475/478. Den har hurtigt
skrov, planer let og klarer søerne på god vis.

Men alle de gode gedine fabrikanter laver denne type båd, så der er meget at
vælge imellem. Dog tror jeg du i længden vil blive gladest hvis du vælger
centerkonsol.

Held og lykke

/Martin

Fra : LazyBoy

Dato : 08-11-04 21:00

Jeg har en Campion Explorer 165 styrepultsbåd.....
M. 125 HK Mercury...... (50 miles) Den er vild .... For vild.. !

Har haft den i 7 år nu, og er stadig meget glad for den ( Jeg passer på den
! )
Den står altid i garage, hvis den ikke er på vandet.

Jeg trækker vandski ( 2 personer), badering og fisker fra den.. Men det er
altså ikke
en let båd at suse rundt med. Den vejer mellem 7-800 kg fuld tanket !!!

Så jeg ville i dit tilfælde sikkert også kigge efter noget mindre... Gerne
svensk eller norsk bygget !
Men husk.... Min. 40 hk....

Hilsen LazyBoy