Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vejledning i køb af spejlrefleks.
Fra : Jimmi Wolff

Dato : 02-11-04 20:54

Hej Allesammen

Nu vil jeg ud og have købt mig et kamera, men jeg har selvfølgelig det
sædvanlige økonomiske problem.

Hvis man skal have et begynder kamera, hvad kan i så anbefale??

Det er i første omgang til feriebilleder, men må gerne kunne bruges til
andet senere hen.

Det skal helst være et hvor jeg kan skifte optikken.

Hvis i mangler oplysninger, så spørg endelig.

M.V.H
Jimmi W.

Ps. Jeg er en fattig studerende

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 02-11-04 21:10

"Jimmi Wolff" <jimmi1311"FJERN_DETTE"@tele2adsl.dk> wrote in news:rARhd.7852
$Ml4.909@news.get2net.dk in dk.fritid.foto:

> [...]
> andet senere hen.
>
> Det skal helst være et hvor jeg kan skifte optikken.
>
> Hvis i mangler oplysninger, så spørg endelig.

Hvis du vil have et spejlrefleks (SLR) kamera til alm film, ville jeg se mig
om efter et brugt, da mange skifter til digitale SLR, og der er derfor
rigtigt mange til salg rundt omkring, se f.eks. dk.marked.privat.foto eller
i den blå avis. Der skulle være masser at komme efter. Om det skal hedde
Nikon, Minolta eller Canon betyder ikke det helt store, prøv at se om de kan
få prøvet dem, og find ud af hvad du bedst kan lide. Personligt bruger jeg
minolta, og er glad for det, men overvejer du at skifte til digitalt hus
senere, ville jeg nok gå efter canon eller nikon, da de på nuværende
tidspunkt er har flere modeller og er billigere end minolta, der kun lige
har sendt deres første digitale hus på markedet.
Udbudsmæssigt er der nok mest canon på markedet, og det er nok også derfor
det der er nemmest at finde brugt udstyr til.

/Søren Hjelholt

Fra : fam. Ager

Dato : 02-11-04 21:13

"Jimmi Wolff" <jimmi1311"FJERN_DETTE"@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Allesammen
>
> Nu vil jeg ud og have købt mig et kamera, men jeg har selvfølgelig det
> sædvanlige økonomiske problem.

hvormeget vil du ofre på et kamera???

> Hvis man skal have et begynder kamera, hvad kan i så anbefale??

analog eller digital????
> Det er i første omgang til feriebilleder, men må gerne kunne bruges til
> andet senere hen.
>
> Det skal helst være et hvor jeg kan skifte optikken.

så er det jo slr,men digital eller analog?????

> Ps. Jeg er en fattig studerende

så er det måske brugt du burde gå efter???

Fra : Jimmi Wolff

Dato : 02-11-04 21:30

> [...]
>
> analog eller digital????

> så er det jo slr,men digital eller analog?????

> så er det måske brugt du burde gå efter???

Jeg vil hels ikke give meget mere end 1500 kr, så det skal i hvert fald ikke
være digitalt.

Jeg er blevet tilbudt et Nikon F60, hvad siger i til sådan en fætter, er det
helt hen i skoven??

M.V.H
Jimmi W.

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-04 22:58

> [...]
ikke
> være digitalt.
>
> Jeg er blevet tilbudt et Nikon F60, hvad siger i til sådan en fætter, er

Hej Jimmi.
Det er ikke verdens største budget. Omvendt burde du kunne få et brugt
kamera i det prislag. Du får nok ikke verdens mangfoldighed af optik med,
men det kan heldigvis sagtens skaffes hen ad vejen.
F60 er et ganske udmærket hus. Hvis du bare så meget som overvejer at
anskaffe brugt optik i den absolut billigste prisklasse, altså ældre
manuelle objektiver, bør du søge efter et hus der ikke kræver at der er
automatik i objektivet. Kan du få fat i et F70 hus i stedet (der er flere
til salg i det prislag på www.dba.dk), har du muligheden for de gamle
manuelle objektiver. De er billige og de gode gamle faste objektiver er så
absolut knivskarpe!

Mange hilsner Jakob

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 02-11-04 23:29

"jbt" <write direct in group> skrev i en meddelelse
> [...]
> til salg i det prislag på www.dba.dk), har du muligheden for de gamle
> manuelle objektiver. De er billige og de gode gamle faste objektiver er så

Nikon F70 er et lækkert hus. Jeg har selv brugt det med AI-S objektiver og
det fungerer perfekt. Nogle synes dog, at indstillingerne på det er lidt
bøvlede, men eftersom du ikke har nogle præferencer vil jeg tro, at du
finder det ganske enkelt, hvilket det i grunden også er, hvis du spørger
mig.

MVH
Thomas

Fra : max[dk]

Dato : 03-11-04 07:31

> Jeg vil hels ikke give meget mere end 1500 kr, så det skal i hvert fald
ikke
> være digitalt.

Over i dk.marked.privat.foto er der et F50 med en 28-200 som du nok kan få
fat i for under 1000.-

/Max

Fra : Peter Schroeder

Dato : 03-11-04 11:29

"Jimmi Wolff" skrev
> Jeg er blevet tilbudt et Nikon F60, hvad siger i til sådan en fætter, er det
> helt hen i skoven??

Ellers har jeg en ældre (gammel) Nikkormat EL
med 50mm/2,0 og Noname 35mm du må købe for
250,00kr?

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply