Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D70 og ekstern flashanlæg
Fra : Doodley

Dato : 02-11-04 14:00

Hvordan kan jeg få mit kamera til at udløse en ekstern flash - der iøvrigt
udløses hvis jeg bruger den interne blitz.

Mvh Jan Petersen

Fra : Claus Smith

Dato : 02-11-04 14:16

Hvis der ikke er udgang til ekstern flash....ikke den på toppen af kameraet,
så kan du købe en klods som sættes der hvor der normalvis monteres flash
ovenpå dit kamera, denne klods har en udgang som kan bruges til flashanlæg.

Claus Smith

Fra : HKJ

Dato : 02-11-04 14:29

"Doodley" <test@test.dk> wrote in message
> Hvordan kan jeg få mit kamera til at udløse en ekstern flash - der iøvrigt
> udløses hvis jeg bruger den interne blitz.

Hvis din externe flash trigges af lyset fra den indbyggede blitz, kan du
bare sætte den indbyggede i manuel mode og evt. vælge lav styrke. Et stykke
sølvpapir til, at rette lyset fra den indbyggede mod loftet, kan forhindre
at lyset fra den indbyggede giver reflekser i det du fotograferer.

Fra : Doodley

Dato : 06-11-04 11:29

Tak for svarene, med lysanlæg stillet op var det jo bare at eksperimentere,
sætte den indbyggede i manual mode og ned på 1/16 lysstyrke (intet på
billedet uden det eksterne fladhanlæg), blænde 16 og 1/180 sekund - perfekt

Mvh Jan Petersen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-11-04 14:33

Doodley wrote:
> Hvordan kan jeg få mit kamera til at udløse en ekstern flash - der
> iøvrigt udløses hvis jeg bruger den interne blitz.

Det bedste er at anskaffe en SB800/SB600 ekstern flash. Denne styres af den
indbyggede flash på D70, der virker som kommandocentral for en eller flere
eksterne flash (men kun hvis disse er SB800 eller SB600). Du har sammen med
kameraet sandsynligvis fået et stort ark papir, der beskriver hele Nikons
belysningssystem.

vh
Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-11-04 15:54

On Tue, 2 Nov 2004 13:59:48 +0100, "Doodley" <test@test.dk> wrote:

>Hvordan kan jeg få mit kamera til at udløse en ekstern flash - der iøvrigt
>udløses hvis jeg bruger den interne blitz.

Køb en adaptor ca. 100 kr til flashskoen. Og benyt denne hvis ikke
sensor på flash anlægget. Men sikre dig at spændingen er under 250V og
rigtig polarisering.

Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: hen-jens@mail.REMOVEtele.dk.